AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Noen som har prøvd johannesurt mot angst, eventuelt depresjon? Hvor kan jeg få tak i det eventuelt? Anonymkode: 865f1...2d3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Husk at hvis du går på hormonprevensjon eller andre medisiner skal du ikke ta johannesurt uten å høre med lege. Hormonprevensjon blir mindre effektivt og det samme gjelder enkelte legemidler. Anonymkode: dadb4...08e 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Les mer her: https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/johannesurt-i-folkemedisinen/ Ikke bruk dette dersom du også bruker andre legemidler. Anonymkode: cd9e0...379 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Ville heller satset på magnesium. Ta det uten andre mineraler (for seg selv) på kveldstid. Magnesium glycetin (og ikke citrate) er best mot angst, fåes kjøpt hos kinsarvik bl.a. Anonymkode: d28e6...d26 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Da har du ikke ekte angst om du kan spiste urter og magnesium.. seriøst .. jeg har angst å har brukt magnesium i forb med trening ganske mye. Fikk ingen bedring på angsten og ikke visste jeg det var en greie. Jeg må ha nerveberoligende for å fjerne angstsymptomer og ta de værste toppene å da snakker vi iallefall 5-10mg valium. Tar det så sjeldent bare når jeg MÅ og angsten må man lære seg å leve med.. men vis meg gjerne studier og beviser som sier noe annet. Anonymkode: a8dab...a56
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Les mer her: https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/johannesurt-i-folkemedisinen/ Ikke bruk dette dersom du også bruker andre legemidler. Anonymkode: cd9e0...379 Takk for at du sier ifra, men går ikke på noen legemidler eller p-piller ❤️ Tror det skal være trygt for meg å ta det, utenom at jeg har skjønt at det kan ha bivirkninger det og. Anonymkode: 865f1...2d3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville heller satset på magnesium. Ta det uten andre mineraler (for seg selv) på kveldstid. Magnesium glycetin (og ikke citrate) er best mot angst, fåes kjøpt hos kinsarvik bl.a. Anonymkode: d28e6...d26 Har akkurat gått til innkjøp av magnesium, men den jeg kjøpte inneholder fire magnesiumforbindelser. Er mest magnesiumisitriat, men også magnesiumbisglysinat (ut fra hvordan jeg forstår ingredienslisten). Dumt jeg ikke fikk dette tipset først 😅 Har du merket noe bedring? Anonymkode: 865f1...2d3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da har du ikke ekte angst om du kan spiste urter og magnesium.. seriøst .. jeg har angst å har brukt magnesium i forb med trening ganske mye. Fikk ingen bedring på angsten og ikke visste jeg det var en greie. Jeg må ha nerveberoligende for å fjerne angstsymptomer og ta de værste toppene å da snakker vi iallefall 5-10mg valium. Tar det så sjeldent bare når jeg MÅ og angsten må man lære seg å leve med.. men vis meg gjerne studier og beviser som sier noe annet. Anonymkode: a8dab...a56 Dummeste jeg har har hørt. Man kan få sterk angst hvis man mangler magnesium, som man kan få sterk depresjon hvis man mangler d vitamin. For at magnesium skal virke, må det være riktig type magnesium. Det er stor forskjell på citrate og glycetin. Glycetin får man ikke kjøpt over disk her. Og magnesium trenger heller ikke være årsaken til angst hos TS, men der for lave nivåer av magnesium faktisk er årsaken til angsten, så vil det være effektivt. Det finnes også grader av angst, og selv om noen har mildere symptomer enn deg, så betyr det ikke at de ikke har "ekte angst". Jeg personlig hadde så sterk angst i mange år, og klarte ikke sove pga det. Magnesium utgjorde stor forskjell. Anonymkode: d28e6...d26 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 20.06): Dummeste jeg har har hørt. Man kan få sterk angst hvis man mangler magnesium, som man kan få sterk depresjon hvis man mangler d vitamin. For at magnesium skal virke, må det være riktig type magnesium. Det er stor forskjell på citrate og glycetin. Glycetin får man ikke kjøpt over disk her. Og magnesium trenger heller ikke være årsaken til angst hos TS, men der for lave nivåer av magnesium faktisk er årsaken til angsten, så vil det være effektivt. Det finnes også grader av angst, og selv om noen har mildere symptomer enn deg, så betyr det ikke at de ikke har "ekte angst". Jeg personlig hadde så sterk angst i mange år, og klarte ikke sove pga det. Magnesium utgjorde stor forskjell. Anonymkode: d28e6...d26 Jeg har kjøpt denne: https://behealthy.no/products/bio-life-magnesium-120-kap?variant=31134575984720¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&cmp_id=18709899779&adg_id=140112782862&kwd=&device=c&gclid=EAIaIQobChMIzenrmu3O_gIVDBl7Ch0gywYUEAQYBCABEgIbaPD_BwE. Burde jeg heller ha kjøpt ren Magnesium Glycetin? For øvrig dytter jeg tråden i håp om at noen har noen erfaringer med tanke på Johannesurt! Har faktisk startet på det nå (drikker det som te, så får nok i meg veldig lave doser). Anonymkode: 865f1...2d3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har kjøpt denne: https://behealthy.no/products/bio-life-magnesium-120-kap?variant=31134575984720¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&cmp_id=18709899779&adg_id=140112782862&kwd=&device=c&gclid=EAIaIQobChMIzenrmu3O_gIVDBl7Ch0gywYUEAQYBCABEgIbaPD_BwE. Burde jeg heller ha kjøpt ren Magnesium Glycetin? Anonymkode: 865f1...2d3 For angst, uro o.l, så er det glycetin som anbefales. Du kan jo begynne med 2-3 kapsler med den du har kjøpt hver kveld, og se om du merker noen forskjell etter 1-2 mnd først. Det står litt om forskjellen mellom citrate og glytecin her. Sender link til produkt å få kjøpt i Norge lenger ned. https://rootfunctionalmedicine.com/magnesium-citrate-vs-magnesium-glycinate#:~:text=While there are many forms,chronic stress%2C and inflammatory conditions. https://www.life.no/kosttilskudd/mineraler/magnesium/solaray-magnesium-glysinat?gclid=Cj0KCQjwgLOiBhC7ARIsAIeetVC4h5xVQinQ5m5DsIm5B3I8vrxYnuWPAO-kVs1lT6CKnxfFJIqsQMQaAv_bEALw_wcB Anonymkode: d28e6...d26
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Jeg brukte ashwagandha fra Now Foods, legen sa det var greit. Jeg bruker p-piller. Andre typer ashwagandha jeg brukte hadde null virkning. Tar noen uker før full effekt oppnås. Anonymkode: 6a774...d01
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Det virker ikke dessverre. Anonymkode: f31c0...2b1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For angst, uro o.l, så er det glycetin som anbefales. Du kan jo begynne med 2-3 kapsler med den du har kjøpt hver kveld, og se om du merker noen forskjell etter 1-2 mnd først. Det står litt om forskjellen mellom citrate og glytecin her. Sender link til produkt å få kjøpt i Norge lenger ned. https://rootfunctionalmedicine.com/magnesium-citrate-vs-magnesium-glycinate#:~:text=While there are many forms,chronic stress%2C and inflammatory conditions. https://www.life.no/kosttilskudd/mineraler/magnesium/solaray-magnesium-glysinat?gclid=Cj0KCQjwgLOiBhC7ARIsAIeetVC4h5xVQinQ5m5DsIm5B3I8vrxYnuWPAO-kVs1lT6CKnxfFJIqsQMQaAv_bEALw_wcB Anonymkode: d28e6...d26 Tusen takk! Jeg skal kjøpe den neste gang 🥰 Anonymkode: 865f1...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg brukte ashwagandha fra Now Foods, legen sa det var greit. Jeg bruker p-piller. Andre typer ashwagandha jeg brukte hadde null virkning. Tar noen uker før full effekt oppnås. Anonymkode: 6a774...d01 Aldri hørt om det, må lese meg opp! Hva funket det for? og eventuelt hvor lenge har det funket? Anonymkode: 865f1...2d3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 Har for øvrig merket at jeg får ekstremt tørr munn av Johannesurt.. vet ikke om det er en forbigående bivirkning, men det er hvert fall utrolig plagsomt. Anonymkode: 865f1...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå