Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tok mine første festrøyk i kveld. Vet ikke hvorfor eller hva som går av meg men jeg hadde lyst å prøve. Spiller håndball på et lag i 2. div. Har det mye å si, røyket 3 eller 4 sigg? Blir litt stressa. Er så mange som festrøyker nå, helt sykt! Er vel spenningen.

Mvh ***** Jente straks 18

Anonymkode: bd553...498

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, har ikke noe å si at du røyket én gang, men ikke gjør det til en vane å røyke på fest! Det går utover den fysiske helsa di veldig mye (kondisjon, økt sykdomsfare og kreftfare og kreft er virkelig ikke en sykdom du vil ha) og om ti år vil du få tidlig rynker, store porer, gule tenner, dårlig hårkvalitet og sånn og angre skikkelig på at du røyka! 

Anonymkode: 0111a...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røykte min første sigarett som 19-åring, og var en festrøyker i noen år før jeg sluttet helt - motivasjonen for å slutte var å se folk på min alder som røykte fast, og de så virkelig gamle ut.

Poenget er at selv om man ikke dør av noen sigaretter, blir man heller ikke bedre av dette; røyking er svært usunt for huden, og sørger for at man får rynker tidlig. Det samme gjelder også solarium.

Dessuten er det med dagens røykelov ikke lenger like kult å røyke som før i tiden, da man kunne bli kjent med folk ute på byen ved å be om fyr - eller gi andre fyr; har en Zippo-lighter med inngravert navn; idag er røykere noen man ser ned på, noe som også reflekteres i prisene; en vanlig pakke røyk er i butikken er svinedyr.

Da er det kanskje mer status i å røyke pipe, som jeg også har, men pipetobakk er ikke billig, og det blir færre og færre spesialbutikker som selger dette.

Anonymkode: afec7...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg med en festrøyk du, det er ikke unormalt og heller ikke veldig farlig. Litt må en kunne kose seg uten dårlig samvittighet😄

Gjest storetora
Skrevet

Vær så snill ikke begynn med det. Jeg startet med festrøyk, så ble det sosialrøyk med venner, så måtte en jo tømme pakka, ikke noen vits i å samle på den til neste fest...var jo so lite igjen. Til slutt røka jeg fast i mange år. Var en kamp å klare å slutte. Kommer aldri til å tenne en sigarett igjen, den kapen der orker jeg ikke en gang til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kos deg med en festrøyk du, det er ikke unormalt og heller ikke veldig farlig. Litt må en kunne kose seg uten dårlig samvittighet😄

IKKE hør på dette! Dropp hele røyken, om du festrøyker så er du per definisjon en røyker, noe du ikke vil være. Plutselig tar du en røyk uten at du er på fest, så en til og så er det gjort.

Vær modig og vær en av dem som tør å si nei, det er du i lengden aller best tjent med.

Skrevet

Det er det dummeste og mest egosentriske jeg vet om. Ødelegge lungene sine uten å engang være hekta.
Ett trekk tar et par døgn å rense ut, og en sigarett flere uker, og enda setter det seg i fettstoffer i kroppen til evig tid.
Å puste inn noe anna enn oksygen er galskap.

Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Å puste inn noe anna enn oksygen er galskap.

For ordens skyld:

Du er klar over at 79% av luften du puster inn er nitrogen?

• 1 måned senere...
Skrevet

Nja er det så sykt mange som gjør det nå da? Jeg røyker men føler ikke det er så sykt mange som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...