AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Hvordan gjør andre foreldre det her. Barnet mitt bor hos far 30 prosent av tiden. 17 mai skal barnet ferie hos han. Det er siste år på barnehagen. Far har flere barn. Jeg ønsker ikke (og den nye damen vil ikke pga mange års konflikt) være med å feire der, så barna og damen blir nok værende hjemme/feire i tilhørende barnehage/skolekrets. Far skal jo komme i barnehagen med sitt felles barn med meg. Og jeg skal se på jeg og. Barnet vil jo mest trolig ikke være med far da og min slekt vil jo også være der. Vi prater ikke med far og har ingentimg overens med han. Hvordan gjør dere andre med det med en slik problemstilling? Anonymkode: 8d536...c29 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Jeg skjønner ikke? Hvorfor skal du på død og liv være med å feire med eks og barnet? Det er far som har barnet, da gjør far som han vil. Du blir hjemme eller feirer med egen familie. Anonymkode: 44a38...a07 15 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Skal dere være på feiring på hans dag får dere inkludere far. Både for barnet og for andres skyld. Det blir alltid så ukomfortabel stemning i hele gruppen når det er tydelig splid mellom foreldre. Anonymkode: 609e2...f11 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Jer vil jo se barnet på siste feiring i barnehagen og barnet vil jo være i barnehagen. Jeg tenker far sikkert har tenkt å ikke komme med barnet til barnehagen men gjør det likevel. Anonymkode: 8d536...c29 1
Fjaselina Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jer vil jo se barnet på siste feiring i barnehagen og barnet vil jo være i barnehagen. Jeg tenker far sikkert har tenkt å ikke komme med barnet til barnehagen men gjør det likevel. Anonymkode: 8d536...c29 Hæ? Du trur at far og barnet ikkje vil kome til barnehagen men du vil uansett vere der?? Du må la far og barnet vere saman denne dagen. Det er ikkje viktig at det er siste 17.mai i barnehagen. Det blir mange slike dagar framover, og du får halde deg unna. Så kan du ha barnet "åleine" når det er du som har ansvaret ein annan 17.mai. 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Dette er slilt det typisk blir høyere konflikt av. Hvorfor mener du at du har rett til å legge føringer på hva han skal gjøre med sitt barn de dagene han har samvær med barnet? Hadde det vært ok for deg hvis han skulle legge seg opp i hva du brukte dagene til med barnet? Anonymkode: 85660...277 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Når far har barnet på 17.mai så styrer far dagen slik han vil ut fra hva som passer hos han/dem. Du har ingenting med å blandet deg i det. Du får være med egne venner/familie og holde deg unna rett og slett. Anonymkode: 4ed97...2d3 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Barnet er såpass gammelt at det selv ønsker å være med venner denne dagen og arrangement som tog med barnehagen osv. Skal ikke barnet få være med på det fordi far vil noe annet? Far får jo et år feire med eldste og andre året med de andre barna?? Anonymkode: 8d536...c29 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Barnet er såpass gammelt at det selv ønsker å være med venner denne dagen og arrangement som tog med barnehagen osv. Skal ikke barnet få være med på det fordi far vil noe annet? Far får jo et år feire med eldste og andre året med de andre barna?? Anonymkode: 8d536...c29 Far har barnet den dagen, far bestemmer opplegget. Du holder deg unna, det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 4ed97...2d3 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Har ikke de ansatte fri i bhg på 17.mai? Har dere 17.mai feiring i bhg på selve 17. mai? Anonymkode: 90072...65a 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jer vil jo se barnet på siste feiring i barnehagen og barnet vil jo være i barnehagen. Jeg tenker far sikkert har tenkt å ikke komme med barnet til barnehagen men gjør det likevel. Anonymkode: 8d536...c29 Dette er jo psykiatri. Du vil se barnet på sin siste 17-mai-feiring i barnehagen…? Så synd da, men det er ikke du som har samvær den dagen. Sånn er det å være skilt. La far og barnet være i fred på sine dager, du har ingenting i barnehagen å gjøre når du ikke har barnet denne dagen. Har du ingen venner du kan tilbringe dagen med? Anonymkode: fca2e...704 6 1
Gjest theTitanic Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Du vil at du og far skal feire i bhg, at din familie skal være der og at dere skal kunne feire uten at det blir kleint. En fin tanke. Noen klarer det, andre ikke. Du kan ikke få tvinge far til å ikke føle seg bekvemt med deg og din familie der. Derfor må du la ham få denne dagen siden det er hans dag. Bli hjemme
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke? Hvorfor skal du på død og liv være med å feire med eks og barnet? Det er far som har barnet, da gjør far som han vil. Du blir hjemme eller feirer med egen familie. Anonymkode: 44a38...a07 For barnets skyld, kanskje? Anonymkode: b3bbf...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Syntes dette var litt vanskelig å skjønne jeg…? Det vanlige er, at på dager som 17.mai så snakker en litt sammen. Den som ikke har barnet ser på toget, roper hurra og gratulere med dagen til den andre forelderen. Så trekker en seg tilbake, og lar den som har barnet den dagen styre som de vil. Om ingen i din familie kan oppføre dere siviliserte i møte med ex’en i det offentlige rom på 17.mai - ja, da holder dere dere unna. Og i hvert fall om du vet det vil gjøre det vanskelig for barnet ditt, om du tropper opp der med hele slekta. At barnet ditt får en fin og problemfri dag er det viktigste. Da får du bare svelge noen kameler. Om du tror far kanskje vil holde barnet borte fra siste 17.mai med barnehagen i redsel for å møte på deg og din slekt - vet du hva du bør gjøre…? Da melder du din ex med forsikringer om at du og din slekt ikke møter opp i barnehagen - sånn at barnet ditt får gått i 17.mai tog med barnehagen sin. Sånn må det bare bli. Når konfliktnivået mellom voksne er så høyt, da vil en måtte gå glipp av mer av barnets liv enn foreldre som klarer å samarbeide. Barnets beste kommer foran ditt ønske om å se 17.mai tog. Anonymkode: 4c8fb...e82 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 What a mess.... Anonymkode: e43c0...b0f
Andro Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 (endret) Har vært litt ulikt hvordan vi har gjort det på dagtid, men vi har alltid tatt en felles stund med is etter toget, og dratt ut og spist middag sammen på slutten av dagen. Glad for at vi på alle måter er voksne, og ikke har konflikter av en art som gjør at vi ikke kan møtes og ha det hyggelig i samla flokk. Endret 23. april 2023 av Andro 1
Million Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For barnets skyld, kanskje? Anonymkode: b3bbf...d4e Det er ikke for barnets skyld lenger når mor og far ikke er på talefot og ikke snakker sammen, og hele familien går sammen i å fryse ut far. Det blir det ikke akkurat kosestemning av. Og dette skal være "for barnets skyld"? Nei, ts. La barnets far få ha denne samværsdagen i fred. Det kommer andre 17. mai feiringer der det er din tur. Du kan finne på andre ting i år med slektningene dine eller venner. 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke de ansatte fri i bhg på 17.mai? Har dere 17.mai feiring i bhg på selve 17. mai? Anonymkode: 90072...65a Det er vanlig mange steder ja. Ingen ansatte, kun barn og foreldre hos oss. Anonymkode: 609e2...f11 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Jeg har en på ti, og han er med faren sin den uka, og de skal nok på middag med familien. De har stor familie her og det blir nok veldig koselig for min sønn. Jeg ønsker ikke å være inkludert på middag, og tror ikke min eks vil ha meg der heller. Han har ihvertfall ikke invitert meg. Jeg har tenkt å være på skolen ( og skal hjelpe til med sekkeløp) Etter det skal jeg hjem og slappe av og spise god mat. Har invitert kjæresten min så vi skal kose oss. Barnet ditt TS er jo veldig lite, så jeg hadde luftet for eksen at din familie skal ha familiemiddag og at du kan gjerne ta med barnet dit. Orker du, kan du jo også invitere far på middag. Men siden det er hans uke, kan det jo være at han har planer. Anonymkode: 6efea...a33 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Orker du, kan du jo også invitere far på middag. Anonymkode: 6efea...a33 Leste du ikke det ts skrev? " Vi prater ikke med far og har ingenting overens med han. " Det ligger absolutt ikke noen felles middag i kortene her. Anonymkode: f0b7f...6b8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå