AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Og det ikke er noen hjelp å få. Hva gjør man? Har prøvd alle mulige behandlinger, ulike treningsteknikker, tøying etc etc. Tense apparat gir en ørliten lindring, men langt fra nok🥹Har scoliose og prolaps i L4/L5. Er snart villig til å flytte hvor som helst for å få hjelp, eller i det minste noe lindring. Jeg blir gaaaal😓 Anonymkode: ab448...50d 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Fy fader, det unner jeg deg ikke. Men trening og riktig trening er nok det eneste som da kan hjelpe deg, utover evnt operasjon. Eneste som kan holde en prolaps i sjakk er jo sterke muskler rundt. Det er noe som tar masse tid, og hardt å stå i Anonymkode: dfc8e...c2f 1
Rødstrupa Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det ikke er noen hjelp å få. Hva gjør man? Har prøvd alle mulige behandlinger, ulike treningsteknikker, tøying etc etc. Tense apparat gir en ørliten lindring, men langt fra nok🥹Har scoliose og prolaps i L4/L5. Er snart villig til å flytte hvor som helst for å få hjelp, eller i det minste noe lindring. Jeg blir gaaaal😓 Anonymkode: ab448...50d Jeg har skoliose og forkalkninger i korsrygg og hofte. Trener 3 ganger i uken, styrke, kondisjon og bevegelighet. Går litt turer også i ulent terreng. Sist men ikke minst har jeg investert i en veldig god seng.(kontinental Jensen) Summen av dette gjør at jeg har mye mindre vondt i ryggen. Dersom smertene blir veldig ugreie hjelper: 1.en varm dusj og deretter smøring av området m/Voltarol forte. 2. ut å gå en times tid. 3. Vektreduksjon hjelper også for mitt vedkommende. Dette er noe jeg må leve med, men har som sagt funnet metoder som reduserer/hjelper på smertene. 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Rødstrupa skrev (4 minutter siden): Jeg har skoliose og forkalkninger i korsrygg og hofte. Trener 3 ganger i uken, styrke, kondisjon og bevegelighet. Går litt turer også i ulent terreng. Sist men ikke minst har jeg investert i en veldig god seng.(kontinental Jensen) Summen av dette gjør at jeg har mye mindre vondt i ryggen. Dersom smertene blir veldig ugreie hjelper: 1.en varm dusj og deretter smøring av området m/Voltarol forte. 2. ut å gå en times tid. 3. Vektreduksjon hjelper også for mitt vedkommende. Dette er noe jeg må leve med, men har som sagt funnet metoder som reduserer/hjelper på smertene. Jeg trener et fysioprogram tre ganger i uka, går en del i kupert terreng og smører meg med ulike kremer som skal lindre. Har prøvd noe plaster også. Snart skal jeg prøve en krem med ketamin🥹 Veier bare 52 kg, mest pga mage/tarm sykdom som hemmer apetitt, og en kropp som ikke tar opp næringen selv i perioder jeg spiser 3-4000kcal daglig😌 Jeg sliter med å lære meg å leve slik. Har nesten ikke lyst å leve lenger. Må ha hjelp mange ganger i uka, men får ikke bpa eller noe off. hjelp. Måtte ta forbrukslån for å kunne betale privat😓 Anonymkode: ab448...50d 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Hvor gammel er du sånn omtrentlig ? Anonymkode: af5f3...848
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Du må rett og slett lære deg å leve med det hvis det ikke er medisinsk hjelp for det. Har selv gått gjennom 2 ryggoperasjoner og fått tilbud om en tredje, men drøyer det så lenge som mulig da jeg vet at disse operasjonene kun hjelper for 10 år... Anonymkode: 035e9...421 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det ikke er noen hjelp å få. Hva gjør man? Har prøvd alle mulige behandlinger, ulike treningsteknikker, tøying etc etc. Tense apparat gir en ørliten lindring, men langt fra nok🥹Har scoliose og prolaps i L4/L5. Er snart villig til å flytte hvor som helst for å få hjelp, eller i det minste noe lindring. Jeg blir gaaaal😓 Anonymkode: ab448...50d Fyttikatt, TS, jeg vet akkurat hvordan du har det. 😕 Jeg ble tilslutt så desperat at jeg brukte disse smertemeditasjonene: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=893s https://www.youtube.com/watch?v=XeK7kwt-MK8 Var ekstremt skeptisk, men det hjelper. ❤️ Anonymkode: 543de...711
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er du sånn omtrentlig ? Anonymkode: af5f3...848 Jeg er 48 år. Anonymkode: ab448...50d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Sugerøret skrev (30 minutter siden): Smerteklinikk! Har vært tilknyttet en i ca 15 mnd nå😞Eneste de har er psykolog. Jeg gadd ikke mer, da det ikke hjelper å prate. Den smertestillende medisinen jeg forsøkte ga meg kronisk tinnitus. Og var søvnløs og forstoppet de ukene jeg holdt ut. Anonymkode: ab448...50d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Jeg er ryggoperert 2 ganger, med påfølgende nerveskader, dropfot og smerter. Det høres jo ut som om du gjør mye riktig! Jeg beveger meg mye, går rolige turer i skogsterreng. Løfter så og si minimalt. Sitter minst mulig. Vrir og bøyer så og si ikke ryggen. Varierer hele tiden mellom å ligge på ekstra god seng og rusle rundt i rolig tempo. Alt med rett rygg. Har en god stilling der jeg ligger på golvet med beina opp på en stol, nitti grader i hofte og nitt grader i knær. Anonymkode: 0b6a5...65e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Har du prøvd kortisonsprøyter? Sliter selv med L4/5 og betennelse i korsrygg og dette hjalp meg veldig. Det er vondt i sette dem, men absolutt verdt det. Anonymkode: 8b1ef...95e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Jeg er invalidisert av smerte i ryggen og kan ikke sitte i en stol på grunn av smerter. Jeg må ligge på siden eller stå. Dessverre har jeg kreft i tillegg som gjør at jeg ikke har krefter til å trene eller gå mye så det er helt forferdelig. Smertestillende har begrenset effekt og jeg ligger våken med store smerter natt og dag. Orker snart ikke mer. Anonymkode: 6ba64...309 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er invalidisert av smerte i ryggen og kan ikke sitte i en stol på grunn av smerter. Jeg må ligge på siden eller stå. Dessverre har jeg kreft i tillegg som gjør at jeg ikke har krefter til å trene eller gå mye så det er helt forferdelig. Smertestillende har begrenset effekt og jeg ligger våken med store smerter natt og dag. Orker snart ikke mer. Anonymkode: 6ba64...309 Uff, føler med deg ❤️ Er det mulig å bli frisk av kreften? Anonymkode: 0b6a5...65e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er invalidisert av smerte i ryggen og kan ikke sitte i en stol på grunn av smerter. Jeg må ligge på siden eller stå. Dessverre har jeg kreft i tillegg som gjør at jeg ikke har krefter til å trene eller gå mye så det er helt forferdelig. Smertestillende har begrenset effekt og jeg ligger våken med store smerter natt og dag. Orker snart ikke mer. Anonymkode: 6ba64...309 Leit å høre💙håper du blir frisk fra kreften🥹Jeg kan heller ikke sitte pga smerter, og ligger veldig mye. Har du tenkt på medisinsk cannabis, smerteplaster eller andre ting? Anonymkode: ab448...50d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du prøvd kortisonsprøyter? Sliter selv med L4/5 og betennelse i korsrygg og dette hjalp meg veldig. Det er vondt i sette dem, men absolutt verdt det. Anonymkode: 8b1ef...95e Var på Nimi klinikken som foreslo dette. Men det gir bare kortvarig effekt, og det blir kostbart å holde på med det. Jeg har brukt myye penger på komplekse helseutfordringer, og har måttet lære meg å leve med feks kronisk tannverk fordi pengene strekker ikke til. Spesielt ikke når jeg må betale for ting som man bør klare selv i hverdagen; støvsuge, måke snø, bære ting over 8 kg🫣etc etc. Har et kne som i perioder blir for smertefullt til at jeg kan gå særlig. Krykker er dritt pga rygg, skulder etc. Da blir det horisontalen og enda mer depresjon😏 Anonymkode: ab448...50d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 Har du prøvd vanndrivende? Jeg slet med prolaps i samme område seg den i 15 år. Etter at jeg begynte på vanndrivende har jeg ikke hatt en prolaps på 2 år. Jeg vurderte operasjon nr. 2, men vanndrivende reddet ryggen min. Legen min sin konklusjon er at jeg har så mye vann i kroppen at det presser på skiver, nerver og selve ryggen. Slutter jeg på pillene kommer smertene med en gang. Anonymkode: 59fa9...ec7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd vanndrivende? Jeg slet med prolaps i samme område seg den i 15 år. Etter at jeg begynte på vanndrivende har jeg ikke hatt en prolaps på 2 år. Jeg vurderte operasjon nr. 2, men vanndrivende reddet ryggen min. Legen min sin konklusjon er at jeg har så mye vann i kroppen at det presser på skiver, nerver og selve ryggen. Slutter jeg på pillene kommer smertene med en gang. Anonymkode: 59fa9...ec7 Hvordan finner man det ut? Jeg har både nervesmerter og muskulære smerter. Anonymkode: ab448...50d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Sliter selv med lavgradlig skolioise og var hatt ryggsmerter daglig i 20 år. Morgenene er værst. Bruker 2-3 timer på å fungere sånn noenlunde. Utpå kvelden er jeg bedre og da jogger jeg, trener pilates styrke og yoga/tøying hjemme. Vet ikke om det funker.. blir jo ikke bedre, men hvem vet hvordan d hadde vært om jeg ikke trente. Er for øvrig tidligere treningsfyr, normalvektig, sterk, spiser sunt.. gjør ALT riktig. Utrolig frustererende. Anonymkode: 5b8c6...d50
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Ved ryggproblemer er den beste lindring å gå. Helst turer i skog og mark i ujevnt terreng.Har selv ryggproblemer men ikke så ille som beskrevet her. For meg er beste medisin og gå turer og ikke slutte med det 🙂 Anonymkode: 1f160...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå