AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Jeg fridde til typen min i fjor, og han sa ja uten å nøle - han virket utrolig glad og han ble ordentlig rørt. Han sa der og da at han ikke kan bruke ringen når han jobber, da han håndterer mat. Med tanke på bakterier osv. Og at det blir det veldig uhygienisk - noe jeg selvfølgelig forstår. Jeg reagert ikke på det i det hele tatt, men nå etter en stund så har jeg lagt merke til at han har begynt å bruke den veldig lite ellers. Han pleide å ha den på til og fra jobb, når han hadde fri osv. Nå har ringen ligget godt i boksen sin i snart en uke. Jeg spurte han hvorfor han ikke bruker ringen, og han forteller at han er redd for å miste den fordi han hele tiden må ta den av før jobb. Han synes det er lettere å ikke bruke den, noe som forsåvidt er forståelig - men er det egentlig innafor? Personlig bruker jeg den hver dag, og tar den bare av dersom jeg må på toalettet eller om jeg dusjer. Ellers er den alltid med meg. Det føles litt rart å være den eneste som bruker ringen daglig. Jeg vet jo at han elsker meg, og jeg stoler på han og alt sånt - men jeg synes likevel det er litt trist at den ligger i boksen, urørt over flere dager. Hva tenker dere? Overreagerer jeg? Jeg trodde kanskje at han kom til å ta den på på fredag, siden han har fri noen dager. Men - det har han ikke gjort. Han dro til en kompis for å besøke han i går, og da hadde han heller ikke på seg ringen. Han hadde den på mye mer i starten, så det er vel kanskje derfor jeg reagerer litt først nå. Anonymkode: c1583...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Kanskje han kan ha den i et kjede rundt halsen, da. Anonymkode: 04aaf...5df 2
Ginny Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Jeg bruker hverken forlovelsesringen eller gifteringen min, har ingen god grunn utenom det at jeg ikke klarer å bli komfortabel med å gå med ring. Kanskje forloveden din bare er like sær som meg? 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han kan ha den i et kjede rundt halsen, da. Anonymkode: 04aaf...5df Ja, jeg nevnte det da vi først ble forlovet. At han kunne ha den rundt halsen, men det virket ikke som at det var en god løsning for han. Anonymkode: c1583...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje han kan ha den i et kjede rundt halsen, da. Anonymkode: 04aaf...5df Det er vel forsatt ikke innafor på jobb. På min jobb er det totalt forbud med smykker, men alle (unntatt late meg) har det på til og fra jobb. Anonymkode: aee30...c27 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Hater å gå med ringer og smykker! Anonymkode: 0a8bd...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Jeg forstår ham-nå er ikke jeg forlovet, men får/kjøper jeg et smykke, om det er ring eller armbånd, er jeg ivrig med å ta det på i begynnelsen etter jobb. Så sklir det ut og jeg kommer på to timer etter jeg ankom festen at jeg har glemt å ta på smykker… Anonymkode: af3df...900
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Ginny skrev (1 minutt siden): Jeg bruker hverken forlovelsesringen eller gifteringen min, har ingen god grunn utenom det at jeg ikke klarer å bli komfortabel med å gå med ring. Kanskje forloveden din bare er like sær som meg? 😊 Samme her! Bruker ingen av dem, hater å gå med ring. Mannen min er ganske misfornøyd med det Anonymkode: 45fe7...3b0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Ginny skrev (1 minutt siden): Jeg bruker hverken forlovelsesringen eller gifteringen min, har ingen god grunn utenom det at jeg ikke klarer å bli komfortabel med å gå med ring. Kanskje forloveden din bare er like sær som meg? 😊 Ja, jeg vet at han aldri før har brukt smykker og at det er uvant. Men han har jo brukt ringen mye i starten. Det er liksom nå i det siste at han ikke har brukt den. Men kan selvfølgelig være at han ikke klarer å venne seg til det 😊 Anonymkode: c1583...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 1) Har dere satt en dato, eller er i gang med konkret planlegging? Om ikke kan det knapt kalles en forlovelse. 2) Mannen liker ikke ringer, og kan ikke bruke på jobb. Jeg har ringer som er penere enn gifteringen. Så disse brukes kun unntaksvis. Uten at det definerer om vi er gift eller ikke. Anonymkode: 4ce7b...d4e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 I see…Han frir ikke, du må fri, og etterpå gidder han ikke å bruke ringen. Du virker mer interessert i forholdet enn han. Anonymkode: 7588c...61a
Rødstrupa Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fridde til typen min i fjor, og han sa ja uten å nøle - han virket utrolig glad og han ble ordentlig rørt. Han sa der og da at han ikke kan bruke ringen når han jobber, da han håndterer mat. Med tanke på bakterier osv. Og at det blir det veldig uhygienisk - noe jeg selvfølgelig forstår. Jeg reagert ikke på det i det hele tatt, men nå etter en stund så har jeg lagt merke til at han har begynt å bruke den veldig lite ellers. Han pleide å ha den på til og fra jobb, når han hadde fri osv. Nå har ringen ligget godt i boksen sin i snart en uke. Jeg spurte han hvorfor han ikke bruker ringen, og han forteller at han er redd for å miste den fordi han hele tiden må ta den av før jobb. Han synes det er lettere å ikke bruke den, noe som forsåvidt er forståelig - men er det egentlig innafor? Personlig bruker jeg den hver dag, og tar den bare av dersom jeg må på toalettet eller om jeg dusjer. Ellers er den alltid med meg. Det føles litt rart å være den eneste som bruker ringen daglig. Jeg vet jo at han elsker meg, og jeg stoler på han og alt sånt - men jeg synes likevel det er litt trist at den ligger i boksen, urørt over flere dager. Hva tenker dere? Overreagerer jeg? Jeg trodde kanskje at han kom til å ta den på på fredag, siden han har fri noen dager. Men - det har han ikke gjort. Han dro til en kompis for å besøke han i går, og da hadde han heller ikke på seg ringen. Han hadde den på mye mer i starten, så det er vel kanskje derfor jeg reagerer litt først nå. Anonymkode: c1583...bb0 Det er ikke viktig. Han elsker deg og det må du glede deg over og stole på. Ringen er et symbol på det ja, men: han jobber m/mat. Og helgen går fort… Konsenter deg heller om at det frem i tid blir et bryllup eller hva🙃? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ham-nå er ikke jeg forlovet, men får/kjøper jeg et smykke, om det er ring eller armbånd, er jeg ivrig med å ta det på i begynnelsen etter jobb. Så sklir det ut og jeg kommer på to timer etter jeg ankom festen at jeg har glemt å ta på smykker… Anonymkode: af3df...900 Ja, jeg ser den.. Det er jo slik for meg også, men føler at det har blitt en vane for meg å ta den på nå. Men er selvfølgelig ikke alle som er glad i å gå med smykker, og han er nok en av dem. Det er bare litt sårt, på et vis. Anonymkode: c1583...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Trenger ikke bety noe. Høres ut som et styr å måtte ta av og på hele tiden mtp.jobb. min mistet sin ring i et basseng - og vi gadd aldri kjøpe ny. Betyr ikke så mye i det store og hele, mener vi. Jeg bruker min, da. Anonymkode: d844f...340
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I see…Han frir ikke, du må fri, og etterpå gidder han ikke å bruke ringen. Du virker mer interessert i forholdet enn han. Anonymkode: 7588c...61a Tull Anonymkode: cd168...045 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1) Har dere satt en dato, eller er i gang med konkret planlegging? Om ikke kan det knapt kalles en forlovelse. 2) Mannen liker ikke ringer, og kan ikke bruke på jobb. Jeg har ringer som er penere enn gifteringen. Så disse brukes kun unntaksvis. Uten at det definerer om vi er gift eller ikke. Anonymkode: 4ce7b...d4e Vi er ikke i gang med konkret planlegging nei. Vi ønsker å ha et ordentlig bryllup, og vi har lite midler. Jeg søker jobber og alt er ganske usikkert med tanke på økonomi. Anonymkode: c1583...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull Anonymkode: cd168...045 Det at du er uenig betyr ikke at det er tull Anonymkode: 7588c...61a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger ikke bety noe. Høres ut som et styr å måtte ta av og på hele tiden mtp.jobb. min mistet sin ring i et basseng - og vi gadd aldri kjøpe ny. Betyr ikke så mye i det store og hele, mener vi. Jeg bruker min, da. Anonymkode: d844f...340 Ja, det er jo ikke ideelt å måtte ta den av og på hele tiden.. Jeg har virkelig forståelse for det. Anonymkode: c1583...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er ikke i gang med konkret planlegging nei. Vi ønsker å ha et ordentlig bryllup, og vi har lite midler. Jeg søker jobber og alt er ganske usikkert med tanke på økonomi. Anonymkode: c1583...bb0 Da er det vel best å bare utsette hele "forlovelsen". Kan være han føler en del på at det er noe barnslig med å gå rundt med ring og kalle seg forlovet, uten at dere i realiteten er det. Hva med å bare løse det slik at dere blir enige i at ringer blir liggende i skuffen til en dato er satt? Anonymkode: 4ce7b...d4e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Jeg har også jobb hvor jeg ikke kan bruke smykker, hverken ring, smykke, ørepynt eller lignende. Jeg orker rett og slett ikke ta av og på slikt hele tiden, og jeg vil ikke ha det liggende i en lomme eller i skap på jobb, fordi jeg er redd for å miste det. Jeg er da så vant til å ikke ha noe på, så det blir bare uvant når jeg tar det på. Så jeg bruker det kun til fest når jeg skal pynte meg. Det er en vanesak, og har ingenting med følelser å gjøre. Jeg tror jeg hadde blitt ganske furten om jeg fikk beskjed fra partneren om at ett smykke var bevis på følelser, og at det var forventet at jeg skulle pynte meg mer enn jeg vanligvis gjør for å bevise at jeg bryr meg om partner. Anonymkode: be4c2...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå