Gjest Svigerdatter Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Det snakkes mye negativt om svigermødre her, og jeg tenkte å snu trenden litt. Skriv en hyllest til DIN svigermor! Jeg har nok vært heldig med svigermødre. Svigermor nr 1: Hun satt jeg ofte og slarva med..Hun var ganske gammel, men veldig trivelig. Jeg kunne snakke med henne om det meste, og jeg/vi var alltid velkomne der. Hun var dårlig til bens, og jeg gikk ofte ærend for henne i bank og butikk. Etter det ble med slutt med sønnen , så ringte jeg henne regelmessig, og hun var alltid så glad når jeg ringte, og vi pratet uanstrengt. Hun døde dessverre i høst, og jeg sørger virkelig over henne. Nåværende svigermor: Jeg ble tatt inn i varmen fra dag 1. Der har det alltid vært hjerterom og husrom. Svigermor er der når jeg trenger henne, og hun legger seg aldri oppi ting hun ikke har noe med. Min egen mor er verre en noen svigermor jeg har hatt. Jeg føler meg virkelig som en av familien! Takk til svigermor for hennes varme og generøsitet.
Pepita Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Min "svigermor" (er jo ikke gift eller noe vi da...) er kjempesnill og koselig. Hjelper oss med det meste og vi er alltid velkomne. Vasker og ordner og er skikkelig "mor"!
org Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Hun lager god mat. Hun har en snill sønn. Hun har en koselig ektefelle. Sånn, dett var dett.
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har verdens flotteste svigermor Både hun og jeg har våre feil og mangler, og vi har også hatt våre diskusjoner, men bedre svigermor må man lete lenge etter. Vi kan snakke om alt, og har et utrolig godt forhold. Hun er dyktig på kjøkkenet, og vi lærer mye av hverandre der. Jeg går like gjerne på tur eller shopping med henne som min egen mor, og ser på Svigermor som en Mor nr 2. Jeg vet også at hun setter stor pris på meg, og vi har det koselig sammen når vi er samlet. Jeg har alltid velkommen i familien fra første dag, og hun og barna har et nært og godt forhold. Hun er omtenksom og snill, og er alltid blid og glad, og er et overskuddsmenneske selv om ikke helsen alltid er like god. Jeg er veldig, veldig glad i min svigermor, og er takknemlig for at jeg har "fått" nettopp henne ( og sønnen)
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 ok, her er min hyllest: (Puste tungt og samle krefter....tenke, tenke,hm....ok) Hun har en flott sønn, så noe må hun ha gjort riktig. beklager, det ble en kort liste. Men hadde hun skulle skrevet en hyllest til meg så hadde den garantert blitt kortere enn dette
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Jeg er også velsignet med en fantastisk "svigermor" (er heller ikke gift enda, men hun er da svigermoren min fordet om ) Hun er alltid smilende og imøtekommende. Hjelper til med det hun kan og stiller opp. Men hun holder likevel en passelig avstand, hun blander seg aldri inn i ting hun strengt tatt ikke har noe med å gjøre. Hun er oppriktig interessert i hvordan jeg har det, hva jeg driver med både på skole og jobb, og hvordan min familie og venner har det. Jeg føler også at hun verdsetter mine meninger. Vi er nok ikke alltid enig, men jeg blir respektert for mitt syn. Hun har også en egen evne til å la seg begeistre og skryte av ting når hun er fornøyd med noe. Det er så kjekt med mennesker som virkelig gir uttrykk for de positive tingene en opplever - ikke bare kommenterer det negative. Hun er generelt sett veldig flink til å komme med positive tilbakemeldinger. Yter oppriktig glede når vi kommer på besøk, kommenterer når jeg har på meg noe hun synes er fint eller har gjort noe nytt med håret osv. Ja - svigermor er helt toppers hun. Kunne ikke fått en bedre enn henne! Nesten, men ikke helt like god som mammaen min
nat26 Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har verdens flotteste svigermor Både hun og jeg har våre feil og mangler, og vi har også hatt våre diskusjoner, men bedre svigermor må man lete lenge etter. Vi kan snakke om alt, og har et utrolig godt forhold. Hun er dyktig på kjøkkenet, og vi lærer mye av hverandre der. Jeg går like gjerne på tur eller shopping med henne som min egen mor, og ser på Svigermor som en Mor nr 2. Jeg vet også at hun setter stor pris på meg, og vi har det koselig sammen når vi er samlet. Jeg har alltid velkommen i familien fra første dag, og hun og barna har et nært og godt forhold. Hun er omtenksom og snill, og er alltid blid og glad, og er et overskuddsmenneske selv om ikke helsen alltid er like god. Jeg er veldig, veldig glad i min svigermor, og er takknemlig for at jeg har "fått" nettopp henne ( og sønnen) ← Som jeg skulle sagt det selv
Ugla Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 God ide, trådstarter!! Min svigermor var verdens beste menneske! Hadde et varmt og godt hjerte av gull! Alltid omtenksom, hadde ikke et vondt ord å si om noen!!! Hun var dessverre mye syk, men klaget ALDRI! Den siste tiden hun levde ble jeg syk, og ingen visste (da) hva som feilet meg. Dette bekymret henne mye. Hun fikk dessverre ikke oppleve at jeg ble frisk igjen! Jeg savner henne ærlig og oppriktig!!
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Min svigermor er usedvanlig grei mot ungene mine, og har adoptert dem helt som sine egne barnebarn, enda de overhodet ikke er biologisk i familie
Minnie27 Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har også en kjempeflott svigermor, som bryr seg oppriktig om meg og sin sønn! Jeg er glad fordi jeg har et godt forhold til svigerfamilien min. Det viktigste er min mann, men det er viktig at jeg trives med hans familie også! Og det gjør jeg! klem til svigermor !!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Min svigermor (er ikke gift, men) er snill og generøs, og hun og samboern ønsker det beste for oss - og hjelper til med praktiske ting. Vi er veldig forskjellige, i hvert fall er det ofte vanskelig å finne samtaleemner, men hun er hyggelig og lett å omgås likevel. Ingen "baktanker". Sønen hennes og jeg har hatt noen ganske drastiske krangler hvor jeg har sagt rimelig stygge ting som hun vet om, men hun er tilgivende. Også lager hun god mat innimellom:-) Synes svigerfamilien min er lettere å omgås enn min egen, selv om jeg har et godt forhold til foreldrene mine. Litt mer komplisert, bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå