AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Jeg har flyttet inn i ny leilighet, hvor toalettet har fæle mørke flekker i bunnen (får ikke lagt ut bilde dessverre). Det er ikke slike lyse brune kalkflekker, men mørke flekker som ser ut som der ligger rester av bæsj. Lite hyggelig når man har besøk spesielt. Jeg har prøvd å få det bort med skurekrem, klor, eddik, salmiakk og jeg vet ikke hva, men det er fullstendig fastgrodd. Prøvde til og med å male over med emaljelakk, men det ble heller ikke vellykket og jeg fjernet den før den tørket. Nå vurderer jeg å skifte toalett, men vil jo gjerne slippe det. Noen forslag til hvordan det er mulig å bli kvitt, eller i hvert fall maskere, dette belegget? Anonymkode: 28d27...931
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Lot du midlet ligge i lenge nok? Har du kjøpt leilighet eller leier? Hadde der vært en ny leilighet jeg hadde kjøpt hadde jeg byttet do, uten tvil. Anonymkode: b68c4...207
Mt3 Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Har du prøvd med bakepulver? Klorin? Rustfjerner? Alternativet du velger må så klart få stå i mange timer for å klare å løse opp evt belegg. Så sant det ikke er selve emaljen som har forsvunnet på noen områder.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Usikker på om vi snakker samme type flekker, men jeg fikk en rørlegger til å fjerne de som var i mitt toalett. Det var misfarget kalk, sa han. Han slipte dem forsiktig vekk med en dings jeg aldri har sett før, og doen er som ny. Men jeg bor ikke i Norge, så jeg vet ikke om norske rørleggere gjør slikt. Du kan jo høre med dem. Anonymkode: 2f7dd...add 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Kjøp nytt toalett, da. Er det så vanskelig? Det toalettet du beskriver har helt klart gjort sin tjeneste og er moden for søppeldynga. Et toalett varer ikke evig heller. Anonymkode: 5d081...e00 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Ett nytt toalett trenger ikke koste så mye dersom man bruker rørsystemet på nytt. Anonymkode: 67b37...31a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har flyttet inn i ny leilighet, hvor toalettet har fæle mørke flekker i bunnen (får ikke lagt ut bilde dessverre). Det er ikke slike lyse brune kalkflekker, men mørke flekker som ser ut som der ligger rester av bæsj. Lite hyggelig når man har besøk spesielt. Jeg har prøvd å få det bort med skurekrem, klor, eddik, salmiakk og jeg vet ikke hva, men det er fullstendig fastgrodd. Prøvde til og med å male over med emaljelakk, men det ble heller ikke vellykket og jeg fjernet den før den tørket. Nå vurderer jeg å skifte toalett, men vil jo gjerne slippe det. Noen forslag til hvordan det er mulig å bli kvitt, eller i hvert fall maskere, dette belegget? Anonymkode: 28d27...931 Hvor lenge lot du Klorin være i toalettet? Anonymkode: e5886...9b7
Huldra-78 Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Prøvd med Plumob, om det er under vann denne flekken er. Jeg må gjør det med toalettet mitt med jevne mellomrom
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Dasser må byttes ut regelmessig. Hvorfor skal folk absolutt beholde dassen i 20-30-40-50 år? Anonymkode: 84bb2...19e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Vi sliter med mye kalk i vannet her, og doen blir ofte misfarget. Det som fungerer best her er "domestos" wc gel (den blå). Selv om den ikke tar alt. Men den absolutte redningen var denne dobørsten: https://www.megaflis.no/bad/baderomstilbehor/sanimaid-paris-toalettborste-mholder-sort?gclid=EAIaIQobChMI2tL-iua__gIVid4YCh1q1AwbEAQYASABEgI6V_D_BwE Så kombinasjonen med domestos og den børsten har fjernet all (gammel) misfarging i doen vår. Ser flere råder deg til å bytte do. Hvis den er gammel, så kan nok det være det lureste. Vår er bare 5år gammel, og vi har hatt det problemet siden den ble satt inn. Vi hadde også samme problemet med den forrige doen, som hadde vært i huset i maaaange år. Den var umulig å holde ren. Anonymkode: 3f42e...386 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Antagelig har forrige eier brukt slipemidler i doen, og da har det blitt riper som kalk og annet fester seg i. Anonymkode: d5b87...efd 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Meg som kommenterte først igjen. Vi skal skifte doskål nå, kjøpte på obs bygg, 2500kr. Do til innbygging, synes prisen var grei, er willoroy og Boch, med hygiene flush, targa heter modellen. Så de koster ikke all verden. Var på megaflis og så på doer, vet ikke om det er riktig, men min teori om at de doene som liksom har et platå før vannet, er eklere, tiss og bæsj havner der og ikke rett i vannet, så vi valgte en som har helling helt ned. Den har og en mer åpen kant der vannet flusher ut, og det er lettere å vaske. Bakterier danner biofilm de og, så viktig å tenke på en hygienisk do, da varer de lenger. Men enig med den oppe her, heller bytte enn å absolutt skulle ha i et halvt århundre. Anonymkode: b68c4...207 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå