AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 De har så mange rare meninger og virkelighetsfjerne oppfatninger. De har kanskje gode intensjoner, men de skjønner ikke hvordan verden fungerer. Og jeg synes også de har dårlig musikksmak. Musikken de unge hører er slitsom og gjør meg uvel. Merker at jeg har mer og mer sansen for Boomere i 60 og 70-årene. De har i det minste god musikksmak og har opplevd overdreven idealisme tidligere så de vet at det ikke fungerer. Anonymkode: 87eeb...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du er 26? Anonymkode: a3997...480 Nei. 38 Anonymkode: 87eeb...a6e
svartkatt Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Jeg ser hver person an uavhengig av alder. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Sønnen min er 23, og jeg tar han på høyeste alvor. Han er en opplyst og klok ung mann. Men her på KG kryr det av merkelige unge under 25, det er jeg enig i. Folk som tror på det ene og det andre, og at man nærmest skal være forpliktet nå til dags å date de stakkars transene også, for de vil jo så gjerne være ekte kvinner...eller menn. What ever de ønsker å være. Noe som også får meg til å riste på hodet, er de som sitter på det alternative underforumet og ber om å bli spådd og å få fortalt seg hva fremtiden deres vil bringe... de tror fullt og fast på det. Herregud altså. At unge mennesker i dag kan få seg til å tro på noe sånt? Det er mildt sagt sprøtt og merkelig. Anonymkode: bb0c2...daa 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Har en del med den alderen å gjøre via jobb og har kommet dit at jeg ser på den alderen som barn. Mest på grunn av manglende perspektiver. Tror at noen år i jobb og i voksenliv gjør underverker, studentlivet er en boble som fremmer umodenhet. Anonymkode: a2bcd...d68 1
herzeleid Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Jeg tenker det kommer helt an på kontekst og person. Det er mange sammenhenger der unge under 25 kan ha perspektiver og erfaringer en absolutt bør lytte til. Samtidig er det veldig mange tilfeller/tema der såpass unge mennesker med fordel kan sitte stille i båten og lytte til de som tross alt har litt mer erfaring og kunnskap. Eksempelvis blir jeg skeptisk når en løfter frem svært unge og uerfarne mennesker i politikken og fremstiller det som en kjempefordel, eller når en "lytter" til veldig unge som ganske åpenbart gjentar det de har fått høre av eldre meningsbærere, uten større refleksjon rundt temaet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Når jeg var 25, hadde jeg vært gjenom: Flere voldtekter av nær familiemedlem, hjemmeløshet, rusavhengighet, en årrekke begandling, tatt utdanning, vært i mange rettssaker mot flere i min biologiske familie, funnet meg kjæreste, fått meg jobb og nettopp blitt gravid. Når det kommer til musikk har jeg alltid elsker 80-talls musikk. Kan du forklare meg hvorfor du ikke hadde tatt meg på alvor? Er selv 31 år nå, men jeg ser på hvert menneske som en unik person, man vet aldri hvorfor noen har meningene de har, hva de har vært gjenom - ikke døm andre, særlig kun ut i fra alder, du hadde selv ikke likt om noen hadde dømt deg. Anonymkode: ec65c...381
Million Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg var 25, hadde jeg vært gjenom: Flere voldtekter av nær familiemedlem, hjemmeløshet, rusavhengighet, en årrekke begandling, tatt utdanning, vært i mange rettssaker mot flere i min biologiske familie, funnet meg kjæreste, fått meg jobb og nettopp blitt gravid. Når det kommer til musikk har jeg alltid elsker 80-talls musikk. Kan du forklare meg hvorfor du ikke hadde tatt meg på alvor? Er selv 31 år nå, men jeg ser på hvert menneske som en unik person, man vet aldri hvorfor noen har meningene de har, hva de har vært gjenom - ikke døm andre, særlig kun ut i fra alder, du hadde selv ikke likt om noen hadde dømt deg. Anonymkode: ec65c...381 Det er leit å høre hva du har gått igjennom, det må være utrolig vanskelig. Men du er vel enig i at du ikke var en gjennomsnittlig 25 åring? Det som ts sikkert snakker om i overskriften sin. Det er de typiske, vanlige unge 25 åringene som det faktisk er flest av som ts mener. Ikke sånne som deg, og heldigvis det får vi vel si. Håper det går bra med deg resten av livet. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De har så mange rare meninger og virkelighetsfjerne oppfatninger. De har kanskje gode intensjoner, men de skjønner ikke hvordan verden fungerer. Og jeg synes også de har dårlig musikksmak. Musikken de unge hører er slitsom og gjør meg uvel. Merker at jeg har mer og mer sansen for Boomere i 60 og 70-årene. De har i det minste god musikksmak og har opplevd overdreven idealisme tidligere så de vet at det ikke fungerer. Anonymkode: 87eeb...a6e Absolutt ikke. Man kan bare ta en respektfull og normal samtale med de, være åpen for at min tankegang ikke nødvendigvis er riktig og være seg selv. Anonymkode: 73a8a...68f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Million skrev (3 minutter siden): Det er leit å høre hva du har gått igjennom, det må være utrolig vanskelig. Men du er vel enig i at du ikke var en gjennomsnittlig 25 åring? Det som ts sikkert snakker om i overskriften sin. Det er de typiske, vanlige unge 25 åringene som det faktisk er flest av som ts mener. Ikke sånne som deg, og heldigvis det får vi vel si. Håper det går bra med deg resten av livet. Man vet jo ikke det før man faktisk blir kjent med noen under 25. Erfaringer, hobby og livssyn syns nødvendigvis ikke på overflaten. Anonymkode: 73a8a...68f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Mens jeg klarer ikke å ta folk i boomergenerasjonen på alvor. De tenker bare på seg selv og hytta si, kjøper opp boliger som vi yngre ikke har råd til, og ler av oss som må jobbe til vi er 70. Driter i miljøet siden de uansett er long gone når det blir alvor, og flyr tur-retur granca flere ganger i året. Drar stigen opp etter seg med begge henda. Klager på utlendinger som stjeler jobbene våre mens de hyrer inn polakker til å fikse badet sitt svart. Skal ha, skal ha! Anonymkode: ccd7f...144 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 52 minutter siden, herzeleid said: Jeg tenker det kommer helt an på kontekst og person. Det er mange sammenhenger der unge under 25 kan ha perspektiver og erfaringer en absolutt bør lytte til. Samtidig er det veldig mange tilfeller/tema der såpass unge mennesker med fordel kan sitte stille i båten og lytte til de som tross alt har litt mer erfaring og kunnskap. Eksempelvis blir jeg skeptisk når en løfter frem svært unge og uerfarne mennesker i politikken og fremstiller det som en kjempefordel, eller når en "lytter" til veldig unge som ganske åpenbart gjentar det de har fått høre av eldre meningsbærere, uten større refleksjon rundt temaet. Enig i at det kommer an på kontekst og person. Nå er det heller ikke slik at jeg ikke lytter til unge folk, men unge skråsikre folk som skal fortelle oss eldre hvordan ting egentlig skal gjøres har jeg vanskelig for å ta seriøst. Selv er jeg over 40 og på jobben min møter jeg fra tid til annen nyutdannede folk som er svært skråsikre på at de vet best hvordan ting skal gjøres. Disse nyutdannede kan også komme med ganske radikale ideer som ville ødelagt svært mye om de ble testet ut. Hadde en 25 åring som ville sparke halvparten av de ansatte for å få testet ut skrivebordsteorien sin. Anonymkode: 2d089...1a9 1 1
altflyter Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Jeg blir til stadighet imponert over hvor reflekterte og kloke mange av dagens unge er. Både tenåringer og folk i første halvdel av 20-årene. Min erfaring er at dagens unge er langt klokere enn mange av de eldre generasjonene. Det finnes selvsagt råtne epler i alle alderskull, men jeg finner flest blant boomers😂 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Jeg både jobber med unge folk samt har ungdommer i hus. Trives bedre med ungdommer og ung voksne enn dem på min egen alder (for mye låst tankesett og evig jag syns jeg mange på min alder har). Kan også nevne min datter som er russ. Hun er med på noen russefeiringen, men har begynt å gå litt lei allerede og ser litt frem til feiringen er over. Hun drikker nesten ikke alkohol (melder seg ofte som sjåfør). Og jeg er positivt overrasket over at hun syns mye av russefeiringen er oppskrytt alt i fra russegrupper, russebuss, festingen, russeknuter osv . Hun er mye mer moden og reflekter enn det jeg var på den alderen og våger å gå sine egne veier. Anonymkode: 0e7d9...a61
Jaane doe Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 Jeg ser an folk før jeg gjør meg opp en mening om de. Har møtt unge voksne som er greie og reflekterte mennesker, samtidig som jeg også har møtt eldre mennesker som virker helt bortreist og har mistet all folkeskikk for lengst. 1
Andro Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 Har jobbet mye med barn og ungdom, og syns majoriteten av dem er imponerende mye mer opplyst og reflektert enn min egen generasjon. De fleste har fullt utviklet intellekt i 16-årsalderen, og har en enorm mengde kunnskap. Jeg synes også at de fleste unge har gode holdninger til folk omkring seg, og ser sitt eget samfunnsbidrag ganske klart. Hjernen svinner hen og stivner fra sin all time high mellom 25 og 30. Derfra blir en del voksne sørgelig selvsentrerte, og ignorante. Hvem jeg tar på alvor kommer mest an på hvordan de selv opptrer, og om de er 6 eller 90 er i grunnen ganske underordnet.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Når og hvorfor trenger du å ta dem på alvor, omgås du mange under 15? Anonymkode: fc6e2...b1f
Tumelodijo Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 Jeg elsker de unge! Det er en befrielse å møte originalitet og åpenhet. Jeg er 40 og jobber i corporate. Har lært masse av dem som er yngre enn meg. Også privat syns jeg de unge ofte er et friskt pust med god energi. De vil sikkert utveksle musikk om dere tar initiativ til det. KG er full av fordomsfulle kjerringer - både kvinner og menn av alle aldre, som pirker i skrivefeil, later som om de ikke skjønner engelsk, ikke vil dele grillmaten sin med andre, skuler på naboen og kritiserer folk sine navnevalg for de ikke er trauste nok - så ikke rart om de føler sin verden er truet 😂
Badebuksa2.0 Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 22.53): De har så mange rare meninger og virkelighetsfjerne oppfatninger. De har kanskje gode intensjoner, men de skjønner ikke hvordan verden fungerer. Og jeg synes også de har dårlig musikksmak. Musikken de unge hører er slitsom og gjør meg uvel. Merker at jeg har mer og mer sansen for Boomere i 60 og 70-årene. De har i det minste god musikksmak og har opplevd overdreven idealisme tidligere så de vet at det ikke fungerer. Anonymkode: 87eeb...a6e Boomere🤣 De er jo titusen ganger verre enn bråkete ungdommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå