Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen i morgen og skal møte fastende klokken 1100, kan jeg da drikke? Kan jeg ta en kopp kaffe eller cola zero?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. I noen tilfeller kan du heller ikke drikke vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du skal hos legen som fordrer faste?

Anonymkode: 0ffd4...364

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hva du skal hos legen som fordrer faste?

Anonymkode: 0ffd4...364

Oppfølging av Diabetes 2 test. Kunne drikke men ble ikke spesifisert hva.

AnonymBruker
Skrevet
gotthard skrev (4 minutter siden):

Da ville jeg holdt meg til vann, evt. kaffe. I hvert fall ikke noen som inneholder søtningsstoffer.

Anonymkode: 1ba5a...3b4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
gotthard skrev (5 timer siden):

Jeg hadde glatt tatt en kopp kaffe eller te, og et glass vann eller to. Ikke noe annet.

Skrevet

Pleier våkne rundt 0530 så det blir lenge uten noe drikke ja så blir en kaffe eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med å møte fastende er jo nettopp at du ikke skal ha spist, drukket, snus eller røykt på minst 6 timer på forhånd. 

Anonymkode: 79ce7...a8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal møte fastende betyr det ingen mat eller drikke siste 12 timer. Kan drikke et halvt glass vann eneste. Kommer kanskje an på undersøkelsen, men jeg ville holdt meg unna cola og kaffe. 

Anonymkode: 44f55...65c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele poenget med å møte fastende er jo nettopp at du ikke skal ha spist, drukket, snus eller røykt på minst 6 timer på forhånd. 

Klare væsker er 2 timer. 

Anonymkode: 41b7d...f4b

• Liker 1
Skrevet
gotthard skrev (9 timer siden):

om det er ifht diabetes tenker jeg vann kan drikkes. Ikke noe som påvirker blodsukkeret iallefall

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klare væsker er 2 timer. 

det kommer an på hva man faster til. Det der gjelder om man faster til en operasjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg skal møte fastende betyr det ingen mat eller drikke siste 12 timer. Kan drikke et halvt glass vann eneste. Kommer kanskje an på undersøkelsen, men jeg ville holdt meg unna cola og kaffe. 

Anonymkode: 44f55...65c

Spurte legen og hun sa jeg kunne drikke men ikke drikke meg mett, drikke og ta medisiner var ok men jeg glente å spørre om det og gjaldt kaffe. Har time 1100 så om jeg tar to kopper kaffe mellom 0700 og 0900 burde ikke gjøre noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp kaffe. Et halvt glass vann for å ta medisiner er ok. Det er en grunn til at det skal fastes.

Anonymkode: 78610...abd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed at jeg kan drikke vann og ikke noe annet når jeg skal teste blodsukkeret. 

Anonymkode: 30e2b...509

Skrevet
gotthard skrev (13 minutter siden):

Spurte legen og hun sa jeg kunne drikke men ikke drikke meg mett, drikke og ta medisiner var ok men jeg glente å spørre om det og gjaldt kaffe. Har time 1100 så om jeg tar to kopper kaffe mellom 0700 og 0900 burde ikke gjøre noe.

kaffe påvirker blodsukkeret trodde jeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klare væsker er 2 timer. 

Det kan gjelde for operasjon, men ikke for å ta blodprøver for diabetes. For mange operasjoner vil det å drikke klare væsker 2 timer før gjøre at du strykes fra programmet, så farlig å komme med sånne påstander helt ukritisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Må du drikke kaffe eller brus da, hold deg til noen slurker vann, det klarer de fleste frem til kl 11?

Anonymkode: 07f53...aed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Må du drikke kaffe eller brus da, hold deg til noen slurker vann, det klarer de fleste frem til kl 11?

Anonymkode: 07f53...aed

Nei jeg må ikke, det er ikke noe krise om jeg ikke får kaffe før jeg møter men siden det hadde hvert ok å få en kopp eller to så spurte jeg her. Ble vel egerntlig ikke så mye klokere men takk til de som tkk seg tid til å svare 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg til 1 glass vann til medisiner. Kroppen klarer seg fint uten annet frem til 11😅

Anonymkode: 0073b...5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...