AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Dette forvirret meg litt. Under etternavn/surname er etternavnet skrevet med Ø. Men helt nederst på passet så står den engelske stavemåten. Hva skal jeg bruke? Anonymkode: 08637...348
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Det kommer nok an på i hvilken sammenheng du skal stave navnet ditt i. Ved feks bestiling av flybillett så bruker du det som står i passet, altså med Ø. Anonymkode: 5d57f...486
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Hvis du skal søke om elektronisk visum, blir Ø til OE, i alle fall. Det lærte jeg den harde måten da jeg fylte ut søknader for hele familien (jeg har selv ikke Ø i navnet mitt, men det har alle andre). Var såvidt vi kom oss på det flyet, gitt. Anonymkode: 40862...761 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Jeg har etternavn med Ø i og i flybillettene er det transkribert med OE istedet selv om jeg skriver Ø i flybestillingen. Aldri hatt problemer på flyplassen. Anonymkode: 363b7...edd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer nok an på i hvilken sammenheng du skal stave navnet ditt i. Ved feks bestiling av flybillett så bruker du det som står i passet, altså med Ø. Anonymkode: 5d57f...486 Det er faktisk ikke alltid så lurt. Bestilte med et underlandsk flyselskap nå nylig, og skrev navnet mitt med Ø. Systemet deres skippa hele bokstaven, slik at jeg satt med en flybillett som ikke kunne brukes, da jeg verken fikk Ø, O eller OE i navnet mitt. Heldigvis så jeg det med en gang, og de hadde gratis avbestilling innenfor 2 timer fra bestilling, så jeg fikk avbestilt og bestilt ny billett. Det tryggeste er å alltid bruke OE på utenlandske bookinger siden dette står i passet, men O er også godkjent. Dette temaet har vært oppe i mange diskusjonsfora tidligere, og folk som reiser mye utenlands sier at de aldri har hatt problemer med å kun bruke bare O. Anonymkode: 8732d...d15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå