Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg var på en bursdagsfest i går, jeg jeg tok taxi hjem sammen med en annen gjest som bor i min retning. Jeg kjente ikke denne personen fra før, men satt ved samme bord under middagen i går og skravlet litt iløpet av kvelden ol.

vi tok taxi hjem sammen, jeg gikk av først og hun kjørte videre. Taxi turen fra meg til henne ble på ca 350kr. 

tenker dere at jeg bare er med og deler på taxien frem til meg, eller deler vi alt på 2? 
vi er begge i slutten av 40-årene. 

Anonymkode: 24853...b69

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster turen fra bursdagen til deg da?

Anonymkode: 3fd12...7a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å betale halvparten av det det koster hjem til meg, ikke fått noen klager på det.

Anonymkode: baa75...8d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva koster turen fra bursdagen til deg da?

Anonymkode: 3fd12...7a2

Det ble ca 550kr på hver hjem til meg. 

Skrevet

Ville ha betalt alt hjem til meg, og overlatt til henne å betale resten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville delt alt på to. Fortsatt billigere for deg enn å ta drosje alene. Antar at turen hjem til deg ble en liten omveg, og synes generelt det er ok å være litt raus.

Anonymkode: 39ea0...25e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (14 minutter siden):

Ville ha betalt alt hjem til meg, og overlatt til henne å betale resten.

Så jeg skulle betalt 1100kr og hun 350kr? Hvorfor det? Nei det tenker jeg ihvertfall er feil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at hvis ditt stopp er på veien og ingen omvei, betaler du halvparten av prisen til når du ble satt av. Dersom ditt stopp er litt omvei, så litt mer.

Anonymkode: 460a3...854

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

jeg var på en bursdagsfest i går, jeg jeg tok taxi hjem sammen med en annen gjest som bor i min retning. Jeg kjente ikke denne personen fra før, men satt ved samme bord under middagen i går og skravlet litt iløpet av kvelden ol.

vi tok taxi hjem sammen, jeg gikk av først og hun kjørte videre. Taxi turen fra meg til henne ble på ca 350kr. 

tenker dere at jeg bare er med og deler på taxien frem til meg, eller deler vi alt på 2? 
vi er begge i slutten av 40-årene. 

Frem til punkt 1 resten er den andres. Blir billigere for punkt 2 pga en slipper starttakst som er delt i 2 samt deler av turen er delt i 2

Anonymkode: 82549...19f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sist den som kjørte lengst, og hadde da tenkt at vi spleiset frem til hun ene hoppet av, og at jeg tok biten hjem til meg. Men hun andre insisterte på å dele hele. Nå var dette kortere lenge enn hos deg da. 

Så om det virkelig ikke er noen omvei å sette av første, så tenker jeg at min første tanke er helt innafor. Men ofte er det jo avkjøring fra hovedvei/litt ekstra kjøring å sette av den første, og da er det like greit å dele hele greia på to.

Anonymkode: db6cf...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde delt alt på to eller betalt alt hjem til meg. Du måtte uansett betalt den prisen om du hadde tatt egen taxi

Anonymkode: 1ed54...fb1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...