Lipstick Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Er det noen her som har det? Andre enn meg? Min papegøye (Rambo) fikk jeg til 9-årsdagen min i 1993. Han ble omplassert av den forrige eieren, fordi han ikke hadde nok tid til fuglen sin. Rambo var da 2 år gammel. Rambo er verdens beste papegøye! Av og til lager han noen fryktelige hyl, men det er sjeldent. Vanligvis går det i kvitring og små, merkelige lyder. Han sier lite, senegal papegøyer er ikke fullt så tilbøyelige som andre papegøyer når det kommer til å lære ord. Likevel har han sin måte å kommunisere på som hele familien forstår. Vi hører forskjellen på når han vil ha noe vi spiser, når han vil ha kos, når han er sur osv. Han etterligner latteren våres og lager dyrelyder. En riktig så selvskapsfull og morsom papegøye Gjennom alle årene vi har hatt han, kan jeg ikke huske en eneste gang han har vært syk. Det sies at disse papegøyene er robuste og har en god helse. Favorittaktivitetene hans er å klatre, henge opp ned i buret sitt, ''disse'', bade og gnage barken av pinnene sine. Han elsker også å bli klødd og strøket i nakken og på hodet, da lager han masse godlyder. Den lille papegøyen er nesten som et barn for meg. Har lest et sted at senegal papegøyer sjeldent blir over 14 år gamle. Det er bullshit. Rambo har lenge igjen :-D Sender ballen videre til neste eier av senegal papegøye! Fortell litt om din fugl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå