AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 At vi som har valgt å kutte ut foreldre eller søsken føler at vi må skjule det Anonymkode: 0f741...403 1
Gjest Fiona2 Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Det er jo fordi det ikke er normalen. Det betyr ikke at det ikke skjer, eller at det ikke er nødvendig for noen å gjøre det. Så lenge det ikke er noe flertallet gjør vil det av noen bli sett på som litt rart. Det også fordi for mange er familie veldig viktig, og de som synes det, kan ikke tenke seg å ikke ha kontakt med familien. Det betyr heller ikke at det er noe man skal bry seg om, hva andre mener om det. Jeg vil tro de fleste mennesker vil godta at sånn er det for deg, selv om de synes det er litt rart. Vi mennesker er ulike og det bør vi godta.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Føler ikke at det er lite akseptert. Har selv kuttet og kjenner flere som har gjort det. Aldri fått reaksjoner på det Anonymkode: 2889c...778 1
Andro Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Det er nok fremmed for dem som har en normal familie, der man tar vare på hverandre, og gjør hverandre godt. Ikke alle klarer å sette seg inn i at de nærmeste kan være skadelige for "sine egne". 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 fordi det er ikke noe å være stolt av. Anonymkode: f04ac...c17 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): fordi det er ikke noe å være stolt av. Anonymkode: f04ac...c17 Hæ Anonymkode: 0f741...403 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fordi det er ikke noe å være stolt av. Anonymkode: f04ac...c17 Det kan det absolutt være, men det ligger ofte en trist historie bak. Anonymkode: a922e...66b 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Jeg har ikke kontakt med far og bror. Legger ikke skjul på det og treffer mange i tilsvarende situasjon. Men det er heller ikke noe jeg tar opp og forteller om hvis ikke situasjonen ligger til rette for det; da det er en kompleks historie som ligger bak og det er ikke alltid det passer å gå inn i det. Anonymkode: a922e...66b 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): fordi det er ikke noe å være stolt av. Anonymkode: f04ac...c17 Det er vel ikke noe å skjemmes over heller?? Selv føler jeg verken det er rart eller spesielt lite akseptert. Har noe kontakt med min familie, men vi har ikke noe varmt «familieforhold» som mange kanskje tar for gitt. Jeg tenker bare at familier er forskjellige. Det er jo mange ting de med nærere forhold tar for gitt som virker helt fremmed for meg, som jeg kan synes virker rart. Jeg tar likevel ikke opp min egen familiesituasjon hvis det ikke er nødvendig. Ikke fordi jeg føler det må skjules, det er ikke noe jeg føler jeg blir dømt for, men bare fordi jeg ikke er interessert i å forklare så veldig mye for alle og enhver. Anonymkode: 3edab...005 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vel ikke noe å skjemmes over heller?? Selv føler jeg verken det er rart eller spesielt lite akseptert. Har noe kontakt med min familie, men vi har ikke noe varmt «familieforhold» som mange kanskje tar for gitt. Jeg tenker bare at familier er forskjellige. Det er jo mange ting de med nærere forhold tar for gitt som virker helt fremmed for meg, som jeg kan synes virker rart. Jeg tar likevel ikke opp min egen familiesituasjon hvis det ikke er nødvendig. Ikke fordi jeg føler det må skjules, det er ikke noe jeg føler jeg blir dømt for, men bare fordi jeg ikke er interessert i å forklare så veldig mye for alle og enhver. Anonymkode: 3edab...005 Men hvis noen spør deg om du skal være sammen med familien i ferien, kan du svare «Nei fordi vi har ganske dårlig kontakt»? Jeg tør ikke. Anonymkode: 0f741...403
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At vi som har valgt å kutte ut foreldre eller søsken føler at vi må skjule det Anonymkode: 0f741...403 Ingen som spør noe mer når man forteller at man har minimalt til ingen kontakt. Noen få bare som er ekstra nysgjerrig, men velger da å ikke utbrodere noe om grunnen. Men det er som du sier at man føler man burde skjule det fordi det passer ikke inn i en "normal" verden. Men familie velger man dessverre ikke selv. Anonymkode: 66688...ba9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Men hvis noen spør deg om du skal være sammen med familien i ferien, kan du svare «Nei fordi vi har ganske dårlig kontakt»? Jeg tør ikke. Anonymkode: 0f741...403 Men hvem er disse 'noen' som spør? Som åpenbart ikke er deg nære nok til allerede å vite om din familiesituasjon, men likevel spør om sånne private ting. Trenger du utlevere alle detaljer til dem? Anonymkode: 58210...17b
Arild37 Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Jeg velger sjeldent å nevne det, ikke fordi jeg føler det ikke er akseptert, men fordi jeg ikke orker spørsmål om hvorfor jeg har tatt det valget
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvis noen spør deg om du skal være sammen med familien i ferien, kan du svare «Nei fordi vi har ganske dårlig kontakt»? Jeg tør ikke. Anonymkode: 0f741...403 Hvorfor føler du at du må forklare? Jeg sier bare Nei, jeg skal ABC. Anonymkode: 68227...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvis noen spør deg om du skal være sammen med familien i ferien, kan du svare «Nei fordi vi har ganske dårlig kontakt»? Jeg tør ikke. Anonymkode: 0f741...403 Nei, jeg ville bare sagt «nei, jeg skal på fjelltur» eller noe slikt. Ikke fordi jeg ikke tør å fortelle om det, men fordi det kan oppleves som litt for mye informasjon. Et sånt spørsmål er jo bare en høflighetsfrase som folk ikke er så veldig interessert i svaret på. Anonymkode: a922e...66b 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Hvor har du opplevd det? Hvor? Av hvem? Anonymkode: e49eb...455
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 Kun de som selv har opplevd å måtte gjøre det, forstår hvorfor noen andre kunne. Anonymkode: 33c85...647
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): fordi det er ikke noe å være stolt av. Anonymkode: f04ac...c17 Det kan man så visst være om man vil! jeg er dritstolt over å ha klart å kutte drittsekken av en far ut av livet mitt! Jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke være stolt over det! Det er sunt å stå opp for seg selv! Ser absolutt ingen grunn til å ha mennesker som ikke vil en vel i livet sitt uansett hva slags familierelasjon man har! Anonymkode: 712c1...a65 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 «Nei, vi har ingen kontakt lenger. De oppfører seg ikke pent og da ønsker jeg ikke kontakt med dem..» Aldri fått noen oppfølgingsspørsmål på det😅 Anonymkode: 675ef...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Jeg kommer fra en god og sammensveiset familie, så jeg har hatt litt fordommer mot folk som har kuttet ut f.eks mor eller far. Helt til jeg møtte mannen min, og fikk se hvordan foreldre kan være rett ut slemme og nedbrytende. Han kuttet kontakt med moren sin etter at hun gjorde mye vondt mot ham. Hun brukte feks årtier på å snakke ned faren hans, si at han ikke ville ha noe med ham å gjøre, løy om at han var alkoholiker, at han ikke ville ha samvær osv. For få år siden fant han ut via faren og farens familie m.fl at dette ikke stemte. Faren hadde prøvd sitt beste. Han var i garasjen og bygget ting til ham på mors kommando, mens sønnen var intetanende inne i huset med sammen moren. Faren døde av kreft kort tid etter. Anonymkode: c611a...e22 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå