AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Savner bilder/info om korrekt plassering av både barnet og på min kropp for optimal bæring, uten vondter. Jeg har kjøpt en bæremeis (North 13.5 Adventure med støtte). Valgte en god, men billig for å vite at det fungerer for oss. Men, hvordan skal mini sitte oppi den (han er 9 mnd, sitter stødig selv og er sterk for alderen), hvor høyt skal han sitte, hvor høyt skal hodet osv. Og, hvordan skal den bæres av meg? Jeg har hittil testet den en gang en rundtur på butikk og nærområdet (30 min), men opplevde da at det ble vondt i skuldrene, og veldig røde merker, enda jeg startet med å stramme godt rundt hoftene, så reimene på skuldrene ikke kjennes, men opplever at den på hoftene siger nedover. Kanskje den må strammes over hoftene? (Mellomrommet mellom ribbein og Hofter for at den ikke skal sige) Fra før er han high need baby og vært vant til bæring daglig i en Ergobaby omni 360, men nå skal vi straks sette i gang med toppturer osv. Til info er jeg 173cm høy, ca 68kg. Mini er 9 mnd, god klump på ca 72/73cm og 12kg. Så hvis noen har instruksjonsvideo/bilder eller gode forklaringer blir jeg veldig glad. Jeg elsker toppturer, og har sett frem til dette nå lenge. Anonymkode: 59ea6...0db
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Har ikke prøvd den du nevner, men her er en instruksjonsvideo til Osprey sin: Denne kan justeres i ryggen etter hvor høy du er - vet ikke om dette er en mulighet på den du har kjøpt? Anonymkode: 5b040...953
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke prøvd den du nevner, men her er en instruksjonsvideo til Osprey sin: Denne kan justeres i ryggen etter hvor høy du er - vet ikke om dette er en mulighet på den du har kjøpt? Anonymkode: 5b040...953 Tusen takk! Nei, er ikke sånn justering på min. Men var nyttig ift hvordan mini skal sitte bl.a så den var likevel hjelpsom Anonymkode: 59ea6...0db
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Ikke det du spør om, men det går helt fint å gå på toppturer med bæresele, bedre for både deg og barnet. Med en stor rumpetaske får du med deg det viktigste på turen. Evt ha en liten sekk på magen og barnet på ryggen. Anonymkode: d09be...347 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke det du spør om, men det går helt fint å gå på toppturer med bæresele, bedre for både deg og barnet. Med en stor rumpetaske får du med deg det viktigste på turen. Evt ha en liten sekk på magen og barnet på ryggen. Anonymkode: d09be...347 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg sliter med ryggen, etter utallige timer med bæring fra dag 1, så han blir alt for tung (12 kg) for front bæring, og jeg synes ikke den jeg har nå er så god med ryggbæring over lengre tid, var derfor jeg ville teste bæremeis. Burde kanskje fiksa ryggen før jeg skal ut på tur med han, men men. Anonymkode: 59ea6...0db
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Men jeg sliter med ryggen, etter utallige timer med bæring fra dag 1, så han blir alt for tung (12 kg) for front bæring, og jeg synes ikke den jeg har nå er så god med ryggbæring over lengre tid, var derfor jeg ville teste bæremeis. Burde kanskje fiksa ryggen før jeg skal ut på tur med han, men men. Anonymkode: 59ea6...0db Da ville jeg valgt en annen bæresele til ryggbæring. Jeg bærer lett minste på 12,5 kg over lengre perioder på ryggen. Nå har jeg sterk rygg, men bærer sjeldent. Sjekk ut norsk bæregruppe på Facebook eller nettsiden, der finner du mange gode tips. Bæremeis kan fungere, men jeg foretrekker sele, selv på fireåringen når det trengs. Anonymkode: 26325...b0f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Stokke bæresele for ryggbæring. Anonymkode: 5c4ff...b8e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner hva du mener. Men jeg sliter med ryggen, etter utallige timer med bæring fra dag 1, så han blir alt for tung (12 kg) for front bæring, og jeg synes ikke den jeg har nå er så god med ryggbæring over lengre tid, var derfor jeg ville teste bæremeis. Burde kanskje fiksa ryggen før jeg skal ut på tur med han, men men. Anonymkode: 59ea6...0db Om du har vond rygg er sele 1000 ganger bedre enn meis i de aller fleste tilfeller Anonymkode: 1b7eb...07c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Jeg tror ikke det finnes en eneste bæremeis som er ergonomisk riktig for bærer, og hvis du har vondt i ryggen eller får lett vondt bør du styre langt unna. Babyen veier kanskje 12 kg, men når han også er så langt fra kroppen din så flyttes tyngdepunktet og han blir i teorien mye tyngre. I tillegg er bæremeis uheldig for barnet, da det ikke bør sove i bæremeis, og veldig mange små barn blir veldig trøtt i bæretøy pga bevegelsene 🥰 Vi har også North, og jeg syns den er kjempedårlig. Den har ikke mer enn den absolutt må, hovedsaklig bare masse stenger med litt tøy. Mannen syns den er helt grei, men stusser over at han har vondt i skuldrene etter å ha brukt den 😂 Anonymkode: 0457f...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå