AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 En mann prikket meg på skulderen og pekte på kompisen sin som rakte frem hånden for å hilse. Han spurte "hva heter du?" jeg svarte og han sa sitt navn og jeg sa Okei? Han fulgte ikke opp samtalen så jeg gikk og fortsatte med det jeg drev med. Var kjempe kleint. Hvordan forventer menn at vi skal reagere egentlig? Si "heeei så hyggelig du vil hilse på meg, hvor gammel er du, så kjekk du var, hva driver dere med da, pleier dere å være her"? Seriøst spørsmål. Jeg vil være mer åpen mot menn men de gjør det jo så himla kleint. Jeg mener det hadde vært bedre om han hadde sagt "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Dette var på dagtid i parken forresten Anonymkode: bc37f...995
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Du er klein. *du er så pen* *okei* Anonymkode: 05927...3d6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst spørsmål. Jeg vil være mer åpen mot menn men de gjør det jo så himla kleint. Jeg mener det hadde vært bedre om han hadde sagt "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Dette var på dagtid i parken forresten Anonymkode: bc37f...995 Hvem ville ha tatt sjansen på å si dette i en tid der alt kan bli tolket som trakassering, og man henger ut vilt fremmede mennesker på sosiale medier for bagateller? Skrur man tiden 20 år tilbake, hadde det vært greit, men ikke idag; send en takk til MeToo. Anonymkode: cc91c...e52 1
Purple_Pixiedust Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Minner meg om den episoden i "Basic bitch" hvor hun ene blir sjekket opp av noen kleine karer, også kommer plutselig en mye kjekkere fyr og gir de ros for innsatsen. De var med på sjekkeskolen. Kanskje var han fyren med kompisen for å lære å sjekke. 😛 Rart å velge parken på dagtid da, men. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En mann prikket meg på skulderen og pekte på kompisen sin som rakte frem hånden for å hilse. Han spurte "hva heter du?" jeg svarte og han sa sitt navn og jeg sa Okei? Han fulgte ikke opp samtalen så jeg gikk og fortsatte med det jeg drev med. Var kjempe kleint. Hvordan forventer menn at vi skal reagere egentlig? Si "heeei så hyggelig du vil hilse på meg, hvor gammel er du, så kjekk du var, hva driver dere med da, pleier dere å være her"? Seriøst spørsmål. Jeg vil være mer åpen mot menn men de gjør det jo så himla kleint. Jeg mener det hadde vært bedre om han hadde sagt "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Dette var på dagtid i parken forresten Anonymkode: bc37f...995 Hvordan vet du at det var sjekking? Anonymkode: 34298...94f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Kleint ja, han burde fulgt opp med noe når han var den som ville initiere en samtale. Men mange folk er bare tafatte, spesielt på tekst har jeg blitt forsøkt sjekket opp av menn som bare skriver sånn "hei". Javel. Hei. Anonymkode: 1498d...86c 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kleint ja, han burde fulgt opp med noe når han var den som ville initiere en samtale. Men mange folk er bare tafatte, spesielt på tekst har jeg blitt forsøkt sjekket opp av menn som bare skriver sånn "hei". Javel. Hei. Anonymkode: 1498d...86c Det du kaller "tafatt", er bare et resultat av samfunnsutviklingen. Hadde han skrevet "Du er pen", hadde han risikert å bli hengt ut som en mannsjåvinistisk gris som trakasserer fremmede kvinner ved å kommentere utseendet; hvordan tror du en 20-åring ville ha reagert om en ukjent, eldre mann sendte henne en melding der han fortalte at hun er pen ...? Anonymkode: cc91c...e52 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Jeg tror du gjorde det rette, ut fra dine ønsker og forventninger til sjekking. Du er en slik, som er åpen for å la seg sjekke opp, hvis omstendighetene stemmer, og det er helt ok. En annen kvinne kunne kanskje vært åpen for å starte en liten samtale med fyren, og en tredje hadde ikke skjønt at det var sjekking, i det hele tatt. Dere som gnager om samfunnsutvikling og #metoo, har antagelig ikke vært her i samfunnet lenge nok, til å vite at sjenerte og sosialt kleine mannfolk, har eksistert i alle tider. Dere som blander normal oppmerksomhet, med seksuell trakassering, har et stort problem. Anonymkode: aae54...d88 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En mann prikket meg på skulderen og pekte på kompisen sin som rakte frem hånden for å hilse. Han spurte "hva heter du?" jeg svarte og han sa sitt navn og jeg sa Okei? Han fulgte ikke opp samtalen så jeg gikk og fortsatte med det jeg drev med. Var kjempe kleint. Hvordan forventer menn at vi skal reagere egentlig? Si "heeei så hyggelig du vil hilse på meg, hvor gammel er du, så kjekk du var, hva driver dere med da, pleier dere å være her"? Seriøst spørsmål. Jeg vil være mer åpen mot menn men de gjør det jo så himla kleint. Jeg mener det hadde vært bedre om han hadde sagt "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Dette var på dagtid i parken forresten Anonymkode: bc37f...995 Hadde du på dagtid i parken gått opp til en mann du synes virket attraktiv og sagt: "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Anonymkode: a2a32...01b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Det du kaller "tafatt", er bare et resultat av samfunnsutviklingen. Hadde han skrevet "Du er pen", hadde han risikert å bli hengt ut som en mannsjåvinistisk gris som trakasserer fremmede kvinner ved å kommentere utseendet; hvordan tror du en 20-åring ville ha reagert om en ukjent, eldre mann sendte henne en melding der han fortalte at hun er pen ...? Anonymkode: cc91c...e52 Første steg her er jo at ELDRE MENN må slutte å tro de har noen sjanse på 20-åringer. Dersom TS og denne mannen var omtrent jevngamle så hadde nok "du var pen" eller et annet kompliment truffet mye bedre. Anonymkode: d351b...a80 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvem ville ha tatt sjansen på å si dette i en tid der alt kan bli tolket som trakassering, og man henger ut vilt fremmede mennesker på sosiale medier for bagateller? Skrur man tiden 20 år tilbake, hadde det vært greit, men ikke idag; send en takk til MeToo. Anonymkode: cc91c...e52 Skjerp deg a. Ingen - INGEN tolker et hyggelig kompliment som trakassering eller metoo. Høres ikke ut som du har noe sosial og menneskelig forståelse hvis du ikke har lært deg forskjelligen på seksuell trakassering og flørting. Anonymkode: bc37f...995 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du på dagtid i parken gått opp til en mann du synes virket attraktiv og sagt: "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Anonymkode: a2a32...01b Jeg sier i hvertfall mere enn hei når jeg ønsker å bli kjent med noen. Før i tiden kunne man spurt om å få låne lighter og deretter begynt å småprate og der spurt om man var singel, sånn foregikk gatesjekking før, men i dag hvor ingen røyker lenger må man komme med noe annet. Nesten hva som helst mer enn hei om man vil komme noen vei. Anonymkode: bc37f...995 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Purple_Pixiedust skrev (9 timer siden): Minner meg om den episoden i "Basic bitch" hvor hun ene blir sjekket opp av noen kleine karer, også kommer plutselig en mye kjekkere fyr og gir de ros for innsatsen. De var med på sjekkeskolen. Kanskje var han fyren med kompisen for å lære å sjekke. 😛 Rart å velge parken på dagtid da, men. Haha ja det føltes nesten litt sånn 😅 De andre guttene smilte og nikka til han som om de roste han når han hilste, men jeg tror ikke det var sjekkeskole, de satt bare i parken og slappet av og om det var sjekkeskolen burde han be om pengene tilbake hvis hei er alt de lærer og ikke neste steg 😬😅 Anonymkode: bc37f...995
Gjest ti10 Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du på dagtid i parken gått opp til en mann du synes virket attraktiv og sagt: "Jeg så deg og syns du var så pen, er du singel eller lyst til å sitte med oss?" Anonymkode: a2a32...01b Nei, det er kanskje ikke så mange som hadde gjort det, men hvem driver egentlig og prikker fremmede folk på skulderen uten grunn? Og den tafatte kameraten, hva skal man si ..? Det ene er jo like teit som det andre her.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan vet du at det var sjekking? Anonymkode: 34298...94f Tja nei det kan jo godt hende de heller spilte navnebingo og at det var derfor han spurte hva jeg het og ville hilse på meg så han kunne se om han hadde navnet på bingocharten sin. Tror du det? 😛🤣 Anonymkode: bc37f...995
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): Nei, det er kanskje ikke så mange som hadde gjort det, men hvem driver egentlig og prikker fremmede folk på skulderen uten grunn? Og den tafatte kameraten, hva skal man si ..? Det ene er jo like teit som det andre her. Ja hele greia var så klein. De gjorde det mye kleinere enn det behøvde å være, kunne jo vært hyggelig om de faktisk oppførte seg litt mer normalt og initierte til en prat og ikke bare prikking. Åh, nå kom jeg på facebooks gamle funksjon poking! Da drev man bare å poket frem og tilbake og ingen skrev noe eller kom noen vei 😂 Anonymkode: bc37f...995 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 en kompis som forsøkte å hjelpe en annen veldig sky og tilbaketrukket kompis. Dette var muligens første steg: "dagens oppgave; vi går ut i parket og finner en jente med helt normalt utseende, og så er målet i første omgang og bare håndhilse". Anonymkode: 8b29a...977 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ut i parket ut i parken Anonymkode: 8b29a...977
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Du bør vel ikke mer åpen for menn uten sosiale antenner? Å være åpen er ikke det samme som å akseptere alt av ræl som kommer rekende.. Anonymkode: 7bf43...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Man prikker ikke fremmede på skulderen. Man sier sitt eget navn først. Man spør ikke hva fremmede heter. Man henvender seg kun til fremmede hvis man har noe på hjertet. Så denne typen var en total sosial taper. Anonymkode: c6205...a28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå