Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Hos oss spiser vi mye brød.. og jeg er alt for sløv til å bake selv men jeg har i det siste tenkt litt på å kjøpe meg en brødbakemaskin, men vet det er mange som kjøper slikt og aldri bruker det... Derfor vil jeg høre litt med deres erfaringer, hvilken type gir "altid" bra resultat, og hvilken type er enkel å forstå..... Kom gjerne med både bra og dårlige erfaringer...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Jeg liker ikke noe særlig kjøpebrød,og en dag kom samboer hjem med brødbakemaskin. Topp! Nå har vi nesten alltid hjemmebakt brød uten at det er så mye arbeid. Bruker dette som grunnoppskrift til middels brød: 2 ss olje 3,5 dl vann 1 1/2 ts salt 1 dl solsikkefrø, linfrø, havregryn, gresskarfrø eller sesam 4 dl sammalt hvetemel grov 4 dl hvetemel 2 ss sukker 7 g tørrgjær Det er bare å starte maskina og 3,5 t senere er brødet ferdig (bruker program for grovt brød og middels bruning) Tror ikke det er så stor forskjell på maskinene, vi har den billigste og den fungerer bra.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Jeg syns ikke brødene som bakes i brødbakermaskin egener seg for lagring, det er best når de er nystekt. Loff i min maskin blir veldig kompakt så det har jeg kutta ut. Når jeg baker grovbrød baker jeg alltid med ferdig grovmelsblanding og det blir kjempegodt brød, men altså ikke dagen derpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå