Gå til innhold

Ung og beruset person dukket opp plutselig....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikveld var jeg hos familien på besøk, skulle til å legge oss for å sove. Kl var rundt 00.30, jeg skulle drikke vann. Plutselig hører jeg at det banker på døren, og at det ringer på døren. Jeg så gjennom vinduet, ei jente på 15-16 år. Så meget ung ut. Tenkte først er noen ungdommer som vil tulle. Etterpå åpnet mamma døren. Snakket med hun, hun ville ha et glass med vann, fordi hun var utrolig tørst. Vi ga hun et glass med vann, og hun kom inne  også på gangen. For å drikke vannet. Beruset og sykt sliten  var hun. Vi sa til hun: trenger du at vi ringer noen, sånn at du kommer deg hjem? Men hun ønsket ikke det, hun ville bare ha vann, hun bodde i nærheten, men hadde aldri sett hun før. Hyggelig og søt jente. Hun takket høflig og ble glad for å drikke vann .    Mamma ga hun en klementin også, som hun kunne spise. Tok den med seg.

Ettertid tenkte jeg hva om f.eks hun hadde ringt hos noen andre, og det kunne endt veldig ille. Ung og beruset dame, lett å utnytte. Plutselig står det en overgriper i døren, voldtar hun, i verstefall dreper hun. Nå bor vi i veldig trygt område, men tenker om det hadde vært Oslo f.eks.  Ungdommer kan ikke tenke gjennom konsekvenser når de drikker og er i 15-16 års alderen.  De kan utsettes for noe farlig, jeg  fikk ikke lov til å røre alkohol før jeg ble 18.😊 føltes utrolig godt å hjelpe denne kvinnen når hun var såpass beruset.

Anonymkode: 15241...5c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I kveld var jeg hos familien på besøk, skulle til å legge oss for å sove. Kl. var rundt 00.30, jeg skulle drikke vann. Plutselig hører jeg at det banker på døren, og at det ringer på døren. Jeg så gjennom vinduet, ei jente på 15-16 år. Så meget ung ut. Tenkte først at det er noen ungdommer som vil tulle. Etterpå åpnet mamma døren. Snakket med hun, hun ville ha et glass med vann, fordi hun var utrolig tørst. Vi ga hun et glass med vann, og hun kom inne  også på gangen. For å drikke vannet. Beruset og sykt sliten  var hun. Vi sa til hun: trenger du at vi ringer noen, sånn at du kommer deg hjem? Men hun ønsket ikke det, hun ville bare ha vann, hun bodde i nærheten, men hadde aldri sett hun før. Hyggelig og søt jente. Hun takket høflig og ble glad for å drikke vann .    Mamma ga hun en klementin også, som hun kunne spise. Tok den med seg.

Ettertid tenkte jeg hva om f.eks hun hadde ringt hos noen andre, og det kunne endt veldig ille. Ung og beruset dame, lett å utnytte. Plutselig står det en overgriper i døren, voldtar hun, i verstefall dreper hun. Nå bor vi i veldig trygt område, men tenker om det hadde vært Oslo f.eks.  Ungdommer kan ikke tenke gjennom konsekvenser når de drikker og er i 15-16 års alderen.  De kan utsettes for noe farlig, jeg  fikk ikke lov til å røre alkohol før jeg ble 18.😊 føltes utrolig godt å hjelpe denne kvinnen når hun var såpass beruset.

Ok, er det noe du lurer på i den forbindelse?

(Et tips: lær deg når du skal bruke hhv "hun" og "henne".)

Anonymkode: 571a0...210

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja overgrep kan skje, det er den daglige risikoen ved å være født som kvinne 

Anonymkode: 3e031...bf1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville jo fulgt jenta hjem da…

Anonymkode: d45d6...f40

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Omg. Lot dere henne gå selv etterpå? Alene?

Anonymkode: 63263...6ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

15-16 år, da kan man ringe politiet eller ambulanse, la henne vente inne til hun blir hentet. Det beste ville vært å finne telefonen hennes kanskje, hvis hun klarte å åpne den, og hjelpe henne å ringe foreldrene. Evt id og søke opp foreldrene. Hun forsvant jo bare videre ut til en tilfeldig grøft eller voldtektsmann, dere hjalp henne ikke. 

Anonymkode: cb974...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 1.11):

Ikveld var jeg hos familien på besøk, skulle til å legge oss for å sove. Kl var rundt 00.30, jeg skulle drikke vann. Plutselig hører jeg at det banker på døren, og at det ringer på døren. Jeg så gjennom vinduet, ei jente på 15-16 år. Så meget ung ut. Tenkte først er noen ungdommer som vil tulle. Etterpå åpnet mamma døren. Snakket med hun, hun ville ha et glass med vann, fordi hun var utrolig tørst. Vi ga hun et glass med vann, og hun kom inne  også på gangen. For å drikke vannet. Beruset og sykt sliten  var hun. Vi sa til hun: trenger du at vi ringer noen, sånn at du kommer deg hjem? Men hun ønsket ikke det, hun ville bare ha vann, hun bodde i nærheten, men hadde aldri sett hun før. Hyggelig og søt jente. Hun takket høflig og ble glad for å drikke vann .    Mamma ga hun en klementin også, som hun kunne spise. Tok den med seg.

Det bor flest vanlige folk i Oslo også… 

Anonymkode: a0ef9...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...