Gå til innhold

Sønnen min bæsja i buksa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en sønn som fylte to år i mars. Han sluttet med bleier rundt toårsdagen sin. Han har før det bare bæsjet på do og fra /åtte mnd ca har jeg ikke hatt et eneste bæsjeuhell i buksa. Tissingen og sånt brukte vi litt tid på så derfor han ikke Slutta før nå. 

Han har alltid sagt ifra, selv midt i lek. I fjor var vi på stranda og han hadde bare på badeshorts og han måtte bæsje. Da sa han ifra og holdt seg helt til vi kom til do. 

Men idag bæsja han altså i trusa. Han sa ikke engang ifra at han hadde gjort det og jeg fant det ut faktisk fem min senere.. 

Er dette et engangstilfelle? Eller kan det være starten på en uvane? Han vet jo faktisk ikke at det er et alternativ å bæsje i trusa? 

Anonymkode: 1547e...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Normalt.

Anonymkode: 2cd55...af9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har en sønn som fylte to år i mars. Han sluttet med bleier rundt toårsdagen sin. Han har før det bare bæsjet på do og fra /åtte mnd ca har jeg ikke hatt et eneste bæsjeuhell i buksa. Tissingen og sånt brukte vi litt tid på så derfor han ikke Slutta før nå. 

Han har alltid sagt ifra, selv midt i lek. I fjor var vi på stranda og han hadde bare på badeshorts og han måtte bæsje. Da sa han ifra og holdt seg helt til vi kom til do. 

Men idag bæsja han altså i trusa. Han sa ikke engang ifra at han hadde gjort det og jeg fant det ut faktisk fem min senere.. 

Er dette et engangstilfelle? Eller kan det være starten på en uvane? Han vet jo faktisk ikke at det er et alternativ å bæsje i trusa? 

Helt vanlig for de som blir tørre ganske tidlig. De kan få regresjon.

Anonymkode: d9b23...a22

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er syk? Min sluttet med bleie da hun var 1,5 og den eneste gangen hun tisset på seg etter det viste det seg å være urinveisinfeksjon…

Anonymkode: cef7e...7dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje han er syk? Min sluttet med bleie da hun var 1,5 og den eneste gangen hun tisset på seg etter det viste det seg å være urinveisinfeksjon…

Han er forkjølet, men han var dårligere tidligere forrige uka så han er jo litt på bedringens vei. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt vanlig for de som blir tørre ganske tidlig. De kan få regresjon.

Anonymkode: d9b23...a22

Hva kommer regresjoner av? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan da ikke bekymre deg for at en nylig 2-åring har uhell.. 

Anonymkode: 25ecc...aa3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han gått igjennom noen forandringer eller stressende situasjoner i det siste? Det kan påvirke mye. Sønnen din slutter også ganske tidlig med å bæsje i bleie, han var langt i fra utviklet kognitivt på noen måte - så jeg anser dette som normalt. 

Jeg sluttet med bleie når jeg var 1 år, hadde uhell på natten.

Anonymkode: a41df...308

Skrevet

Nå synes jeg du er hysterisk. Gutten er 2 år og sluttet med bleie for en knapp mnd siden og har hatt et uhell og du blåser deg opp som om det er en stor greie og hiver deg over tastaturet. Uhell vil kunne skje når det er så kort tid siden han sluttet med bleier.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han gått igjennom noen forandringer eller stressende situasjoner i det siste? Det kan påvirke mye. Sønnen din slutter også ganske tidlig med å bæsje i bleie, han var langt i fra utviklet kognitivt på noen måte - så jeg anser dette som normalt. 

Jeg sluttet med bleie når jeg var 1 år, hadde uhell på natten.

Anonymkode: a41df...308

Han har begynt i barnehage. Han begynte for over en uke siden, men pga han ble syk, så har han nesten ikke vært der. Han er litt trøtt idag fordi han ville ikke ha dupp:/ kanskje han er sliten fordi det har vært noen fulle dager med feiringer og diverse.. 

Men det er jo logisk det du sier, han er jo ikke særlig stor. Hadde det vært at jeg stadig måtte tolke at han måtte på do for å bæsje, hadde det vært noe annet, men han har liksom sagt ifra hele tiden 😅 

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg du er hysterisk. Gutten er 2 år og sluttet med bleie for en knapp mnd siden og har hatt et uhell og du blåser deg opp som om det er en stor greie og hiver deg over tastaturet. Uhell vil kunne skje når det er så kort tid siden han sluttet med bleier.

Lestr du spørsmålene i hi? Det er vel lov å lure på noe uten å bli stemplet som hysterisk 🙃

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tiden vil vise om dette var et engangstilfelle eller starten på en uvane.
Om han vet det eller ikke, tror jeg ingen her inne kan svare på...

Anonymkode: 2f109...f57

AnonymBruker
Skrevet

Har det vært noen forandringer i livet til barnet? Blitt storebror? Byttet avdeling i barnehagen? Samlivsbrudd mellom deg og far? Dødsfall i familien? 

Anonymkode: 080f4...8de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han har begynt i barnehage. Han begynte for over en uke siden, men pga han ble syk, så har han nesten ikke vært der. Han er litt trøtt idag fordi han ville ikke ha dupp:/ kanskje han er sliten fordi det har vært noen fulle dager med feiringer og diverse.. 

Men det er jo logisk det du sier, han er jo ikke særlig stor. Hadde det vært at jeg stadig måtte tolke at han måtte på do for å bæsje, hadde det vært noe annet, men han har liksom sagt ifra hele tiden 😅 

Da tipper jeg det er grunnen.

Skrevet

Han er veldig liten. Helt normalt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Altså jeg har en gutt på snart 6 år. Han kan ha uhell iblant. 
Din gutt er bare 2 år. Gutten min sluttet ikke med bleie før han var 3 1/2 år. 

Så lenge det ikke er et problem over lengre tid. 

Anonymkode: afb7a...9f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...