Gå til innhold

Noen intuitive som har lyst til å se? Om veien videre mtp studie.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke så god på dette, men la noen kort og det jeg leser er at de går ut på det samme, at det du leter etter du innerst i deg selv. Jeg føler litt at selv om du egentlig vet svarene så er det som om du sier til deg selv at det kan ikke være det? Eller at du tar feil eller ikke har rett. Du er på rett vei men så er det som om du skubber vekk muligheter eller slår kjepper i egne hjul. Høres dette litt kjent ut? Var du egentlig et smart og oppvakt barn, men ble avfeid eller måtte dempe intelligensen din fordi det ikke passet i omgivelsene? 

Sorry nå er jeg sikkert helt på viddene, men jeg bare sender over hva kortene sa. :sjenert:

Anonymkode: 0e73a...94b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for at du la kort🤎

Det kan nok stemme det du skriver, selv om fra mitt ståsted føles situasjonen mye mer komplisert. Jeg er på riktig vei, «min vei», men det tar så lang tid og er så mange snublesteiner under veis.

Det som plager/er mest vanskelig nå er liten støtte og forståelse fra de rundt meg. Jeg sitter like fast i en familie med en god del dysfunksjonalitet nå, som da jeg var barn…

Og jeg prøver å gå videre, finne «meg», som du sier, men det koster enormt mye på grunn av at det er så mye motstand sikkert både i meg og rundt meg. 

Det du spør om angående meg som barn tror jeg stemmer. Jeg har alltid måttet dempe meg, skulle helst vært en annen da den jeg er ikke er den «de» vil jeg skal være. Min opplevelse som voksen er at jeg var (og er) det sorte fåret/syndebukken, det var den rollen jeg fikk.

Men ja… godt å høre at jeg er på riktig vei☺️

TS

Anonymkode: 448f1...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så god på dette, men la noen kort og det jeg leser er at de går ut på det samme, at det du leter etter du innerst i deg selv. Jeg føler litt at selv om du egentlig vet svarene så er det som om du sier til deg selv at det kan ikke være det? Eller at du tar feil eller ikke har rett. Du er på rett vei men så er det som om du skubber vekk muligheter eller slår kjepper i egne hjul. Høres dette litt kjent ut? Var du egentlig et smart og oppvakt barn, men ble avfeid eller måtte dempe intelligensen din fordi det ikke passet i omgivelsene? 

Sorry nå er jeg sikkert helt på viddene, men jeg bare sender over hva kortene sa. :sjenert:

PS! Jeg tror jeg egentlig vet svarene. Det er bare det at det er koblet opp mot barna og at jeg har en stor frykt der, der har det blitt mye komplisert. Det føles forferdelig vanskelig, og det blir fort til at jeg setter meg selv til side. At jeg delvis må. Men at jeg nå lurer på om det kan være mulig å gjøre ting annerledes. Få fortgang i «min vei». Bedre balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei, og tusen takk for at du la kort🤎

Det kan nok stemme det du skriver, selv om fra mitt ståsted føles situasjonen mye mer komplisert. Jeg er på riktig vei, «min vei», men det tar så lang tid og er så mange snublesteiner under veis.

Det som plager/er mest vanskelig nå er liten støtte og forståelse fra de rundt meg. Jeg sitter like fast i en familie med en god del dysfunksjonalitet nå, som da jeg var barn…

Og jeg prøver å gå videre, finne «meg», som du sier, men det koster enormt mye på grunn av at det er så mye motstand sikkert både i meg og rundt meg. 

Det du spør om angående meg som barn tror jeg stemmer. Jeg har alltid måttet dempe meg, skulle helst vært en annen da den jeg er ikke er den «de» vil jeg skal være. Min opplevelse som voksen er at jeg var (og er) det sorte fåret/syndebukken, det var den rollen jeg fikk.

Men ja… godt å høre at jeg er på riktig vei☺️

TS

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

PS! Jeg tror jeg egentlig vet svarene. Det er bare det at det er koblet opp mot barna og at jeg har en stor frykt der, der har det blitt mye komplisert. Det føles forferdelig vanskelig, og det blir fort til at jeg setter meg selv til side. At jeg delvis må. Men at jeg nå lurer på om det kan være mulig å gjøre ting annerledes. Få fortgang i «min vei». Bedre balanse.

Ja jeg forstår, trist å høre. Jeg føler at jeg har hundre stemmer i hodet når jeg prøver å lese deg, og alle forteller noe, er det litt slik hos deg? At for hver ting du ønsker å gjøre, så er det som om det er noens mening i hodet ditt du må gjennom? At om det var slik når du var barn, at du ble fortalt hva du skal føle og tenke om ting, så forsvinner stemmen din bort eller du lærer at den ikke er viktig eller at den har rett. Og det virker som det kan stemme med det du forteller. Så jeg tenker at du må isolere alle følelsene rundt problemene dine, skille litt på hva du føler og tror på, fra det som kanskje ligger igjen fra gammelt av at du bør tro på, bør tenke, bør føle osv. 

Jeg føler at du skal til å fatte en avgjørelse, også blir du bombardert med tusen " what if" tanker og stemmer. Og de er ikke dine. Om du hadde gjort slik du først hadde tenkt, hva tror du hadde skjedd da?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg la noen kort for veien din videre, det går i det samme her, litt om selvsabotering, men også at du egentlig tar på deg langt mer enn hva du skal eller klarer. Du har egentlig god kontroll over denne situasjonen og livet ditt, men det forutsetter at du legger fra deg noen ting. 1. Ting du ikke har kontroll over, andre mennesker og deres meninger eller tanker om deg. 2. Du kan hjelpe andre uten å bruke opp deg selv. Det er forskjell på å sette egne behov til siden, og sette hele deg selv til siden. De som er avhengige av deg er jo avhengighe av at du er der.

Sorry uttrykket men det har samlet seg opp mye dritt du ikke trenger, enten i livet ditt i form av mangel på grenser og folk som peiser over de, eller tanker i hodet ditt.

Hvis du fjerner alt det som ikke skal være der, så har du styringa på dette. Er hva jeg får opp. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja jeg forstår, trist å høre. Jeg føler at jeg har hundre stemmer i hodet når jeg prøver å lese deg, og alle forteller noe, er det litt slik hos deg? At for hver ting du ønsker å gjøre, så er det som om det er noens mening i hodet ditt du må gjennom? At om det var slik når du var barn, at du ble fortalt hva du skal føle og tenke om ting, så forsvinner stemmen din bort eller du lærer at den ikke er viktig eller at den har rett. Og det virker som det kan stemme med det du forteller. Så jeg tenker at du må isolere alle følelsene rundt problemene dine, skille litt på hva du føler og tror på, fra det som kanskje ligger igjen fra gammelt av at du bør tro på, bør tenke, bør føle osv. 

Jeg føler at du skal til å fatte en avgjørelse, også blir du bombardert med tusen " what if" tanker og stemmer. Og de er ikke dine. Om du hadde gjort slik du først hadde tenkt, hva tror du hadde skjedd da?

Tusen takk. Dette stemmer veldig godt. Det er også noe lignende det med «tusen stemmer som forteller meg hva jeg skal gjøre» som har skjedd etter barndommen. At det har blitt et slags mønster.

Om jeg hadde gjort slik jeg først hadde tenkt/egentlig vil, så er jeg usikker på hva som ville skje. Kanskje må jeg da gå videre alene, helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la noen kort for veien din videre, det går i det samme her, litt om selvsabotering, men også at du egentlig tar på deg langt mer enn hva du skal eller klarer. Du har egentlig god kontroll over denne situasjonen og livet ditt, men det forutsetter at du legger fra deg noen ting. 1. Ting du ikke har kontroll over, andre mennesker og deres meninger eller tanker om deg. 2. Du kan hjelpe andre uten å bruke opp deg selv. Det er forskjell på å sette egne behov til siden, og sette hele deg selv til siden. De som er avhengige av deg er jo avhengighe av at du er der.

Sorry uttrykket men det har samlet seg opp mye dritt du ikke trenger, enten i livet ditt i form av mangel på grenser og folk som peiser over de, eller tanker i hodet ditt.

Hvis du fjerner alt det som ikke skal være der, så har du styringa på dette. Er hva jeg får opp. 

Tusen takk igjen❤️ Dette stemmer veldig også. Det har samlet seg opp altfor mye dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg riktig? Du tar opp noen fag nå for å komme inn i drømmestudium? Du sliter allerede nå med motivasjon til kun to fag, hvordan ville du klare selve studie? Det blir nok ikke lettere og «gode råd» får du sikkert ikke gjennom noe kort-tull eller «klarsynte». 
Det eneste som vil hjelpe deg er å ta deg samme og lær og les! 

Anonymkode: c1132...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE passer til 99% av befolkningen, veldig bra 👏😄

Du kan dine «kort» 😋

Anonymkode: c1132...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp at du får en kjip sensor på den ene eksamenen din.

Anonymkode: cada0...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Meg igjen!

Hvordan går det på mandag?

Om noen har lyst til å se🤍

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Meg igjen!

Hvordan går det på mandag?

Om noen har lyst til å se🤍

TS

Noen?

Jeg gruer meg og kjenner meg for lite forberedt, selv om jeg har gjort mitt beste etter en kjip høst som har gitt meg ekstra ting å tenke på/stå i…

Håper det kan gå bra allikevel, at jeg husker de tingene jeg må huske, og ikke får totalt hjerneteppe/stresshjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 13.48):

Noen?

Jeg gruer meg og kjenner meg for lite forberedt, selv om jeg har gjort mitt beste etter en kjip høst som har gitt meg ekstra ting å tenke på/stå i…

Håper det kan gå bra allikevel, at jeg husker de tingene jeg må huske, og ikke får totalt hjerneteppe/stresshjerne.

Min magefølelse etter i dag: Det gikk ikke så bra som jeg hadde trengt.

Fornuftens stemme sier at jeg bør vurdere å gi opp, jeg blir bare utslitt av dette (det er for mye annet i livet). Men jeg vil egentlig ikke gi opp… det gjelder framtiden min…

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Noen som vil se igjen på temaet i denne tråden?

Magefølelsen min hadde rett i det jeg skriver over her. Men jeg vet fortsatt ikke om jeg nå skal gi opp dette, legge det på is en stund eller forsøke å fortsette ...

Hva som "til slutt" i det lange løp blir bra for meg, det er jeg faktisk usikker på...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dytter opp… 🙏👋

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Dytter hvis noen har lyst til å se🤍 Føler jeg ikke evner å ta gode valg lenger, så hvis noen har noe å komme med🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Dytter opp igjen!🤍

Har en ny eksamen i morgen og håper på at den går bra. 

Det stemmer fortsatt det med at det har samlet seg opp mye dritt i livet mitt og at det er mange andres stemmer som forstyrrer/står i veien for meg. Dette jobber jeg med. Men et steg til å gå videre fra det er å komme inn på studiet…

Noen som ser noe?🌱

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter opp🌱

Føler alt står veldig åpent nå, men jeg tror det gikk bra på den eksamenen jeg tok i dag. Håper det🙏

Til høsten må jeg ihvertfall gang med noe annet enn nå, det kjenner jeg veldig på meg, men det er så mange hensyn å ta hele tiden. Men jeg vet at jeg ikke har lyst til å gi opp heller.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...