Gå til innhold

Kattesele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en sele til min katt på 2år. Han er innekatt, og tenkte begynne litt å gå ut i bånd. Selen er slik bred og komfortabel type (disse tynne selene syns jeg bare ble vanskelig). Kjøpte Medium størrelse fordi dyrebutikken anbefalte det. Han er jo vanlig størrelse. Men han går så rart med den. Kryper mest. Er dette et tegn på at jeg burde gå opp en størrelse? Eller er det mest vanesak?

Anonymkode: 35c84...658

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller at han føler seg ukomfortabel. Vil nok bli mindre kryping med Øvelse.

Anonymkode: 54f6d...be6

AnonymBruker
Skrevet

Vanesak. Alle mine har kastet seg rundt, så krøpet, til de blir vant med båndet. La de ha på seletøyet uten bånd inne noen ganger, slik at de ikke forbinder ubehaget med å være ute. 

Men den skal ikke stramme, og samtidig sitte tett nok til at han ikke kan vri seg ut, det kan være en utfordring. 

Anonymkode: df839...d89

AnonymBruker
Skrevet

Vanesak. La ham gå med den inne, leking og spising, så går det seg nok til. For stor sele er lettere å komme seg ut av. 

Anonymkode: 7d6d7...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ja han har hatt den på en times tid i går og i dag (uten båndet), og det var litt bedre i dag. Men jeg syns liksom bevegelsen i forbeina ikke er helt optimal kanskje? «Albuen» legger seg på utsiden av selen. Men skummelt med for stor også sikkert ja!

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette er typen, om noen har erfaring..

EFE7A994-6AF5-479A-A59E-B2C199F062BB.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er typen, om noen har erfaring..

EFE7A994-6AF5-479A-A59E-B2C199F062BB.png

Den er super. Det går seg til :) Det er bare veldig uvant for lille å ha noe stramt rundt kroppen. 

Du bør få 1-2 fingre under på alle sider

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å oppføre seg litt rart i starten ja. Nå er jo din 2 år, hadde du prøvd når den var kattunge så hadde den kanskje vært enklere. Det er iallefall min erfaring.

Anonymkode: 518d6...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med tilsvarende seler er at de er kjempelett å rygge seg ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De pleier å oppføre seg litt rart i starten ja. Nå er jo din 2 år, hadde du prøvd når den var kattunge så hadde den kanskje vært enklere. Det er iallefall min erfaring.

Det er også veldig sant. Jeg har alltid begynt med kattungesele. Og likevel opplevd litt rar oppførsel. 

Uansett. Det går seg til :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er bakerste delen for løs. Jeg bruker tilsvarende på mine (dyrebeskyttelsen katter gjennom 20 år) 

AnonymBruker
Skrevet

Katten min hater den type sele. Klarer ikke å bevege seg normalt pga den er trang rundt beina.

Her har min pus den tynne typen for da har hun større bevegelsesfrihet og kan bevege seg naturlig, hoppe naturlig og klatre naturlig.

Anonymkode: 6c187...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde med sele da han var liten også, men da var han så vilter at jeg ga opp. Nå er han en superrolig katt, så tenkte å prøve igjen. Nå har han faktisk hatt den på i flere timer her inne i dag, og nå virker det faktisk som han har glemt den. Har både spist, lekt, koset med meg og malet. Går stort sett normalt nå😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt umulig her hvertfall. Føler heller muligens den er litt for stram..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...