AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Er du enig i denne påstanden (på kjønnsmarkedet)? Dette er mitt inntrykk i allefall. Har en kjekk mann mange negative sider er det likevel det positive som trekkes frem. Og motsatt for uattrative menn. Og da blir det gjerne overført til alle uattraktive menn, f.eks. "jeg skal aldri mer gi en lav mann en sjanse fordi jeg prøvde en og han ... ett eller annet". Jeg tror dette er en slags ønsketenkning og "rettferdiggjøring" av å gå for de mest attraktive. Man trenger jo ikke å rettferdiggjøre dette, men det er kanskje slik det føles? Anonymkode: b75e9...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Nei jeg opplever ikke at det du skriver stemmer. Anonymkode: 61c21...77c 1
Andro Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Nope. Trådstarter blir dømt for å karikere verden.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 2 minutter siden, 000VF000 said: Det samme gjelder vel kvinner. Tja mulig det. Synes ikke det er like påfallende den veien da. Menn som er lave, har dårlig selvtillit etc. blir gjerne tillagt negative egenskaper pga dette. Type lave menn er slemme, snille menn er slemme etc. (satt på spissen). Synes ikke dette er vanlig andre veien, men det er nå bare mitt inntrykk. Anonymkode: b75e9...0ee
ClausSaus Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er du enig i denne påstanden (på kjønnsmarkedet)? Dette er mitt inntrykk i allefall. Har en kjekk mann mange negative sider er det likevel det positive som trekkes frem. Og motsatt for uattrative menn. Og da blir det gjerne overført til alle uattraktive menn, f.eks. "jeg skal aldri mer gi en lav mann en sjanse fordi jeg prøvde en og han ... ett eller annet". Jeg tror dette er en slags ønsketenkning og "rettferdiggjøring" av å gå for de mest attraktive. Man trenger jo ikke å rettferdiggjøre dette, men det er kanskje slik det føles? Anonymkode: b75e9...0ee Velkjent fenomen fra sosialpsykologien: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Halo_effect Endret 23. april 2023 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Er vel alltid den negative sidene som blir fremhevet hvis de ikke er å leve med. Anonymkode: 24db1...e53
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 000VF000 skrev (35 minutter siden): Det samme gjelder vel kvinner. Enig. «Min kvinnelige kollega på 40+ er sur og gretten og tjukk» = «alle kvinner på 40+ er sure og gretne og tjukke» Anonymkode: 16b8c...c9e 1
herzeleid Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Jeg vil tro det er normalt at en ser mildere på en person en finner attraktiv og dennes særheter enn tilsvarende hos en person en finner uattraktiv. Det tror jeg gjelder begge kjønn og er noe flere av oss kan kjenne igjen fra egen respons ovenfor andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå