Gå til innhold

Hvorfor er barnevernet så lite villig til å gjøre en innsats??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av en situasjon i hjemmet havnet jeg å barna i barnevernets søkelys, jeg ble innkalt til samtale og jeg ba de om hjelp. Gjennom flere uker ble jeg kalt inn til samtale, alle samtaler ble avlyst fortløpende, jeg forsøkte å få telefonsamtale, men de ble avsluttet like raskt som de startet med begrunnelse av at de hadde akutte situasjoner de måtte ta, jeg satt med 4 barn som hadde stort behov for hjelp. Det endte med at jeg gikk til politiet og anmeldte situasjonen barna var utsatt for, bare for å få hjelp, politiet engasjerte barnehuset, og der fikk jeg litt hjelp, men  de kan ikke gjøre barnevernets jobb, så ble henvendt tilbake til barnevernet. Der ba jeg spesifikt om hjelp til hvert enkelt barn, og hva de hadde behov for. Fikk periodevis snakke med flere forskjellige saksbehandlere, men de nekter å gjøre hva jeg ønsker, har bedt de om å kontakte pp-tjenesten for barna, for de trenger andre voksne enn mor å snakke med, har samtidig bedt om utredning for ett barn men får beskjed at de avslutter undersøkelsen i hjemmet, men de anbefaler meg å kontakte kommune psykolog for videre oppfølging av barna.

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker det, men vil at barnevernet følger de videre, men for meg virker det som de avslutter alt.

Hvordan kan jeg komme videre å få hjelpen barna mine har krav på

Anonymkode: 8d2b4...d0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ppt kan du kontakte selv, du trenger ikke skole/barnevern for det.

Anonymkode: fb2d6...b9a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ppt kan du kontakte selv, du trenger ikke skole/barnevern for det.

Anonymkode: fb2d6...b9a

Har vært i kontakt med de, men de har over 6 mnd ventetid, med det barna mine har vært gjennom så har de behov for hjelp nå, og ikke vente i 6 mnd. Men barnevernet gjør ikke sin jobb så alt drøyer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært i kontakt med de, men de har over 6 mnd ventetid, med det barna mine har vært gjennom så har de behov for hjelp nå, og ikke vente i 6 mnd. Men barnevernet gjør ikke sin jobb så alt drøyer

Ta kontakt med kommunepsykolog slik som de anbefaler?

Anonymkode: b35a9...094

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ta kontakt med kommunepsykolog slik som de anbefaler?

Anonymkode: b35a9...094

kommunepsykolog tar ikke  utredning som jeg har bedt om

AnonymBruker
Skrevet

Fastlege henviser til dps for utredning. 

Anonymkode: 13da0...3a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare rose deg for å ha anmeldt til politiet og bedt i hjelp. Veldig leit og provoserende at du ikke får den hjelpen du føler du trenger men ikke gi opp! 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å sende klage til Statsforvalter. 

Anonymkode: 35356...2da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke kontakte kommunepsykolog???

Anonymkode: e7474...48a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om de trenge hjelp og noe å prate led. Er bup veien å gå, fastlegen kan henvise dit

Anonymkode: 46e65...6f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Privat psykolog. Tror det finnes private barnevernspedagoger også. Man kan si hvaman vil om hvor sprengt det offentlige har blitt men dersom det haster så burde du bruke privat hjelp. Mange av de dyktigste har gitt opp å jobbe som ansatte innen det offentlige. 

Anonymkode: e47f3...bbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen spørsmål vi kunne svart på for å hjelpe deg? 

- trenger barna noen å snakke med så kan kommunepsykolog hjelpe. Selv om denne ikke også gjør en utredning. Vil du ikke ha denne hjelpen så må det bety at du mener at barna ikke trenger å snakke med noen likevel?

- du kan gå via fastlegen å be om utredning også, men alt tar tid, og spesielt henvisninger til utredninger. 

- kanskje finnes det frivillige organisasjoner som hjelper folk/barn med akkurat ditt problem. 

- er du overbevist om at et barn har en diagnose kan du kontakte den aktuelle diagnoseforeningen for veiledning. De gjør ikke utredningen men kan vite hva som vil hjelpe barnet. Skolen plikter å gi opplæring på en måte som er tilpasset barnet med de midler de har til rådighet selv om barnet ikke har diagnose. Ekstra ressurser derimot krever papir. Å utrede er å konstantere et faktum. Barnet endrer seg ikke. Tenker du feks adhd så kan ptsd og traume gi helt like symptomer. Barna kan også snakke med helsesøster. 

Den beste investeringen akkurat nå vil være å gå til privat psykolog/psykiater. 

Anonymkode: f021a...960

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om barna trenger helsehjelp så kontakter du fastlege.

Anonymkode: c4f6e...c77

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo BUP dere skal til og de kan ta inn akutt hvis det er behov for det. Fastlegen henviser dit. Hva er du tenker barnevernet skulle hjulpet med? Dette har jo ikke de kompetanse på. 

Anonymkode: b9081...571

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du forventer at barnevernet skal ordne alt, mens du selv ikke skal løfte en finger for barna dine? 

Anonymkode: 5ac13...e31

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fastlege henviser til dps for utredning. 

Bup for barn.

Anonymkode: a305d...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På grunn av en situasjon i hjemmet havnet jeg å barna i barnevernets søkelys, jeg ble innkalt til samtale og jeg ba de om hjelp. Gjennom flere uker ble jeg kalt inn til samtale, alle samtaler ble avlyst fortløpende, jeg forsøkte å få telefonsamtale, men de ble avsluttet like raskt som de startet med begrunnelse av at de hadde akutte situasjoner de måtte ta, jeg satt med 4 barn som hadde stort behov for hjelp. Det endte med at jeg gikk til politiet og anmeldte situasjonen barna var utsatt for, bare for å få hjelp, politiet engasjerte barnehuset, og der fikk jeg litt hjelp, men  de kan ikke gjøre barnevernets jobb, så ble henvendt tilbake til barnevernet. Der ba jeg spesifikt om hjelp til hvert enkelt barn, og hva de hadde behov for. Fikk periodevis snakke med flere forskjellige saksbehandlere, men de nekter å gjøre hva jeg ønsker, har bedt de om å kontakte pp-tjenesten for barna, for de trenger andre voksne enn mor å snakke med, har samtidig bedt om utredning for ett barn men får beskjed at de avslutter undersøkelsen i hjemmet, men de anbefaler meg å kontakte kommune psykolog for videre oppfølging av barna.

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker det, men vil at barnevernet følger de videre, men for meg virker det som de avslutter alt.

Hvordan kan jeg komme videre å få hjelpen barna mine har krav på

Men om barna/barnet trenger noen å snakke med så kan jo kommune psykolog være ett sted å starte i hvertfall, så får de snakket med noen mens du kjemper videre for å få bedre hjelp.

Det vil jo også bli lettere å få bedre hjelp om de har snakket med kommune psykolog og denne er enig i at de trenger mer hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hjelp mener du barnevernet skulle gitt? Barnevernet er sprengt med å redde barn fra situasjoner hvor de blir slått, voldtatt, skjelt ut, neglisjert NÅ. Videre oppfølging, når barn er reddet fra slike situasjoner, er ikke deres område. Du er en engasjert mamma som selv ser at de har vært utsatt for noe fælt. Da er de, slik bv ser det, ivaretatt og deres jobb er gjort.

Anonymkode: e47f3...bbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva du ønsker at barnevernet skal gjøre?

Det er ppt, bup, kommunepsykolog og fastlege som skal hjelpe dere i dette tilfellet. 

Du kommer ikke forran i køen selv om barnevernet er involvert dersom det er det du tenker. 

Anonymkode: f0522...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du at barnevernet skal hjelpe med? Er undersøkelsen i gang / har du sendt inn skriftlig søknad om hjelp? 
Uten noe sktiftlig og uten gjennomført undersøkelse for å kartlegge situasjonen, eventuelle behov og om lovkravet for hjelpetiltak er oppfylt kan ikke barnevernet sette inn noen form for tiltak. 

Anonymkode: ea85a...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...