Gå til innhold

Hadde du reagert på dette? Litt småubehagelig opplevelse med daten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på bytur i går og det er i grunn vår tredje date, men den første som involverer alkohol. Ingen av oss var beruset bare så det var sagt, men vi hadde spist en bedre middag med godt drikke til følge og vært på et stand-up.

Jeg hadde på veien stoppet opp og blitt litt distrahert av en opptreden på veien og hadde ikke registrert med en gang at han var litt utålmodig og ønsker å fortsette. Istedenfor å snakke tydeligere til meg så hadde han tatt tak i noen snorer på overdelen min(fant ikke et beskrivende bilde, men jeg hadde på meg en bluse som kan justeres litt etter anledning. Den har snorer rundt halsen som kan knytes sammen for formelle anledninger, begravelse osv. eller være løse for en mer avslappet, sommerlook)

Han hadde altså dratt meg etter disse snorene, som om jeg var en hund. Fikk jo nesten også litt kvelningsvibber selv om jeg skjønner veldig godt at det ikke var intensjonen. Hadde du synes dette var et rødt flagg eller puttet det på kvoten for smådumme hendelser og bare det? Mannen ellers er snill, morsom, kjekk, omgjengelig og alt, så det var litt overraskende det han gjorde.

Anonymkode: c3363...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor hardt han dro. Et bittelite rykk som man så vidt kjenner til ville for meg ikke vært noe særlig annerledes enn om han tok meg i armen.

Var det i nærheten av hardt så er det mindre greit.. kan være han blingsa da. Ikke godt å si uten å ha vært der 

Anonymkode: cdaed...6e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kommer an på hvor hardt han dro. Et bittelite rykk som man så vidt kjenner til ville for meg ikke vært noe særlig annerledes enn om han tok meg i armen.

Var det i nærheten av hardt så er det mindre greit.. kan være han blingsa da. Ikke godt å si uten å ha vært der 

Anonymkode: cdaed...6e3

Det var nok til at jeg kjente det tydelig, men vondt var det jo ikke. Skal vel også litt til å volde så mye skade med et stykke tøy med mindre man virkelig er ute etter å skade noen..

Er vel best å ta det opp med han kanskje

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det som et rødt flagg ja. Det var grenseoverskridende og respektløst, og når han viser at han er kapabel til å være det så tidlig i relasjonen så kan du banne på at han er værre i et forhold. Og han ser sikkert ikke noe galt med den enda verre grenseoverskridelsen og respektløsheten selv siden han er vant til å oppføre seg sånn tydeligvis 

Anonymkode: 4e588...f15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Enten test han i andre situasjoner eller ta det opp med han på en måte som gjør at du setter en helt klar og tydelig grense "Jeg vil bare si at sånn du dro tak i snoren på toppen min var fryktelig respektløst og jeg vil ikke bli behandlet sånn igjen" punktum. Ikke stryk han med hårene. Om han begynner å syntes du er teit som reagerer sånn så beviser han at han ikke respekterer grenser eller respekt for deg, en ordentlig mann sier "Oj, beklager ja det var ufint. Det skal ikke skje igjen og takk som tar det opp med meg" og ikke "hæææ jeg mente det ikke sånn daaa nei slapp av litt da" 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var nok til at jeg kjente det tydelig, men vondt var det jo ikke. Skal vel også litt til å volde så mye skade med et stykke tøy med mindre man virkelig er ute etter å skade noen..

Ts

Nå er det for sent. Du skulle sagt det der og da.

Anonymkode: ca97d...d3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Opplevde det samme med eksen og jeg sa fra med en gang 

Anonymkode: 804c6...866

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For sent er det vel ikke, vi har jo fortsatt kontakt

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke for sent å ta opp noe som plager en og sette grenser for respektløs oppførsel nei. Det er vanlig å bli satt ut der og da og ikke vite hvordan man skal håndtere det, man vil jo ikke ødelegge stemningen på daten om man i utgangspunktet liker han heller. Så å ta det opp senere er mye bedre enn å aldri ta det opp hvertfall! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du overtenker det hele, småteit opplevelse som han garantert ikke mente noe vondt med.

Anonymkode: d09e6...873

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke for sent å ta opp noe som plager en og sette grenser for respektløs oppførsel nei. Det er vanlig å bli satt ut der og da og ikke vite hvordan man skal håndtere det, man vil jo ikke ødelegge stemningen på daten om man i utgangspunktet liker han heller. Så å ta det opp senere er mye bedre enn å aldri ta det opp hvertfall! 

Om hun virkelig mener at dette var så respektløst at hun må ta der opp i ettertid, bør hun heller droppe å date fyren videre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rar ting å reke gatelangs på det som er den store knulledaten. To røde flagg.

Anonymkode: becfd...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rar ting å reke gatelangs på det som er den store knulledaten. To røde flagg.

Anonymkode: becfd...a66

Sier vel mest om deg i grunn..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen ellers er snill, morsom, kjekk, omgjengelig og alt, så det var litt overraskende det han gjorde.

Gjør utseendet etc. at dette var overraskende?

Anonymkode: baacd...c62

AnonymBruker
Skrevet

Vet jo ikke hvordan det så ut i praksis- men sålenge han ikke knyttet snorene rundt halsen din og ikke dro deg bortover mens du sa seriøst nei så var det slik jeg oppfatter det en uskyldig spøk?

Jeg personlig hadde jo stusset litt da jeg ikke er så «fjollete leken» av meg, men det kan være han faktisk var litt mer bedugget enn du oppfattet.

Jeg hadde latt dette ligge om det ikke var mer enn å ta forsiktig tak i snører som henger langs toppen din nedover og det var en kort seanse.

Med mindre jeg misforstod noe her så overanalyserer du veldig.

Men om han dro ivei og ikke hørte på et nei er det noe annet. 

Hadde han tatt et kvelertak på deg, snurret snoren rundt halsen, raknet tøyet, krafset på deg, dratt deg i håret osv hadde jeg absolutt sagt løp som F. 

Anonymkode: 10a77...88c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vet jo ikke hvordan det så ut i praksis- men sålenge han ikke knyttet snorene rundt halsen din og ikke dro deg bortover mens du sa seriøst nei så var det slik jeg oppfatter det en uskyldig spøk?

Jeg personlig hadde jo stusset litt da jeg ikke er så «fjollete leken» av meg, men det kan være han faktisk var litt mer bedugget enn du oppfattet.

Jeg hadde latt dette ligge om det ikke var mer enn å ta forsiktig tak i snører som henger langs toppen din nedover og det var en kort seanse.

Med mindre jeg misforstod noe her så overanalyserer du veldig.

Men om han dro ivei og ikke hørte på et nei er det noe annet. 

Hadde han tatt et kvelertak på deg, snurret snoren rundt halsen, raknet tøyet, krafset på deg, dratt deg i håret osv hadde jeg absolutt sagt løp som F. 

Anonymkode: 10a77...88c

Enig i denne. Barnslig av ham, men ville satt det på kontoen for småteit oppførsel i småfylla. Med mindre det lignet på det du beskriver i siste avsnitt. :P

Det ts ikke skriver noe om er jo hvordan han virket under/etter selve episoden. Var han i godt humør/lekent humør eller irritert/forbanna?

Det er jo det som er viktig her, og som sier noe om intensjonen med den litt spesielle manøveren…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (1 time siden):

Enig i denne. Barnslig av ham, men ville satt det på kontoen for småteit oppførsel i småfylla. Med mindre det lignet på det du beskriver i siste avsnitt. :P

Det ts ikke skriver noe om er jo hvordan han virket under/etter selve episoden. Var han i godt humør/lekent humør eller irritert/forbanna?

Det er jo det som er viktig her, og som sier noe om intensjonen med den litt spesielle manøveren…

Tja, han var mest nøytral. Vi skulle ikke tilbringe natten sammen så vi skilte veier kort tid etterpå, men var var sitt vanlige selv. Hyggelig, blid, grei. Ikke spesielt leken, men langt ifra forbanna heller.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...