AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Del Skrevet 23. april 2023 Skolen min har innført såkalte halve planleggingsdager på kveldstid, altså fra 15.30-19.30. Skolen er ferdig 15.30, og med maks uflaks må jeg først undervise åtte timer for deretter å gå rett på planleggingsdag. Totalt blir det en fryktelig lang og slitsom dag, og jeg har rett og slett ikke kapasitet (helsemessig) til å gjennomføre det. Har dere andre slike planleggingsdager på kveldstid? Kan jeg nekte å delta, av helsemessige årsaker? Fagforeningen har godkjent opplegget. Anonymkode: 9e87b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Del Skrevet 23. april 2023 Ja, vi har slike ting et par-tre ganger i året. Vi får varm mat før vi starter da. Det bedrer motivasjonen. 😊 Vi stemmer ofte i klubbene året i forkant om hva vi ønsker av halve og hele planleggingsdager. Summen skal bli den samme uansett, men noen år har vi flere hele dager og dermed færre halve. Anonymkode: 5377b...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Del Skrevet 23. april 2023 Det skjer, men dette medfører jo at vi jobber inn en av de kommunale planleggingsdagene, og dermed kan bruke den dagen på noe annet. Har til og med hatt rektorer som har latt oss lærere være med på å legge 1 av planleggingsdagene, og da valgte vi 2 ettermiddager istedet for å planlegge på en inneklemt planleggingsdag. Anonymkode: 6da6c...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg ville sagt nei. Fra 08 til 19.30?? Hallo i luka. De dagene jeg har et eller annet på kveldstid, begynner jeg kl.12 Anonymkode: fb9be...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg ville sagt nei. Fra 08 til 19.30?? Hallo i luka. De dagene jeg har et eller annet på kveldstid, begynner jeg kl.12 Anonymkode: fb9be...bf7 Ja, det er veldig slitsomt faktisk. Anonymkode: 9e87b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Del Skrevet 23. april 2023 Da får dere vel reelt fri på en planleggingsdag som står oppført på elevenes årsplan? Det har jo også sine fordeler, særlig for de som har egne barn, som vil ha langhelg eller lignende. Pluss og minus. Noen elsker det sikkert, mens andre hater det. Har dette vært diskutert med tillitsvalgte? Anonymkode: 15945...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 23. april 2023 #7 Del Skrevet 23. april 2023 Det er en avtale som er forhandlet frem med de tillitsvalgte på skolen. I årsverket til lærere ligger det 5 planleggingsdager. Noen skoler bruker alle uken før elevene kommer, noen legger noen av de dagene som halve dager på ettermiddag osv. Du kan ikke være borte uten videre, men må gå i dialog med din nærmeste leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 23. april 2023 #8 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville sagt nei. Fra 08 til 19.30?? Hallo i luka. De dagene jeg har et eller annet på kveldstid, begynner jeg kl.12 Anonymkode: fb9be...bf7 I og med at dette er forhandlet frem kan man ikke bare si nei uten videre. Men viktig å snakke med sine tillitsvalgte som i disse dager forhandler ny avtale med ledelsen på skolen, så kan det bli endring neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skolen min har innført såkalte halve planleggingsdager på kveldstid, altså fra 15.30-19.30. Skolen er ferdig 15.30, og med maks uflaks må jeg først undervise åtte timer for deretter å gå rett på planleggingsdag. Totalt blir det en fryktelig lang og slitsom dag, og jeg har rett og slett ikke kapasitet (helsemessig) til å gjennomføre det. Har dere andre slike planleggingsdager på kveldstid? Kan jeg nekte å delta, av helsemessige årsaker? Fagforeningen har godkjent opplegget. Anonymkode: 9e87b...b21 Det har nok blitt forhandlet fram som ønsket løsning. Vi får ikke lov til å ha så lange dager mer, dessverre. Vi foretrakk å ta to kvelder mot en dag fri. Du får heller si at du er syk og gå hjem om helsen tilsier det og jobbe for at neste skoleår blir uten slik dager. Anonymkode: dfe77...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Del Skrevet 23. april 2023 Det er helt vanlig i hvilken som helst jobb å ha lange dager en gang i blant.... Anonymkode: d34cd...b84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg har ganske mange sånne dager i løpet av et år. Nei, du kan ikke si nei, så lenge dette er forhandlet frem. Om du kan få en individuell avtale med grunnlag av din helsesituasjon, må du snakke med din leder om. Anonymkode: b1586...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Del Skrevet 23. april 2023 Ja, 2-3 ganger i året ca. Da får vi pizza. Avspaserer tid senere. Anonymkode: b71ef...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Del Skrevet 23. april 2023 Sikkert ikke det du er ute etter, men jeg er bhglærer. Og vi kan finne på å jobbe inn inneklemte planleggingsdager. Sist var det jobb fra 08.30-16, plandag fra 17-21. Samme blir det en gang til senere i uka. Så nei, ingenting å klage på... Anonymkode: fd3ee...436 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Del Skrevet 23. april 2023 Lærere skal jo i prinsippet jobbe mer enn 37,5 timer i uka pga den lange sommerferien og de andre feriene?!! Get over it! Anonymkode: 65de6...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Del Skrevet 23. april 2023 Vi har lange dager til kl. 18 fem dager i mai/juni. Det er selvfølgelig dritslitsomt etter mange timer undervisning, samt at det ødelegger henting i bhg og kjøring til fritidsaktiviteter. Ville heller hatt lenger dager slik at det ikke blir så mange. Lite å gjøre med dessverre.. Anonymkode: 21bce...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 23. april 2023 #16 Del Skrevet 23. april 2023 Man skal ikke ha store helseplager før dette blir vanskelig for mange. Burde i alle fall hatt en solid middagspause. Tenker at det er helt innafor å be om vikar fram til lunsj disse dagene, så ikke totalarbeidstida blir lengre enn helsa tåler. Du har krav på tilrettelegging av helsemessige årsaker, og jeg tenker at det er urimelig å forvente at alle skal makte mer enn åtte timer sammenhengende. På arbeidsplasser som har så lange vakter i arbeidslivet ellers er det innlagt noen solide hvileskjær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Del Skrevet 23. april 2023 Hvis man jobber mer enn ni timer i løpet av en arbeidsdag er det vel vanlig å få delt dagsverk, så man får betalt for en time ekstra? Men det krever vel at man har en bitteliten pause mellom de to øktene, f.eks. mellom vanlig undervisningsdag og kveldsøkta. Kan du høre om det praktiseres i din kommune? Som lærer er det vel helt vanlig at noen dager blir veldig lange, det gjelder til og med oss kulturskolelærere også. Anonymkode: 0790d...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Del Skrevet 23. april 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Man skal ikke ha store helseplager før dette blir vanskelig for mange. Burde i alle fall hatt en solid middagspause. Tenker at det er helt innafor å be om vikar fram til lunsj disse dagene, så ikke totalarbeidstida blir lengre enn helsa tåler. Du har krav på tilrettelegging av helsemessige årsaker, og jeg tenker at det er urimelig å forvente at alle skal makte mer enn åtte timer sammenhengende. På arbeidsplasser som har så lange vakter i arbeidslivet ellers er det innlagt noen solide hvileskjær. Jeg får prøve å snakke med ledelsen om det. Takk for at du forstår utfordringene. Anonymkode: 9e87b...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man jobber mer enn ni timer i løpet av en arbeidsdag er det vel vanlig å få delt dagsverk, så man får betalt for en time ekstra? Men det krever vel at man har en bitteliten pause mellom de to øktene, f.eks. mellom vanlig undervisningsdag og kveldsøkta. Kan du høre om det praktiseres i din kommune? Som lærer er det vel helt vanlig at noen dager blir veldig lange, det gjelder til og med oss kulturskolelærere også. Anonymkode: 0790d...b35 Siden det er godkjent av fagforening og varslet i god tid får vi ingenting ekstra. Anonymkode: 9e87b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lærere skal jo i prinsippet jobbe mer enn 37,5 timer i uka pga den lange sommerferien og de andre feriene?!! Get over it! Anonymkode: 65de6...af9 Sitat Totalt blir det en fryktelig lang og slitsom dag, og jeg har rett og slett ikke kapasitet (helsemessig) til å gjennomføre det. Anonymkode: 9e87b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå