AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Del Skrevet 23. april 2023 Vurderer det selv da jeg oftere og oftere har utfordringer med kontaktlinsene mine, pluss for å slippe styret med dem. Er det nødvendig med den type garantien de gir til ca 5000kr ekstra der man får gratis ekstra operasjon ved behov? Ble veldig usikker da jeg leste dette, nesten slik at jeg mistenker at de spekulerer i det… Noen som har måtte gjøre det to ganger for å få ønsket resultat? Er så redd for å bli lyssky…😎 Anonymkode: faa8f...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Del Skrevet 23. april 2023 Vurderte operasjon jeg å pga. Ble så lei av å bruke linser for langsynthet og briller for nærsynthet samtidig. Men fikk høre av ei at nærsyntheten kommer tilbake etter noen år. Så føler det blir bortkastet penger å bruke 70.000,- på det. Anonymkode: d4f06...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. april 2023 #3 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vurderer det selv da jeg oftere og oftere har utfordringer med kontaktlinsene mine, pluss for å slippe styret med dem. Er det nødvendig med den type garantien de gir til ca 5000kr ekstra der man får gratis ekstra operasjon ved behov? Ble veldig usikker da jeg leste dette, nesten slik at jeg mistenker at de spekulerer i det… Noen som har måtte gjøre det to ganger for å få ønsket resultat? Er så redd for å bli lyssky…😎 Anonymkode: faa8f...61e AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vurderte operasjon jeg å pga. Ble så lei av å bruke linser for langsynthet og briller for nærsynthet samtidig. Men fikk høre av ei at nærsyntheten kommer tilbake etter noen år. Så føler det blir bortkastet penger å bruke 70.000,- på det. Anonymkode: d4f06...ced Det som er viktig å huske med en slik operasjon, er at den ikke stopper den naturlige utviklingen av synet ditt. Den nullstiller det for øyeblikket, men hvis synet ditt hadde fortsatt med å utvikle nærsynthet, så vil det fortsette med det. Det er derfor det også blir sagt at synet bør ha vært stabilt så og så lenge, for da kan man med mer sikkerhet si at det vil vare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg har også vurdert dette, men slo det fra meg da de fleste må tilbake til briller/linser igjen etter noen år. Anonymkode: 7ce92...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg vurderer også operasjon, men da blir det å bytte ut linsen i øyet, ikke laser (laser tar ikke alderssyn visstnok). Tror linsebytte er mer holdbart (men dyrere). Anonymkode: e31e8...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 23. april 2023 #6 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vurderte operasjon jeg å pga. Ble så lei av å bruke linser for langsynthet og briller for nærsynthet samtidig. Men fikk høre av ei at nærsyntheten kommer tilbake etter noen år. Så føler det blir bortkastet penger å bruke 70.000,- på det. Anonymkode: d4f06...ced Ja det er rett og slett bortkastede penger! Men man kan få dette vurdert av øyelege, og om det er behov som er stort nok finnes det også mulighet for at man får dette "gratis" over vanlig behandling i helsevesenet. Men der er nok vurderingene strenge og det er rimelig lange ventelister. Privat ligger nok listen lavere, men koster skjorten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg var nærsynt og opererte meg i 2008. Da hadde jeg gått rundt og sett dårlig i en del år. Nektet å bruke briller og linser funket ikke på meg. Det er en av de beste investeringene jeg har gjort!!! I det jeg reiste meg opp av operasjonsbenken klarte jeg å se hvor mye klokka var (det hang en klokke på veggen). Jeg så perfekt i 10 år, og ble gradvis nærsynt igjen. Nå er det i tillegg alderslangsyntheten som har startet hos meg. Jeg håper jeg kan opereres på nytt, når/hvis synet stabiliserer seg. Jeg sleit ikke med noe som helst etter operasjonen. Verken tørre øyne eller lysskyhet. Anonymkode: 8600c...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg har gjort det, jeg var -2,75 til -3 på begge. Gjorde det for 11 år siden med en norsk gruppe som reiste til Riga for å gjøre det. Het "Lasik reiser". Kostet 11000kr for reise, hotell og operasjon. Var veldig billig til å være den gang også. Opplegget var bra og jeg ser 100% enda i dag med ingen problemer. Har ikke hatt behov for å gjøre det flere ganger. Tror jeg ikke hadde gjort det i Norge rett og slett pga prisen. Men alt er jo en risk uansett hvor man gjør det. Anonymkode: bcfb1...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vurderer det selv da jeg oftere og oftere har utfordringer med kontaktlinsene mine, pluss for å slippe styret med dem. Er det nødvendig med den type garantien de gir til ca 5000kr ekstra der man får gratis ekstra operasjon ved behov? Ble veldig usikker da jeg leste dette, nesten slik at jeg mistenker at de spekulerer i det… Noen som har måtte gjøre det to ganger for å få ønsket resultat? Er så redd for å bli lyssky…😎 Anonymkode: faa8f...61e Hvor lenge varer den garantien da? Jeg hadde glatt valgt den hvis den hadde gjaldt i 10 år. 😄 Anonymkode: 8600c...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vurderer også operasjon, men da blir det å bytte ut linsen i øyet, ikke laser (laser tar ikke alderssyn visstnok). Tror linsebytte er mer holdbart (men dyrere). Anonymkode: e31e8...cde Jeg var på undersøkelse for laser og der sa de at jeg hadde for tynn netthinne til laser og at det eneste jeg kunne gjøre var å operere inn linse. De sa at man må gjøre dette på nytt hvert tiende år, syns ikke det var lenge så da slo jeg det fra meg Anonymkode: 67eaf...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Del Skrevet 23. april 2023 Antiviruset skrev (6 minutter siden): Ja det er rett og slett bortkastede penger! Men man kan få dette vurdert av øyelege, og om det er behov som er stort nok finnes det også mulighet for at man får dette "gratis" over vanlig behandling i helsevesenet. Men der er nok vurderingene strenge og det er rimelig lange ventelister. Privat ligger nok listen lavere, men koster skjorten. Det er ikke akkurat bortkastede penger da. Jeg hadde stor glede av å se perfekt i 10 år. Og betaler gladelig for en ny operasjon når synet mitt har stabilisert seg. ☺️ Anonymkode: 8600c...49e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vurderte operasjon jeg å pga. Ble så lei av å bruke linser for langsynthet og briller for nærsynthet samtidig. Men fikk høre av ei at nærsyntheten kommer tilbake etter noen år. Så føler det blir bortkastet penger å bruke 70.000,- på det. Anonymkode: d4f06...ced Jeg gjorde dette 2005 for nærsynthet og først for 2 år siden måtte jeg begynne å bruke briller - pga alder og langsynt som hadde kommet uansett. Nærsynthet kan komme tilbake hvis det ikke har stabilisert seg, så lurt å ikke gjøre det når man er ungdom. Jeg betalte ca 23.000,- for min operasjon på begge øynene tilsammen. Det koster ikke 70.000,- i dag. Laseroperasjonen har spart meg for mye tull og styr med linser, irriterte øyne, kontroller, ekstra briller, å kunne stå opp å se med en gang man våkner, helt herlig når man bader osv. koster med linser og briller også. Hadde gjort det glatt igjen selv om jeg kunne blitt litt nærsynt igjen. For meg var dette en frihet og et nytt liv! Anonymkode: 2b2a0...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg var på undersøkelse for laser og der sa de at jeg hadde for tynn netthinne til laser og at det eneste jeg kunne gjøre var å operere inn linse. De sa at man må gjøre dette på nytt hvert tiende år, syns ikke det var lenge så da slo jeg det fra meg Anonymkode: 67eaf...aeb 10 år uten å måtte styre med linser, tørre øyne, kontroller + frihetsfølelse det gir å kunne se godt hele tiden… - for 10 år hadde jeg lett gjort det! Anonymkode: 2b2a0...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Del Skrevet 23. april 2023 Ville aldri turt. Har hørt en del historier...som gjerne ikke nevnes i brosjyrene til disse laserfirmaene Anonymkode: 606d1...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 23. april 2023 #15 Del Skrevet 23. april 2023 Ja, Lasik da jeg var i slutten av 20årene. 2 år senere fikk jeg barn nr 2 og opplevde litt endringer i synet på det ene øyet. Men det var uproblematisk. Måtte likevel få PCbriller da jeg var ca 35, og nå 45 synes jeg synet begynner å bli for dårlig når jeg kjører i mørket, skal fokusere kjapt fra langt til nært, og å se små detaljer. Men det er sikkert normale aldersrelaterte endringer. Konklusjon: det var definitivt verdt pengene disse 15 åra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Del Skrevet 23. april 2023 Hva slags styrke har dere som har operert? Jg kan skjønne at de som bare har -2 eller -3 ikke gidder, men for oss som er oppe i -7 og i tillegg har skjeve hornhinner så må jeg si at det frister veldig å operere. Anonymkode: c7fc7...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Del Skrevet 23. april 2023 Tok LASEK i Sverige for 15 år siden. Betalte 20 tusen. Hadde lett gjort det igjen, flott syn fortsatt, ingen problemer. Mulig litt mer sensitiv til lys, men har alltid vært mer sensitiv enn alle andre. Hadde -6.25 da jeg gjorde det. Angrer ikke! Anonymkode: 876f4...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 23. april 2023 #18 Del Skrevet 23. april 2023 Tok laserkorrigering av nærsynthet og skjev hornhinne for snart 12 år siden. Da hadde jeg fått barna jeg skulle ha og var i slutten av 20 årene. Hadde et supert resultat allerede samme kveld, men var lyssky i noen uker. Har fremdeles perfekt syn. Hvor lenge man har glede av korrigeringen avhenger av alder, om du får barn ++ Jeg brukte ca 500 kr/mnd på linser for 12 år siden, så etter 8 år var jeg i null ifht kostnaden. 4-6 år om man hadde tatt med kostnaden til nye briller også, som jeh sikkert hadde måttet kjøpe også. Så jeg er godt i pluss økonomisk og VELDIG fornøyd med resultatet. Brukte memira på Majorstua 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaati Skrevet 24. april 2023 #19 Del Skrevet 24. april 2023 Summeer skrev (14 timer siden): Tok laserkorrigering av nærsynthet og skjev hornhinne for snart 12 år siden. Da hadde jeg fått barna jeg skulle ha og var i slutten av 20 årene. Hadde et supert resultat allerede samme kveld, men var lyssky i noen uker. Har fremdeles perfekt syn. Hvor lenge man har glede av korrigeringen avhenger av alder, om du får barn ++ Jeg brukte ca 500 kr/mnd på linser for 12 år siden, så etter 8 år var jeg i null ifht kostnaden. 4-6 år om man hadde tatt med kostnaden til nye briller også, som jeh sikkert hadde måttet kjøpe også. Så jeg er godt i pluss økonomisk og VELDIG fornøyd med resultatet. Brukte memira på Majorstua Kan jeg spørre hvor nærsynt du var? Jeg har -6.50 og -5.25 i nærsynthet og -1.75 og -1.25 i skjeve hornhinner (høyre og venstre) og jeg er så lei av briller som er så tykke at de glir ned og å være avhengig av kontaktlinser. Det blir ganske mange tusenlapper i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 24. april 2023 #20 Del Skrevet 24. april 2023 Jeg tok laseroperasjon hos Angus for fire år siden, har aldri sett meg tilbake. Hadde styrke på kontaktlinsene på -6,5 på begge øyne. Reiste meg opp etter operasjonen og så normalt, det var helt sjukt. Litt rennende og såre øyne et døgn, og etter det har jeg sett bra. Ikke trengt videre oppfølging etter de normale kontrollene. Her er listen fra Angus over hva som er inkludert, så jeg skjønner ikke helt poenget med noe i tillegg.: https://www.argus-syn.no/behandlinger/prisliste-for-laseroperasjoner/ Dette inngår i prisen: Medisinsk forundersøkelse med øyelege, optiker og sykepleier Telefon direkte til øyelegen, som opererte, alle dager i uken Alle etterkontroller i opp til 10 år Alle nødvendig tilleggsbehandlinger i opptil 10 år Standard øyedråper 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå