Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så usikker på om jeg overreagerer da jeg har noen ganger tendenser til å gjøre det, men saken er; 

Jeg er i et avstands forhold og han bor i Tyskland. Saken er at i dag fortalte han meg om at han har pratet og spilt mye med en annen dame som er gift og bor i Finland (dem traff hverandre på CALL OF DUTY) og hun ville gjerne komme å besøke han uten mannen hennes er med for en lang helg.
Hun ville gjerne komme allerede om 2 uker og jeg er dessverre ikke hos ham da, så hun skal møte han uten mannen hennes og han uten at jeg er der. Jeg synes jo det er fryktelig rart og ukomfortabelt og dette sa jeg til han. 
Jeg sa til han at jeg hadde nok ikke reagert om mannen hennes skulle vært med og jeg var der, men forstår ikke poenget med at en gift dame skal treffe en som har dame? Han sier det ikke er rart og det BARE er vennskap. 
Han mener at jeg ikke stoler helt på han hvis jeg er redd, men som jeg sa til han: Det er ikke han jeg ikke stoler på men hun, en dame jeg ALDRI har møtt og vet ingenting om annet enn navnet hennes. 

Jeg vet jo at menn og damer kan være venner uten at det trenger å være noe, men å reise med fly over flere land for å treffe noen uten sin mann mener jo jeg er bare rart eller bare overreagerer jeg? 

Hva hadde dere tenkt om dere var i en slik situasjon og hva hadde dere tenkt om hun skulle besøkt hvis jeg var tilstede? Ville det fortsatt vært rart?

Takk for svar! :) 

Anonymkode: 98766...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsiktig med denne mannen. Han driver med psykisk mishandling med å sette spørsmål med om du stoler på han. Her er det RØDT flagg så det holder. 

LØØØØØØP

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. Mest sannsynlig er hun ikke gift men han sier det til deg for at du ikke skal skjønne at de har fått følelser for hverandre gjennom spillingen. 

Hadde aldri godtatt et sånt besøk, du overreagerer ikke. 

At han mener du overreagerer er manipulering av deg. En uskyldig og god mann hadde klart å se situasjonen fra ditt perspektiv og tatt hensyn til følelsene dine. 

Anonymkode: d6e5f...1e3

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ALDRI godtatt det der!! Der hadde jeg faktisk stilt et ultimatum/nektet han. Det er ikke du som overreagerer ts. Herregud..dama er fra et annet land og de kjenner hverandre ikke fra før. Hvorfor i alle dager er det viktig for typen din å få besøk av henne? Og spesielt når du ikke er komfortabel med det. Sykt rart. Hilsen gift kvinne 30

Anonymkode: 1df7f...efc

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det hadde jeg ikke akseptert. Mest sannsynlig er hun ikke gift men han sier det til deg for at du ikke skal skjønne at de har fått følelser for hverandre gjennom spillingen. 

Hadde aldri godtatt et sånt besøk, du overreagerer ikke. 

At han mener du overreagerer er manipulering av deg. En uskyldig og god mann hadde klart å se situasjonen fra ditt perspektiv og tatt hensyn til følelsene dine. 

Anonymkode: d6e5f...1e3

Jeg er TS.  Ville bare legge til at gift er hun, så dem hadde bltt venner på facebook. Så da på profilen hennes at hun var gift og itillegg har barn med ham.  Men takk for svar, jeg setter pris på det.  Har gått runder med meg selv og tenkt at jeg bare har overreagert skikkelig, men det er sant det du sier. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde ALDRI godtatt det der!! Der hadde jeg faktisk stilt et ultimatum/nektet han. Det er ikke du som overreagerer ts. Herregud..dama er fra et annet land og de kjenner hverandre ikke fra før. Hvorfor i alle dager er det viktig for typen din å få besøk av henne? Og spesielt når du ikke er komfortabel med det. Sykt rart. Hilsen gift kvinne 30

Anonymkode: 1df7f...efc

Jeg er ts. Nei jeg må si jeg ble veldig sjokkert, jeg vet med meg selv jeg hadde ALDRI gjort noe slik mot ham for ser det som respektløst, men fatter liksom ikke greia.. Vi hadde dessverre stor krangel om dette og han nevnte kjapt om det ville gå bedre for meg om han utsatte litt til jeg var der, men jeg synes det er rart uansett og dette sa jeg til han, men da gikk han rett i forsvar. Tydeligvis er dette veldig viktig... 🤷‍♀️ Men nå har jeg sagt til han at jeg ikke liker det men om han allikevel prioriterer en gift småbarns mor skal komme på besøk så sier vell det litt tenker jeg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke noe å samle på.

Anonymkode: 1ee49...4d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han!

Anonymkode: 651a0...acd

• Liker 4
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei du overreagerer ikke. Lyser rødt flagg lang vei! Han kan da vel ikke tro at dette er greit for deg??

Anonymkode: 18ce2...c01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei du overreagerer ikke. Lyser rødt flagg lang vei! Han kan da vel ikke tro at dette er greit for deg??

Anonymkode: 18ce2...c01

Jeg er ts. Joda, det tror han, nå har vi sittet å kranglet i flere timer. Jeg fortalte at jeg synes ikke noe om det, jeg reagerte også på at di hadde blitt venner på facebook og hun liker bildene hans. Han mener alt er BS hva jeg sier og dem er bare gode venner og det er ingenting i veien med å få besøk av henne, men som jeg reagerer på er prioriteringene: Hvorfor i alle dager prioritere en fremmed gift dame skal komme på besøk til han istedet å prioritere å komme på besøk til meg her i Norge? Vi har vært sammen i 3 år og det er kun jeg som har kommet til han. Han har aldri vært her. 
Men dette ser ut som slutten mellom oss. Å kunne si at noe er BS når jeg legger frem følelsene mine er sårende og ikke greit.  

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke utstyrt med noe sjalusi-gen, og jeg synes ofte at mange damer holder sine menn i et altfor stramt bånd i mange sammenhenger, men akkurat dette synes til og med jeg er spesielt. Hadde brydd meg lite om FB-vennskap og likes av innlegg og bilder, men et slikt besøk - nei, det virker bare rart.

Hvorfor er det forresten slik at det ALLTID er du som må besøke ham, TS? Betaler han i det minste noe av reiseutgiftene dine?

Anonymkode: fdec6...332

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke utstyrt med noe sjalusi-gen, og jeg synes ofte at mange damer holder sine menn i et altfor stramt bånd i mange sammenhenger, men akkurat dette synes til og med jeg er spesielt. Hadde brydd meg lite om FB-vennskap og likes av innlegg og bilder, men et slikt besøk - nei, det virker bare rart.

Hvorfor er det forresten slik at det ALLTID er du som må besøke ham, TS? Betaler han i det minste noe av reiseutgiftene dine?

Jeg er ts.

Jeg er en ganske chill kjæreste, jeg har ingenting om han går på bar og koser seg feks som jeg vet mange damer ikke liker. Helt greit for meg.
Men det er vel kanskje derfor jeg reagerte så sterkt på dette for synes dette var bare så rart. 
Han sier han ikke kan pga jobb og han ikke er komfortabel med å reise alene. Men han har jo fridager men det har aldri vært et spørsmål om å komme her fra hans side.  Ja, han betaler halve reisen... Egentlig kun fordi jeg spurte om det for jeg synes det var fair med tanke på hvor langt og dyrt reisen er, jeg tar ikke fly pga panikklidelse så jeg reiser 9 timer til Oslo-Kiel båten, tar denne i 20 timer for å så ta toget 19 timer til der han bor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ts.

Jeg er en ganske chill kjæreste, jeg har ingenting om han går på bar og koser seg feks som jeg vet mange damer ikke liker. Helt greit for meg.
Men det er vel kanskje derfor jeg reagerte så sterkt på dette for synes dette var bare så rart. 
Han sier han ikke kan pga jobb og han ikke er komfortabel med å reise alene. Men han har jo fridager men det har aldri vært et spørsmål om å komme her fra hans side.  Ja, han betaler halve reisen... Egentlig kun fordi jeg spurte om det for jeg synes det var fair med tanke på hvor langt og dyrt reisen er, jeg tar ikke fly pga panikklidelse så jeg reiser 9 timer til Oslo-Kiel båten, tar denne i 20 timer for å så ta toget 19 timer til der han bor. 

Reiser du i nesten 50 timer EN vei? 😱

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reiser du i nesten 50 timer EN vei? 😱

Ja! Alt for å ikke ta fly! 😨

AnonymBruker
Skrevet

hau. du vet jo ingenting om at hun kanskje har klagd til typen din om det forholdet hun er i. Om hun har vært "stakkars meg" også har typen din vært der for henne som den ooo store helten. Jeg hadde garantert troppet opp hos typen ETTER at hun har kjøpt biletter. så får man se på om hun i det hele tatt kommer.  

Anonymkode: cb487...b76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ts. Joda, det tror han, nå har vi sittet å kranglet i flere timer. Jeg fortalte at jeg synes ikke noe om det, jeg reagerte også på at di hadde blitt venner på facebook og hun liker bildene hans. Han mener alt er BS hva jeg sier og dem er bare gode venner og det er ingenting i veien med å få besøk av henne, men som jeg reagerer på er prioriteringene: Hvorfor i alle dager prioritere en fremmed gift dame skal komme på besøk til han istedet å prioritere å komme på besøk til meg her i Norge? Vi har vært sammen i 3 år og det er kun jeg som har kommet til han. Han har aldri vært her. 
Men dette ser ut som slutten mellom oss. Å kunne si at noe er BS når jeg legger frem følelsene mine er sårende og ikke greit.  

Ikke bare gift småbarnsmor, men når man er i et forhold så er der ganske uvanlig å prioritere nye vennskap med det motsatte kjønn. Så hun kvinnen der virker også ganske unormal. 

Han er ikke noe hyggelig mot deg og mener indirekte at «det er noe galt med deg» - fordi du reagerer. Sikkert en god grunn til at han ikke finner en dame i Tyskland (neida) 😂. Jeg hadde nok droppet han, virker ikke fruktbart dette forholdet. 

Anonymkode: 8fba0...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har venner av motsatt kjønn. Men om noen skulle komme langveisfra på overnattingsbesøk, så hadde vi ikke gjort det uten at begge oss var der i respekt for hverandre.

Kan godt hende at det er mange som synes slikt er greit. Men det er også mange som IKKE synes det er greit. Så, nei, du overreagerer ikke.

Anonymkode: c6aa4...91a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg blir så usikker på om jeg overreagerer da jeg har noen ganger tendenser til å gjøre det, men saken er; 

Jeg er i et avstands forhold og han bor i Tyskland. Saken er at i dag fortalte han meg om at han har pratet og spilt mye med en annen dame som er gift og bor i Finland (dem traff hverandre på CALL OF DUTY) og hun ville gjerne komme å besøke han uten mannen hennes er med for en lang helg.
Hun ville gjerne komme allerede om 2 uker og jeg er dessverre ikke hos ham da, så hun skal møte han uten mannen hennes og han uten at jeg er der. Jeg synes jo det er fryktelig rart og ukomfortabelt og dette sa jeg til han. 
Jeg sa til han at jeg hadde nok ikke reagert om mannen hennes skulle vært med og jeg var der, men forstår ikke poenget med at en gift dame skal treffe en som har dame? Han sier det ikke er rart og det BARE er vennskap. 
Han mener at jeg ikke stoler helt på han hvis jeg er redd, men som jeg sa til han: Det er ikke han jeg ikke stoler på men hun, en dame jeg ALDRI har møtt og vet ingenting om annet enn navnet hennes. 

Jeg vet jo at menn og damer kan være venner uten at det trenger å være noe, men å reise med fly over flere land for å treffe noen uten sin mann mener jo jeg er bare rart eller bare overreagerer jeg? 

Hva hadde dere tenkt om dere var i en slik situasjon og hva hadde dere tenkt om hun skulle besøkt hvis jeg var tilstede? Ville det fortsatt vært rart?

Takk for svar! :) 

dette er jo ikke greit i det hele tatt.

hvorfor er det så viktig for han å få besøk av ei nettvennine?
han vet det gjør deg ukofortabel, og likevell setter han besøk av henne fremfor deg?

om hun på død og liv må dit, få han til å utsette det til ei helg du også er der-  be han fortelle venninna at du også skal komme da, og se om det fortsatt er like aktuelt for henne å reise.

om hun da plutselig blir syk å må utsette til en gang du ikke er der sier kanskje det sitt.

Anonymkode: a71cc...1ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke greit noe av det du forteller. Dump han. Hilsen gift kvinne. 

Anonymkode: d633b...a80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...