Gå til innhold

Flere som liker å spise, men som hater å ha mat i munnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er litt rar. 

Jeg misliker sterkt å tygge og å ha mat i munnen. Synes det er ekkelt og vil få det vekk så raskt som mulig.

I det siste så har jeg reflektert litt over spisingen min, og kommet frem til at jeg ganske ofte «sluker» mat av denne grunn.

De eneste gangene jeg tygger godt er hvis jeg spiser knekkebrød eller annet som det ikke går an å svelge rett ned.

Er det fler som har det sånn?

(Har dere noen forslag til mat som det er psykisk lettere å tygge godt enn andre?)

Anonymkode: 61660...d5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 15.32):

Jeg tror jeg er litt rar. 

Jeg misliker sterkt å tygge og å ha mat i munnen. Synes det er ekkelt og vil få det vekk så raskt som mulig.

I det siste så har jeg reflektert litt over spisingen min, og kommet frem til at jeg ganske ofte «sluker» mat av denne grunn.

De eneste gangene jeg tygger godt er hvis jeg spiser knekkebrød eller annet som det ikke går an å svelge rett ned.

Er det fler som har det sånn?

(Har dere noen forslag til mat som det er psykisk lettere å tygge godt enn andre?)

Anonymkode: 61660...d5a

Ja. Rådene om å tygge maten 20 ganger eller hva de sier er motbydelige, da har jo naten for lenge siden blitt guggete grøt i munnen. Jeg misliker ikke å tygge da, bare å tygge maten til tyntflytende grøt. Fysj…

Anonymkode: 0a39d...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor syntes du det er ubehagelig? Er det fysisk eller psykisk grunn? Begge deler skulle vært utredet

Anonymkode: c8b93...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...