Tullerusk Skrevet 30. oktober 2002 #1 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har sett i tlf katalogen om hva som finnes av jobber i det yrket jeg kan tenke meg jobb. De søker jo sjelden etter folk, så jeg tenkte jeg skulle tilby meg selv. Hva skriver jeg i en slik søknad? Syntes dere det er frekt å komme med en slik søknad? Vil bare informere om at jeg finnes, hvis de trenger folk. Har ikke hastverk, da jeg er hjemme med barn, men håper å komme meg ut i jobb til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #2 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det er ikke noe galt i å ta kontakt med bedrifter selv om de ikke har utlyst stillinger, det er jo ikke alle jobber som blir lyst ut. Skriv gjerne en forespørsel om ledig jobb, slik at de kan ha deg som kandidat dersom de skulle få en ledig stilling. Jeg tror de fleste bedrifter synes det er positivt dersom du tar initiativ. Tips til innhold kan du finne her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 4. november 2002 #3 Del Skrevet 4. november 2002 De sier at det bare er ca 30% av alle ledige stillinger som blir utlyst offentlig, så det å henvende seg direkte til bedrifter er lurt. Det som er viktig da er å hente inn litt informasjon om bedriftene, de fleste har jo nettsider i dag, og så skreddersy hver enkelt søknad til den enkelte bedrift. Hvis du bare skriver en generell søknad og sender den til alle firmaene er det mye større sjanse for at du havner i søppelbøtten. For tiden er det dessverre mange bedrifter som har ansettelsesstopp, f eks sliter både nyutdannede jurister og siviløkonomer nå med å få seg jobb. Cluet er vel egentlig å skrive en så god søknad som mulig, som skiller deg fra mengden, og som viser at du har kunnskaper om bedriften og har noe spesifikt å tilby denne. CV'en er også viktig, jobb også med denne og oppdater den jevnlig, det er viktig at det her ikke er noen store huller som ikke er forklart. Samt at den er ryddig og oversiktlig. Lykke til med jobbsøkingen din :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #4 Del Skrevet 4. november 2002 Orakel: Jeg bare lurer på hvor du har det fra at nyutdannede siviløkonomer har det vanskelig på jobbmarkedet. På høgskola der jeg går er det flere bedrifter som har hatt stand på jakt etter siviløkonomene. Et eks er firmaet Deloitte & Touche som skal ansette 30 stk. nyutdannede september 2003. I tillegg har det vært representanter fra KPMG og Ernst & Young osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 4. november 2002 #5 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg leste det i Dagens Næringsliv fredag 25. oktober 2002, samt i Bergens Tidende lørdag 26. oktober 2002. Link til artikkelen i DN finner du her: http://www.dn.no/artikkel?ID=EPS_71116 Der står det bla at Deloitte for to år siden tok inn nærmere 90 nyutdannede økonomer mens de i år bare tar inn 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå