Gå til innhold

Fastlåst «Fleksnes»-episode på trang bro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der har jeg vært... Her er det mye gateparkering, på det "verste" er det 200m med biler slik at man kun kan bruke ene kjørefeltet. 

99% stopper når de ser det kommer en bil i mot, eller rygger om de er den som kun er 10-20 meter inn på strekket. 

Så har du den 1% som står på rettighetene. Da gestikulerer jeg "idiot" før jeg rygger kjempesakte tilbake. 

I slike tilfeller samarbeider man. 

Anonymkode: d81a4...4d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I følge artikkelen var Peugeoten nesten over broa nå Teslaen kom i høy fart. Det må jo være et eller annet sted i trafikkreglene man kan finne ut at dette? Normalt venter man jo på at den andre bilen har kommet seg over selv om man har forkjørsrett.

Anonymkode: fca07...b50

Dette. 

Når den andre bilen er nesten på vei ut, burde Teslaen vente. Det er ulogisk at den andre bilen må rygge hele broen for at Teslaen skal kjøre først. Hva om det er biler bak den også? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan disse menneskene kommer til å reagere om de noen gang må oppleve en skikkelig livskrise med f.eks dødelig sykdom eller noe.

Anonymkode: fc031...7eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når dere kjører i vei uten at dere har forkjørsrett (slik som åndsingen i artikkelen) så må dere se til helvete å rygge tilbake når dere møter biler som HAR forkjørsrett. Makan!

Det at åndsingen ringte snuten og gikk ut i media med dette, når han selv hadde 100% skyld, viser at det er helt tomt inni hodet hans.

Anonymkode: 16077...76d

100% uenig.
Tipper du er ånsingen i Teslaen som bare sitter der som en drittsekk med høy musikk og nekter å rygge selv om du har kjørt bare 2 meter inn på broen. Han andre skulle akkurat til å kjøre av broen, men selvsagt kommer du og lager kvalme.
Og så sitter du der da, og leser hele tråden på KG om penisstørrelser og venter på at den andre bilen skal rygge. Dvs, totalt 100% tomt i hodet ditt.

Anonymkode: bbb1e...357

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle forunt å være litt smidig og grei. Det hadde tatt Teslafyren 2sek. å rygge bak. Situasjon løst.  Å trasse ved å nekte dialog, skru opp musikken og å oppføre seg som en 3åring er spinnvilt av et voksent menneske med førerkort. 
Jeg hadde iallfall selvsagt rygget. En smal sak å være litt fleksibel og løsningsorientert 

Anonymkode: 30ec9...71a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke alle forunt å være litt smidig og grei. Det hadde tatt Teslafyren 2sek. å rygge bak. Situasjon løst.  Å trasse ved å nekte dialog, skru opp musikken og å oppføre seg som en 3åring er spinnvilt av et voksent menneske med førerkort. 
Jeg hadde iallfall selvsagt rygget. En smal sak å være litt fleksibel og løsningsorientert 

Anonymkode: 30ec9...71a

:nikke:
Eller enda bedre, teslafyren kunne latt være å kjøre ut på broen i det hele tattn år han så at det var en møtende bil der, og ingen hadde behøvd å rygge.

Anonymkode: 39a65...e3a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (8 timer siden):

Måtte være en Tesla eier...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde ikke blitt overrasket om vedkommende kjørte Audi heller 🫣

Anonymkode: 64833...b85

Har vært episoder opp gjennom årene med all slags type biler….. Det er så teit når folk drar alle over en kam på denne måten! 

Anonymkode: 7d6f6...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan ikke ha sett hverandre på samme tid, det er totalt umulig.

Hvis du har kjørt der selv, vet du at den svingen like før broen gjør at bilene som kommer fra den siden ikke har mulghet til å se om noen har kjørt inn på broen fra den andre siden før like før de kommer til den.  Det er derfor det er nedsatt hastighet før broen, for at bilene skal rekke å få oversikt over om det er noen på broen før de selv kjører inn på den.

Peugeoten må ha kommet nesten over før teslasjåføren skal ha hatt mulighet til å se den på broen etter å ha rundet svingen.

Så her har teslasjåføren enten gått inn for å være drittsekk, eller ikke vært oppmerksom nok før han kjørte inn på broen.
Uansett grunn er det teslasjåføren som tar feil.

Hva hvis situasjonen var slik at det var biler før denne Peugeoten som allerede var på brua som teslaen ventet på? Da får jo ikke teslaen kjørt så langt mens den andre kan sette fart og dermed komme lengst! 
Som du sikkert vet er det mange som prøver å snike, slike møter også veggen med meg! 

Skrevet
Drizzt skrev (31 minutter siden):

Dette. 

Når den andre bilen er nesten på vei ut, burde Teslaen vente. Det er ulogisk at den andre bilen må rygge hele broen for at Teslaen skal kjøre først. Hva om det er biler bak den også? 

Hva hvis saken er den at teslaen ventet på andre biler som allerede var på brua når denne Peugeoten satt fart ut på brua, da er det logisk at teslaen kommer kortest pga han må vente til de andre er av brua…

slikt har jeg nemlig sett mange ganger på tilsvarende plasser, folk tenker han står og venter, da venter han også på meg…

AnonymBruker
Skrevet
.Fjellmannen skrev (1 minutt siden):

Hva hvis situasjonen var slik at det var biler før denne Peugeoten som allerede var på brua som teslaen ventet på? Da får jo ikke teslaen kjørt så langt mens den andre kan sette fart og dermed komme lengst! 
Som du sikkert vet er det mange som prøver å snike, slike møter også veggen med meg! 

Siden du sier du kjenner den broen, vet du også at det ikke er en mulighet her, for hvis det hadde vært situasjonen ville teslaen ha rukket å komme mer enn 2 meter ut på broen før peugeoten hadde kommet over.

Jeg er ikke i tvil om at peugeoten var mer enn halvveis over broen før teslaen hadde rundet svingen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du sier du kjenner den broen, vet du også at det ikke er en mulighet her, for hvis det hadde vært situasjonen ville teslaen ha rukket å komme mer enn 2 meter ut på broen før peugeoten hadde kommet over.

Jeg er ikke i tvil om at peugeoten var mer enn halvveis over broen før teslaen hadde rundet svingen.

Ja jeg kjenner den litt, men er absolutt ikke lommekjent, ikke kjørt der på mange mange år

teslaen kan ha kjørt sakte ut for at Peugeoten fikk mer straff med å måtte rygge lengre. 
det jeg mener er at det fort kan være slik at han kom feks 10 sekunder etter en annen bil og dermed satt fart etter, da ble teslaen forbannet og kjørte kun litt frem for å sperre for juksepaven.

jeg sier ikke at dette er det som er svaret, men det er faktisk mer sannsynlig enn at teslaen kom så fort på en så dårlig vei

Skrevet

Hadde vært moro å sett videoen fra teslaen, den har filmet alt 

Skrevet
.Fjellmannen skrev (7 minutter siden):

Hva hvis saken er den at teslaen ventet på andre biler som allerede var på brua når denne Peugeoten satt fart ut på brua, da er det logisk at teslaen kommer kortest pga han må vente til de andre er av brua…

slikt har jeg nemlig sett mange ganger på tilsvarende plasser, folk tenker han står og venter, da venter han også på meg…

Hvis det er biler på broen er det logiske og mest fornuftige å vente før man selv kjører på broen. Det er fullstendig ulogisk å begynne å kjøre når man ser at andre er på broen og dermed med vilje sette alle i en fastlåst situasjon hvor noen må rygge. 

Men spør du meg bør slike broer ha trafikklys eller en annen form for regulering. Er det grønt, kjører du. Er det rødt, stopper du.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
.Fjellmannen skrev (3 minutter siden):

Ja jeg kjenner den litt, men er absolutt ikke lommekjent, ikke kjørt der på mange mange år

teslaen kan ha kjørt sakte ut for at Peugeoten fikk mer straff med å måtte rygge lengre. 
det jeg mener er at det fort kan være slik at han kom feks 10 sekunder etter en annen bil og dermed satt fart etter, da ble teslaen forbannet og kjørte kun litt frem for å sperre for juksepaven.

jeg sier ikke at dette er det som er svaret, men det er faktisk mer sannsynlig enn at teslaen kom så fort på en så dårlig vei

Tja ... Det mest sannsynlige er at Teslaen kjørte veldig fort i svingen og rakk så vidt å bremse i tide, fast bestemt på å ikke rygge. Spesielt med tanke på sjåførens umodne oppførsel i etterkant.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Hvis det er biler på broen er det logiske og mest fornuftige å vente før man selv kjører på broen. Det er fullstendig ulogisk å begynne å kjøre når man ser at andre er på broen og dermed med vilje sette alle i en fastlåst situasjon hvor noen må rygge. 

Men spør du meg bør slike broer ha trafikklys eller en annen form for regulering. Er det grønt, kjører du. Er det rødt, stopper du.

Tror ikke du helt forsto hva jeg mente, dermed forklarer jeg det igjen.

det kan ha vært en bil si 5-10 sekunder før denne Peugeoten som teslaen ventet på, da så Peugeoten sitt snitt til å sette fart pga teslaen allerede ventet på bilen foran og derfor kan vente litt til, da kan teslaen bare ha kjørt litt frem for å sperre idioten så han får lengs vei å rygge =større straff 

Annonse
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Tja ... Det mest sannsynlige er at Teslaen kjørte veldig fort i svingen og rakk så vidt å bremse i tide, fast bestemt på å ikke rygge. Spesielt med tanke på sjåførens umodne oppførsel i etterkant.

Slik veidekket er på den veien tviler jeg litt på det, det var en jævla dårlig vei og tviler på den er blitt bedre de siste årene… er da grenser på hvor fort en tesla kan kjøre på slik møkkavei uten å ødelegge den. 

men uansett har teslaen retten på sin side, hadde politiet kommet hadde Peugeoten pent måttet rygge og sannsynligvis fått bot i tillegg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan disse menneskene kommer til å reagere om de noen gang må oppleve en skikkelig livskrise med f.eks dødelig sykdom eller noe.

Anonymkode: fc031...7eb

Om det er nivået ditt har du en fulltidsjobb med å svare tilsvarende på innlegg her inne..😜

Anonymkode: d81a4...4d2

Skrevet
8 hours ago, Adobyen said:

Det er en slik bro i nærheten av meg også, og det skjer snåle ting der også.

Vi har flere sånne vi og, men det har aldri vært noe problem, den som kommer først kjører over. Hvorfor gjøre ting så vanskelig? <_< 

Tute som en tulling og sette på høy musikk da gitt. Ikke særlig egnet til å kjøre bil da gitt AE00BF3E-7E4F-42E0-9C7A-DE442F075D4F.gif.6d5a4ab70e59eec2486aa80820b7d690.gif

8 hours ago, AnonymBruker said:

Når dere kjører i vei uten at dere har forkjørsrett (slik som åndsingen i artikkelen) så må dere se til helvete å rygge tilbake når dere møter biler som HAR forkjørsrett. Makan!

Anonymkode: 16077...76d

Hvorfor siterer du meg her? <_< 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Peanøtt hjernen i Teslaen burde ikke hatt førerkort i det hele tatt når han er så lite fleksibel i trafikken. 

Anonymkode: de485...414

763F74D1-80CF-474A-B825-8411EA2F92A5.gif.81aa2b61562e59569eca8b210815b1c6.gif 

Skrevet
.Fjellmannen skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du helt forsto hva jeg mente, dermed forklarer jeg det igjen.

det kan ha vært en bil si 5-10 sekunder før denne Peugeoten som teslaen ventet på, da så Peugeoten sitt snitt til å sette fart pga teslaen allerede ventet på bilen foran og derfor kan vente litt til, da kan teslaen bare ha kjørt litt frem for å sperre idioten så han får lengs vei å rygge =større straff 

Men det er en helt annen historie du beskriver og har ingenting med ''han kom for fort i svingen og rakk så vidt å bremse'' vitneforklaringen.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Men det er en helt annen historie du beskriver og har ingenting med ''han kom for fort i svingen og rakk så vidt å bremse'' vitneforklaringen.

Det kan være noe han bare sier, altså bløff/løgn.

Hvis han såvidt rakk å bremse vil det være bremsespor der, er det ikke det er den historien løgn.

når det sakt så er dette første gang jeg støtter en teslasjåfør, men her har han altså 100% rett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...