AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Han er 14 mnd, og har alltid hatt et volum uten like. Gråter som om noen river av han en arm. Og nå er han begynt å tydelig vise når han vil noe, eller vil ha noe, og ROPER "Ehh!!!" "Yhh!!!!" mens han peker, og videre "ÆÆÆÆHHH!" hvis det ikke skjer asap eller vi ikke er i nærheten etc. Ikke sånn gråte-rop, men ropelyder bare. Jeg får fullstendig sponk. Er det normalt? Når går dette over??? Jeg lurer nesten på om han har dårlig hørsel. Storesøsteren holdt aldri på slik, hun var relativt stille og gråt kun når hun hadde vondt, eller ble sint fordi hun ikke fikk til noe. Anonymkode: 09da8...737 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Sånn er min også, og har vært det siden han var 7 mnd, ganske utmattende ja. Regner med det går over når han får språk. Anonymkode: 5a28e...9fd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Har han hatt mye ørebetennelse som har medført dårligere hørsel? Barnet til et vennepar hadde det og fikk lagt inn dren. I tiden etter operasjon holdt ungen seg for ørene da han skrek, for plutselig ble det så høyt. Ellers tenker jeg at dere må veilede i å bruke ord i stedet for skriking for å få noe. Feks om han strekker seg mot gulvet og skriker, så spør «ned? Vil du ned? Si ned» osv. Kjenner også barn som startet å prate sent fordi foreldrene responderte på all klynkingen i stedet for å lære bort språk. Anonymkode: 67c9a...477 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Datteren vår er også slik, 2,5 år nå. Noen er bare utålmodig. Regner med det blir bedre etterhvert Anonymkode: fa842...084
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har han hatt mye ørebetennelse som har medført dårligere hørsel? Barnet til et vennepar hadde det og fikk lagt inn dren. I tiden etter operasjon holdt ungen seg for ørene da han skrek, for plutselig ble det så høyt. Ellers tenker jeg at dere må veilede i å bruke ord i stedet for skriking for å få noe. Feks om han strekker seg mot gulvet og skriker, så spør «ned? Vil du ned? Si ned» osv. Kjenner også barn som startet å prate sent fordi foreldrene responderte på all klynkingen i stedet for å lære bort språk. Anonymkode: 67c9a...477 Ang ørebetennelse; ikke som vi vet, ingen bekreftede ørebetennelser så langt. En periode på nyåret var han syk over lengre tid (flere dager, to-tre uker?) og hadde tydelig vondt i øret, men legen sa det bare var litt rødt/betent så det ble med det. Gikk over til slutt. Det siste du nevner er veldig vesentlig, vi er nok rask med å bare gjøre det vi vet han vil for å få ned volumet. Det er ingen klynking her i gården nemlig, her er det ramaskrik eller ingenting 😅 Anonymkode: 09da8...737
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 4 åring med likt lydnivå her. Har fått henvisning til sykehuset for å sjekke ørene. Anonymkode: 01c94...3ed
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ang ørebetennelse; ikke som vi vet, ingen bekreftede ørebetennelser så langt. En periode på nyåret var han syk over lengre tid (flere dager, to-tre uker?) og hadde tydelig vondt i øret, men legen sa det bare var litt rødt/betent så det ble med det. Gikk over til slutt. Det siste du nevner er veldig vesentlig, vi er nok rask med å bare gjøre det vi vet han vil for å få ned volumet. Det er ingen klynking her i gården nemlig, her er det ramaskrik eller ingenting 😅 Anonymkode: 09da8...737 Var forresten ikke meningen å antyde at dere gjorde en dårlig jobb, ser nå at det kunne se litt sånn ut, beklager. Det trenger jo ikke være noe spesielt, de fleste barn kan være litt trassige på et eller annet felt i løpet avvbarneårene. Men tenkte også på at det kunne være noe med hørsel som evt. forsinker språk, og som gjør ham frustrert. Skjønner at det er slitsomt😅 Anonymkode: 67c9a...477
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Var forresten ikke meningen å antyde at dere gjorde en dårlig jobb, ser nå at det kunne se litt sånn ut, beklager. Det trenger jo ikke være noe spesielt, de fleste barn kan være litt trassige på et eller annet felt i løpet avvbarneårene. Men tenkte også på at det kunne være noe med hørsel som evt. forsinker språk, og som gjør ham frustrert. Skjønner at det er slitsomt😅 Anonymkode: 67c9a...477 Neida, jeg tolket det ikke dithen, jeg syns det var fint med den påminnelsen! Det virker ikke som det er trass-oppførsel eller utålmodighet (med det første) heller, det er altså hver eneste gang han vil noe 😅 Jeg får høre litt med helsesykepleier ved neste kontroll om det er verdt å se videre på. Anonymkode: 09da8...737
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Min på 14 mnd er også ganske høylydt. Men har begynte å si "dæ" og "yh" og de lydene når hun vil ha noe litt lavere i det siste. Iallfall første gang blir gjerne litt mer volum om hun ikke får respons med en gang. Men gråter utrolig høyt det har hun gjort siden hun var nyfødt. Mye høyere enn de andre på barselgruppa iallfall. Anonymkode: dfeee...5c9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Min var også veldig høylytt og som 3 åring tok vi han til legen og han anbefalte øreskyll. Ikke noe særlig gøy å gjøre men ut av det ene øret kom det en hel propp med ørevoks og han var nesten tett i det andre også. Lydnivået har gått veldig ned etter dette. Anonymkode: cff24...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Noen bare er sånn 😕 Anonymkode: 72615...43a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Min yngste jente på 17 måneder er også en skikkelig skrikhals. Det er hyling for den minste ting, og jeg har bare slått meg til ro med at sånn er det bare. Storesøster var ikke sånn, kanskje fordi hun var enebarn og hadde begge foreldrene til disposisjon hele tiden? Vanskelig å si. Men det roer seg nok når hun lærer seg å snakke tenker jeg. Anonymkode: f5607...d33
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Min yngste jente på 17 måneder er også en skikkelig skrikhals. Det er hyling for den minste ting, og jeg har bare slått meg til ro med at sånn er det bare. Storesøster var ikke sånn, kanskje fordi hun var enebarn og hadde begge foreldrene til disposisjon hele tiden? Vanskelig å si. Men det roer seg nok når hun lærer seg å snakke tenker jeg. Anonymkode: f5607...d33 Jeg har et barn og det er sånn, tror det er mer med personlighet en hvor i rekka det er. Anonymkode: 5a28e...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå