AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Hvordan skal psykiske eller mental øvelser funke? jeg sliter med selvtilliten, og gjør øvelser fra psykologen min. Jeg skal si 3 fine ting om utseende mitt og 2 ting om personligheten min i speilet eller skrive det ned og gjenta for meg selv hver morgen. jeg har gjort dette i 2 år, men føler det ikke hjelper meg noe spesielt. har prøvd andre ting som å være snill med meg selv når jeg utfordrer meg, eller ikke snakke ned om meg selv. Prøver å ikke sammenligne meg med andre ved og tenke at jeg er unik og det finnes bare en av meg. men likevel er jeg så himla usikker? noen som har andre råd å komme med som opplever det samme, for psykologen min sier bare jeg må fortsette. Og akkurat nå er jeg håpløs Anonymkode: 22f6b...5cb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Det må sies ektefølt, ikke bare sies mens man egentlig tenker at det er løgn. Det er nemlig tankene man har og gjentar som omprogrammerer hjernen, så om du klarer å tenke at det du sier stemmer "Ja faktisk, kroppen min er bra nok, jeg er flink til å skrive og hyggelig med andre mennesker", selvom det bare er de sekundene du klarer å føle det så er det det som tells og det som skaper endring at du føler det mer og mer pga hjernen endres av gjentakende tanker. På samme måte også endres negativt av negative gjentakende tanker Anonymkode: ddd7e...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå