Gå til innhold

Fastlåst «Fleksnes»-episode på trang bro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pinlig å være så barnslig og samtidig en sånn prinsipprytter som det mannen i tesla er, hvis det stemmer at den motgående bilen var godt ute på broen når han kom. "Hej ej det allså fojkjøjsjett!!" - Sette på høy musikk og ignorere vedkommende er hakket barnsligere, og det aller barnsligste er å dra situasjonen videre sånn at alle som kommer bak deg OGSÅ må vente på at mannen som er 90% over broen må rygge hele veien tilbake, fordi du har sett en rød/hvit pil på et skilt og ikke klarer å tilpasse deg situasjoner som ikke gagner deg😂

Nå er jeg ikke noe fan av å "ha dårlig tid" når jeg kjører, ikke kjører jeg under fartsgrensen, men på slike veier med 50-60-80 ogsåvidere sparer man jo noen sekunder på å skynde seg, samtidig som man blir litt mer uaktsom. Ro ned og vent de 10-20 sekundene det gjelder når man kommer til møtetrafikk. Jeg har en lignende bro med skarp sving rett før i området jeg bor, venter som regel til de som kommer ut av svingen kjører over siden jeg ser dem men de ikke ser meg før de er ute på broen.

I dette tilfellet er det helt greit at fyren i motgående bil fant en gapestokk hos VG. Håper teslaen gikk tom for strøm 500 meter før huset sitt >:^)

Anonymkode: 5e9a1...749

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pinlig å være så barnslig og samtidig en sånn prinsipprytter som det mannen i tesla er, hvis det stemmer at den motgående bilen var godt ute på broen når han kom. "Hej ej det allså fojkjøjsjett!!" - Sette på høy musikk og ignorere vedkommende er hakket barnsligere, og det aller barnsligste er å dra situasjonen videre sånn at alle som kommer bak deg OGSÅ må vente på at mannen som er 90% over broen må rygge hele veien tilbake, fordi du har sett en rød/hvit pil på et skilt og ikke klarer å tilpasse deg situasjoner som ikke gagner deg😂

Nå er jeg ikke noe fan av å "ha dårlig tid" når jeg kjører, ikke kjører jeg under fartsgrensen, men på slike veier med 50-60-80 ogsåvidere sparer man jo noen sekunder på å skynde seg, samtidig som man blir litt mer uaktsom. Ro ned og vent de 10-20 sekundene det gjelder når man kommer til møtetrafikk. Jeg har en lignende bro med skarp sving rett før i området jeg bor, venter som regel til de som kommer ut av svingen kjører over siden jeg ser dem men de ikke ser meg før de er ute på broen.

I dette tilfellet er det helt greit at fyren i motgående bil fant en gapestokk hos VG. Håper teslaen gikk tom for strøm 500 meter før huset sitt >:^)

Pinlig å være så barnldlig og dum som Peugeot sjåføren, sier han hadde dårlig tid men å stå i 10 min i ro på brua hadde han tid til.. større tulling skal man lete lenge etter, det dummeste i denne saken er jo at han også ringte politiet og meldte seg sel for brudd på vikeplikt…

• Liker 1
Skrevet
Peanut skrev (13 timer siden):

Javisst, det er noen som er sånn. Peanut er også Teslaeier, men der hadde jeg selvfølgelig ventet fordi vedkommende var jo nesten over  <_< 

Jeg mener på ingen måte at alle Tesla eiere er idioter, men det er skremmende ofte at det er akkurat Teslaer som ikke bruker blinklys, kjører på en vinglete måte eller parkerer på en freidig måte. Om det er det at det har blitt så mange Teslaer eller om det er noe i personligheten som gjør at sånne mennesker trekkes til Tesla er ikke godt å si, men holder litt en knapp på det siste..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
.Fjellmannen skrev (4 timer siden):

Pinlig å være så barnldlig og dum som Peugeot sjåføren, sier han hadde dårlig tid men å stå i 10 min i ro på brua hadde han tid til.. større tulling skal man lete lenge etter, det dummeste i denne saken er jo at han også ringte politiet og meldte seg sel for brudd på vikeplikt…

Hei, Tesla-eier!:)

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, K.B. said:

Jeg mener på ingen måte at alle Tesla eiere er idioter, men det er skremmende ofte at det er akkurat Teslaer som ikke bruker blinklys, kjører på en vinglete måte eller parkerer på en freidig måte. Om det er det at det har blitt så mange Teslaer eller om det er noe i personligheten som gjør at sånne mennesker trekkes til Tesla er ikke godt å si, men holder litt en knapp på det siste..

Overveldende mange kan nok være det ja, så jeg prøver å være den som ikke faller inn under «fjott». 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei, Tesla-eier!:)

Nei jeg har ikke tesla og skal heller aldri ha elbil, en elbil er ikke en bil men en dil*o på hjul 

Skrevet
.Fjellmannen skrev (6 timer siden):

Nei jeg har ikke tesla og skal heller aldri ha elbil, en elbil er ikke en bil men en dil*o på hjul 

Da må du ha en enormt stor vagina..

Skrevet
K.B. skrev (2 timer siden):

Da må du ha en enormt stor vagina..

Jeg nei, ikke jeg som bruker de..

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som kan rygge…. er det jeg tenker…,,

Tenker vedkommende ikke kunne rygge, verre for hun/han å rygge en billengd, enn gor polakken å rygge en hel bro.

Møtte en slik som ikke kan rygge oppi veien her jeg bor. Vedkommende kunne tatt inn clutchen og sluppet seg bak en billengde eller to, i rett linje, eller jeg kunne rygget oppoverbakke minst 50 meter rundt en sving. 

Vedkommende evnet å stille seg på tvers i veien 🤩

Priceless 🎉🎉🎉🎉

Husker ikke bilmerke, det er ikke relevant, tror det hadde vært det samme hvilken som helst bil vedkommende kjørte. 

Anonymkode: d8003...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 2.38):

I følge artikkelen var Peugeoten nesten over broa nå Teslaen kom i høy fart. Det må jo være et eller annet sted i trafikkreglene man kan finne ut at dette? Normalt venter man jo på at den andre bilen har kommet seg over selv om man har forkjørsrett.

Anonymkode: fca07...b50

Enkelte kan ikke bruke hodet til å tenke med. Selv om teslaen har forkjørsrett så må han kunne vike for en bil som nesten har kommet over brua. Det er snakk om å finne løsninger og være smidig i trafikken, så det ikke oppstår situasjoner som dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 1.24):

Når dere kjører i vei uten at dere har forkjørsrett (slik som åndsingen i artikkelen) så må dere se til helvete å rygge tilbake når dere møter biler som HAR forkjørsrett. Makan!

Det at åndsingen ringte snuten og gikk ut i media med dette, når han selv hadde 100% skyld, viser at det er helt tomt inni hodet hans.

Anonymkode: 16077...76d

Ikke proppfullt inni hodet ditt heller. Dette skiller seg ikke vesentlig ut fra en trang gate med biler parkert på den ene siden. Selv om den bilen som ikke har bilene parkert på sin side så avventer man istedenfor at møtende må rygge så langt at begge kommer for sent på jobben.

Og ang. Vike og generelt regler. Det er noe som isteden heter "å opptre med aktsomhet, hensyn, osv.. som ofte bør/skal vike for statiske regler. Dette er en egen paragraf i veitrafikkloven.

Og hadde politiet faktisk giddet å komme til stedet så hadde Teslaen pent fått rygge.

Så ikke vær så tøff i trynet takk..

Anonymkode: 76147...928

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke proppfullt inni hodet ditt heller. Dette skiller seg ikke vesentlig ut fra en trang gate med biler parkert på den ene siden. Selv om den bilen som ikke har bilene parkert på sin side så avventer man istedenfor at møtende må rygge så langt at begge kommer for sent på jobben.

Og ang. Vike og generelt regler. Det er noe som isteden heter "å opptre med aktsomhet, hensyn, osv.. som ofte bør/skal vike for statiske regler. Dette er en egen paragraf i veitrafikkloven.

Og hadde politiet faktisk giddet å komme til stedet så hadde Teslaen pent fått rygge.

Så ikke vær så tøff i trynet takk..

Anonymkode: 76147...928

Ja, f...meg synd ikke politiet kom. Det hadde nok ikke vært særlig høy musikk i Teslaen da tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...