Gå til innhold

Mistenker at frisøren lurer meg og ikke bruker permanent hårfarge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos samme frisør to ganger og begge gangene gått derfra strålende fornøyd etter bleking med balayage/striper. Men så går det en til to måneder og hårfargen på hodet virker nesten borte. Da mener jeg ikke etterveksten men hele det området fra ørene og opp er mer i min naturlige farge enn det blekede og hele fargingen føles som bortkastet penger. 

Er dette fordi frisøren ikke bruker permanent hårfarge for at man skal komme oftere? Eller er det fordi med bleking må man tone håret hver 2.måned for at de lyse tonene skal syntes like godt? Frisøren nevnte nemlig at hun tonet håret etter farging og at jeg burde komme tilbake for toning om to måneder. 

Anonymkode: b8a63...d75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke permanent farge, men ikke av den grunnen du tror.

Permanent farge er mer skadelig enn semi-permanent. Når håret vokser seg lenger, og skal blekes, så er det allerede skadet. Det ønsker du vel ikke? 
I tillegg så er der vanskeligere å bleke over permanent farge, fordi… den er permanent. Pigmenter ligger fortsatt i hårstrået. Så man må bruke en sterkere bleking (mer skade), og risikerer at det blir grønnlige eller gulaktige undertoner, og vanskeligere å få en jevn og kald farge. 
En slik type farge du har krever mye oppfølging, og en refresh annenhver måned høres helt riktig ut. 

Anonymkode: b5a4c...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...