AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Operert for en uke siden og mannen har vært sur omtrent siden vi kom hjem. Det gjør at jeg ikke får meg til å be om hjelp fra han når jeg trenger det. Føler meg som en klamp om foten og at jeg bare er i veien. Klart en del ekstra faller på han, som matlaging og klesvask, men det er en kort periode. Det er så utrivelig hjemme at jeg blir gal. Kjenner at jeg ikke orker dette så mye lengre. Har aldri oppført meg sånn mot han når han har vært operert. Heldigvis så smått begynt å komme mrg igjen, men gadde faktisk forventet mer støtte. Anonymkode: 79961...ca1 14
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Ta litt avstand fra hverandre. Du er vel neppe ei sol du heller, akkurat nå. Anonymkode: 5f6d9...1cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta litt avstand fra hverandre. Du er vel neppe ei sol du heller, akkurat nå. Anonymkode: 5f6d9...1cb Vær litt forsiktig med å ta siden til noen du ikke har hørt versjonen til en gang. Å automatisk nå skylde på ts eller dele skyld mellom de har ingenting for seg annet enn å spy eder og galle. Ts, jeg ville tatt tak i mannen og spurt hva problemet er. Mange mennesker som sliter med følelser av empati og omsorg, får helt panikk når noen rundt blir sårbare eller syke, noen blir også sinte eller irriterte. Hvordan er han ellers, bryr han seg om deg når du er syk eller dårlig? Om han ikke gjør det, er han i allefall nøytral eller føler du han som nå blir nesten provosert av det? Anonymkode: 11596...6f0 28 4 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 23. april 2023 Mannen må gjøre «dine» arbeidsoppgaver nå, derfor er han sur. Han er bare bortskjemt. Anonymkode: b5401...85f 50 14
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen må gjøre «dine» arbeidsoppgaver nå, derfor er han sur. Han er bare bortskjemt. Anonymkode: b5401...85f This. Anonymkode: c7d2f...a26 13
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær litt forsiktig med å ta siden til noen du ikke har hørt versjonen til en gang. Å automatisk nå skylde på ts eller dele skyld mellom de har ingenting for seg annet enn å spy eder og galle. Ts, jeg ville tatt tak i mannen og spurt hva problemet er. Mange mennesker som sliter med følelser av empati og omsorg, får helt panikk når noen rundt blir sårbare eller syke, noen blir også sinte eller irriterte. Hvordan er han ellers, bryr han seg om deg når du er syk eller dårlig? Om han ikke gjør det, er han i allefall nøytral eller føler du han som nå blir nesten provosert av det? Anonymkode: 11596...6f0 Vel. Jeg har en nyoperert kjæreste selv denne uka. Han merker ikke selv at han er til tider ganske sur. Han er jo mest fokusert på at han er forvirret, smertepåvirket og halvt neddopa av medisiner. Og han har tatt kun enkel operasjon med lokal bedøvelse. Men nå er jo ikke jeg sur tilbake. Og jeg sier han må hvile, og at jeg kan ta over noen av hans oppgaver. Jeg skjønner forskjell på hverdager og unntakstilstand. Så kjæresten til ts må også gå i seg selv og spørre seg hvorfor han er utålmodig i en situasjon der den friske forventes å hente inn litt ekstra overskudd. Anonymkode: 5f6d9...1cb 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Hadde det vært min mann hadde jeg stilt han solid til veggs, og krevd at han forklarte seg. For dette er ikke akseptabelt. Men samtidig spurt om det var noe med min atferd som gjorde at han reagerte. Anonymkode: e0221...360 11 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Hva slags operasjon er det? Måtte du ha den for å overleve? Anonymkode: 1c5a5...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Min valgte heller å ikke gjøre noe som helst i huset da jeg var nyoperert. Så da jeg kom meg på beina igjen, så hele huset ut som en dass og var klart til at jeg kunne bruke tre dager på å komme ajour. Bortskjemte møkkamenn. Anonymkode: 50f16...65c 14 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Da jeg var nyoperert lagde mannen middag én dag, that it. Han gjør ingenting ellers heller, så burde sikkert ikke være overrasket. Har ingen råd, selv går det mot brudd da sexlivet er over pga jeg ikke tenner på sure tenåringer med prinsessefaktorer. Han har vel aldri hatt respekt for meg, jeg har mistet min respekt og kjærlighet for han. Anonymkode: 0e0e3...e7e 4 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Been there, done that… Mannen min har også gjort det samme. Og det er ingen annen forklaring enn at han er selvsentrert og synes egen belastning er verre enn min. Min mann er i ferd med å bli en eks. Ikke bare på grunn av dette selvsagt, men historien sier noe om hvordan han ser på forholdet og hvor lite glad han er i meg. Anonymkode: 30e8b...043 14 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta litt avstand fra hverandre. Du er vel neppe ei sol du heller, akkurat nå. Anonymkode: 5f6d9...1cb Men i motsetning til mannen, så har TS en grunn til å ikke være en sol. En operasjon og en sykemelding er en belastning både fysisk og mentalt. Da er det partnerens oppgave å holde skuta flytende uten å surmule. Den partneren som ikke klarer det fordi den syke «ikke er en sol», burde sendes hjem til mora si for å fullføre oppdragelsen. Anonymkode: 30e8b...043 20 10
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Tenker kanskje det kommer litt an på hva slags operasjon det er? Vet at noen typer av venninner ikke har vært så fan av at de har tatt silikon for 2. gang f. eks., mens de har små barn som hun da ikke har kunnet løfte en gang på mange uker... Så vil si det har en viss betydning. Anonymkode: 1c5a5...5eb 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Har du spurt han om det er noe som plager han? Anonymkode: f9dc2...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 De fleste menn er i forhold fordi vi damer gjør livet enklere for dem. Han er sur fordi du ikke gjør det akkurat nå. Anonymkode: 7c08a...d57 15 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tenker kanskje det kommer litt an på hva slags operasjon det er? Vet at noen typer av venninner ikke har vært så fan av at de har tatt silikon for 2. gang f. eks., mens de har små barn som hun da ikke har kunnet løfte en gang på mange uker... Så vil si det har en viss betydning. Anonymkode: 1c5a5...5eb Ikke at jeg har tatt silikon. Men jeg og mannen er selvfølgelig ikke enige i alt den andre gjør. Det vi likevel aldri gjør er å gå inn i protest-modus, og oppføre oss som umodne tenåringer. Når valget er tatt er uenigheten bak oss, og vi stiller opp for hverandre på alle måter. Anonymkode: e0221...360 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste menn er i forhold fordi vi damer gjør livet enklere for dem. Han er sur fordi du ikke gjør det akkurat nå. Anonymkode: 7c08a...d57 Nei, vet du hva. Enkelte, kanskje. Men absolutt ikke de fleste. Mannen vet ikke hva godt han kan gjøre om jeg er syk. Og har jeg mye på jobb tar han unna alle mine oppgaver i huset også. Slik var min far. Slik oppfatter jeg bror og svoger. Og tilsvarende hører jeg fra venninner. I det hele tatt er det bare her på KG jeg leser om menn som tror de fortsatt bor hjemme hos mamma. Anonymkode: e0221...360 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, vet du hva. Enkelte, kanskje. Men absolutt ikke de fleste. Mannen vet ikke hva godt han kan gjøre om jeg er syk. Og har jeg mye på jobb tar han unna alle mine oppgaver i huset også. Slik var min far. Slik oppfatter jeg bror og svoger. Og tilsvarende hører jeg fra venninner. I det hele tatt er det bare her på KG jeg leser om menn som tror de fortsatt bor hjemme hos mamma. Anonymkode: e0221...360 Enkelte? Nei! De fleste menn er lik TS sin. Anonymkode: b5401...85f 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Han har ikke omsorg for deg, du er kun til for å gjøre livet hans lettere. Nå har du vært frekk nok å være nede for telling så han må gjøre dine arbeidsoppgaver, og det er helt uhørt i hans hode. Selv skjønner jeg ikke hva en skal med slike menn. Ville heller bodd alene i sammen med 10 katter og kost meg med rødvin og kattekos på kveldene. God bedring ts. Anonymkode: a8eb8...c65 17 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enkelte? Nei! De fleste menn er lik TS sin. Anonymkode: b5401...85f Da ville jeg revurdert hele omgangskretsen din... Eller lest mindre på KG. Anonymkode: e0221...360 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå