Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd. Hvor går grensa for utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv tenker jeg forelskelse eller sex. Dere?

Anonymkode: 3e24a...46b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt.

For meg er utroskap sex, kyssing og emosjonell kontakt med en annen person, og som man ikke er åpen om til sin partner. 

Anonymkode: 357cf...23d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Alt du skjuler for partneren din ser jeg på som utroskap. Forelskelse, skjult kontakt, kyss, sex .. Altså noe du tenker at du ikke kan vise/fortelle partneren din.

Anonymkode: 105e0...2de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at utroskap er følelser. Det er av mindre betydning hvilke handlinger som er involvert. Er sex med en prostituert utroskap for meg, nei, med mindre det er følelser involvert. At det er GREIT er noe annet, for det er det jo ikke. Å flørte på messenger er heller ikke utroskap i mine øyne, men man leker med ilden. Men, alle har sin egen oppfatning 

Anonymkode: e1180...891

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er en plass mellom tanker og handling. Eller at man bevisst har tanker eller gjør handlinger som fører til at man følelser eller blir tiltrukket av en annen person

Anonymkode: 03334...de5

AnonymBruker
Skrevet

Om man tenker helt fanatisk så kan vel begge deler være utroskap. Å ble forelsket er vel ikke alltid noe man kan styre, det man kan styre er om man gjør noe med forelskelsen eller forsøker å ignorere sine egne følelser og holder seg unna personen som vekket følelsene så godt man kan. Enkelte mennesker har nok en større tilbøyelighet til å forelske seg enn andre - noe som sikkert er et "rødt flagg" for en potensiell partner. Å ha sex med andre er utvilsomt utroskap samme om det er samleie eller annen type sex.

Anonymkode: e9091...09d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap er når man gjør noe romantisk/seksuelt i skjul som man vet/burde vite at partneren vil bli såret av.

Nøyaktig hva det er, er individuelt. Mannen min har f.eks ikke noe imot om jeg blir tatt på rumpa om jeg samtykker, mens andre menn vil se på det som utroskap.

Anonymkode: 0a1a0...ca0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at utroskap er følelser. Det er av mindre betydning hvilke handlinger som er involvert. Er sex med en prostituert utroskap for meg, nei, med mindre det er følelser involvert. At det er GREIT er noe annet, for det er det jo ikke. Å flørte på messenger er heller ikke utroskap i mine øyne, men man leker med ilden. Men, alle har sin egen oppfatning 

Anonymkode: e1180...891

Tipper dama di er uenig i dette!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er individuelt.

For meg er utroskap sex, kyssing og emosjonell kontakt med en annen person, og som man ikke er åpen om til sin partner. 

Dette er utroskap selv om man gjør det åpenlyst overfor sin partner etter min mening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt som må skjules eller lyves om er utroskap for meg. 

Meldinger, flørting, snapping etc som partner må skjule for meg fordi han vet det ikke er innafor i et forhold. 

Anonymkode: 5897d...716

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette er utroskap selv om man gjør det åpenlyst overfor sin partner etter min mening.

Jada, åpenlyst også, men der tenkte jeg ikke på. 

AnonymBruker
Skrevet

Sex. Ferdig snakka 

Anonymkode: 3dfb8...aa3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han føler han må skjule kontakt han har med andre for meg er det utroskap i mine øyne.

Anonymkode: be1ce...645

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt som er av seksuell karakter anser jeg som utroskap. Et kyss vil jeg også si er utroskap, men i mye mildere form enn noe seksuelt. Men betatthet/forelskelse på avstand, det blir for meg helt feil å kalle utroskap. Hva man føler kan man liksom ikke styre helt. Det er hva man gjør med følelsene/lystene som teller..

K30

Anonymkode: ace6b...c04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sex. Ferdig snakka 

Anonymkode: 3dfb8...aa3

Enig. Det virker som det er en besettelse nå av å kalle alt som er uakseptabelt i et forhold utroskap. Utroskap er sex. Men det er mye annet jeg ikke ville akseptert.

Anonymkode: 2aad4...71e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det utroskap hvis man tekster, drikker kaffe eller går på tur eller kino med en man selv ikke er interessert, i men som man vet er interessert i en selv og som tar initiativ til denne kontakten kun fordi han/hun ønsker å bli kjæreste? 

Anonymkode: a42d5...451

AnonymBruker
Skrevet

Det må man definere med partneren sin, så begge er klar over hvor grensa går. I mitt ekteskap er kyssing og alt "over" utroskap (sex, nakenhet med seksuell undertone etc), samme er å opprette f.eks Tinder mens man er gift. Da er du aktivt på jakt.

Det er også en forskjell på om noen tar løpefart og kysser partneren min i fylla når han ikke ville det, eller om han selv var med på det.

Enkelt sagt, alt du ville holdt skjult.

Anonymkode: 5eddc...f60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap er om en av oss gjør noe med andre, som vi har avklart at er forbeholdt oss i forholdet. Kos og kyss, de dypeste samtalene, den næreste nærheten, sex og flørt. 

Andre har andre grenser, og det er helt ok så lenge begge er enige. Vi er nok ganske "strenge", og har nok lavere terskel enn mange for å kalle noe utroskap. 

Anonymkode: 5bbae...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er individuelt.

Enig, men synes likevel det er viktig å skille mellom forskjellige former for utroskap. Om mannen flørter med ei på sosiale medier, så er det ikke greit, men ikke en form for utroskap som har samme alvorlighetsgrad som sex.

Anonymkode: 986df...01d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det utroskap hvis man tekster, drikker kaffe eller går på tur eller kino med en man selv ikke er interessert, i men som man vet er interessert i en selv og som tar initiativ til denne kontakten kun fordi han/hun ønsker å bli kjæreste? 

Anonymkode: a42d5...451

Den typen kalles bare idioter

Anonymkode: d3fc5...0c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...