AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Hei! Trenger å lufte noen saker her og håper på innspill. Fra påsken m,og. Litt før det opplevde jeg noe jeg følte på som nedpeioritering av vennskap mellom meg og en venninne. Hun åpnet opp snappene mine,om forespørsel om å finne på noe,inviterte henne til påskemiddag sammen. Hun åpnet,men svarte ikke.. Bra jeg ikke kjøpte inn noe,og at jeg ikke hadde for høye forventinger,men synes jo at hun kunne svare. Den dagen la hun ut avøt hun var med en venninne,i nærheten av der jeg bor,er jo helt greit,men jeg savnet jo å høre fra henne.. Nå nærmer vi oss 17 mai,og de fleste steder har fulle bord og booking allerede-man må være rask,hvis det skal bli noe. Jeg sendte venninnen min melding om hva hun skulle,for kansje 4 dager siden,for 3 dager siden åpnet hun,men svarte ikke- innimellom har jeg prøvd å ringe henne,men hun har ikke svart Hun er aktiv på snap hele tiden,og jeg merker et mønster i vennskapet vårt,hvor jeg fort føler på at jeg tviler på hennes <ønske>om å investere i meg. Jeg lurer på om dette er fordi hun har sin egen lille gjeng,på 3stk,og at jeg jo mtol henne,men innrømmer at det stikker dypt at hun viser hun er på bowling,og ute og koser seg,men ikke kan være aktiv med å svare bare?? Det er jo liten sak å svare,og jeg anser det som ganske enkel prosedyre,bare å gi en liten oppmerksomhet? Føler på at det plutselig blir avstand mellom oss,paga dette-og jeg vurderer å ta opp.. Men jeg vil ikke virke kverrurerende,vanskelig eller ubehagelig,men synes egtl at dette er noe som er verdt å ta opp,for det er sårende for min del.. Bare lurer på om dette vi kjøre vodnt herre,har prøvd på dette før,men ønsker jo å bygge videre på en god relasjon,ikke en med litt jrekk start tendenser..men er kansje verdt å prøve å renske luften?? Noen som har gode innspill og ideer og tanker?? På forhånd,tusen takk!:) Anonymkode: cb2d0...45d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Bare kutte henne ut. Hun vil tydeligvis ikke være sammen med deg, hun svarer jo deg ikke. Jeg hadde sluttet å kontakte henne. Anonymkode: 5f4a2...55a 5 3
svartkatt Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Hadde vel spurt hvorfor hun ikke svarer.. men hvis dette skjer stadig vekk hadde jeg bare droppa henne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Hun ser ikke på deg som en venninne desverre. Anonymkode: c315b...d61 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Virker som hun forsøker å ghoste deg. Dropp henne. Anonymkode: c29cd...397 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 svartkatt skrev (29 minutter siden): Hadde vel spurt hvorfor hun ikke svarer.. men hvis dette skjer stadig vekk hadde jeg bare droppa henne. Ja,ikke sant... Jeg vet faktisk ikke helt-forbjrg konfronterte henne med påsken,og spurte henne om hun fikk med seg at hun var invitert og hvorfor hun ikke svarte Da skrev hun <fikk du med deg at jeg sa at jeg jobbet?> Og videre at hun hadde avtalt led en venninne den dagen. Helt klart,greit-mek er bare så sint tone liksom,at jeg ikke orket å pensle inn på at det hadde vært en smal sak å bare si at det ikke passet,og kansje gi respons på at jeg spurte om å møtes løst,da jeg var i kærheten-istedenfor å ikke svare. Men paga såpass krass kommentar,så valgte jeg å la det ligge Vi har en tidligere historie,hvor hun næharbjatt det tøft,og jeg har konfrontert henne med om hun har ønsket å avslutte. Da har hun hatt det vanskelig,men saken er jo,at det føler eg hun alltid har,når det er meg(altså samme person) som får <gjennomgå> for at hun har det tøft Selv om jeg har foreslått sommer ferie,noe hun har avslørt paga at hun har en sykdom i familien hos et gammelt familie medlem. Greit nok,men at hun drar på bowling, inngår å svare(også på. Dager som17 mai i tillegg) og at hun er spontan med andre- treffer meg-og det er jo egtl ingen grei måte å oppføre seg på?? Eller?? Hvordan skulle unngå å være hun kjipe venninna som typ naserzmen er jo også ganske obvious,på en måte ..men etter tidligere,så har hun jo sagt alt er greit Vet ikke om hva hun kansje mener,er at vi kunnet perifere-og jeg vurderer faktisk å spørre om dette- er det teit?eller bare lurt?? Sånn sett teste vannet,sjekke hvorlandet ligger og kalle en spade for en spade??Vet ikke.. vil ikke brenne broer eller skape storm i vannglass...skikkelig usikker. .. Anonymkode: cb2d0...45d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Du er antagelig for pågående. Du kommer med en forespørsel, hvilket hun ikke besvarer. Så sender du en ny om noe annet og samme skjer. Så sender du ny om noe tredje som hun heller ikke svarer på. Dropp det. Hun vil ikke. Kanskje vil hun om en tid når hun selv får muligheten til å ta initiativ. Kanskje er hun sur over noe. Det er det desverre sjelden noen sier noe om. Da får man ikke mulighet til å forklare, og må anta at vedkommende heller ikke ønsker å høre en forklaring. Det ville uansett blitt kleint. Jeg syntes du virker litt for pågående og vil planlegge litt mye. Jeg vil heller ikke planlegge 17 mai nå. Selv om steder blir booket tidlig så har jeg ikke lyst til å planlegge. Det blir alltids en råd med ett eller annet når tiden kommer. Men.. jeg syntes det er ufint av henne å ikke svare deg. Svare burde man kunne uansett. Det er å forvente at voksne mennesker kan hoste opp et par ord. Det er slikt man lærer barn og unge. Feks så er det noen som maser fælt på sønnen min (barneskole) om å lage avtaler. Han vil ikke og prøver å si fra på en fin måte. Passer ikke i dag. Føler meg ikke vel. Kanskje en annen dag.skal noe annet. Eller enkelt og greit" nei". Masekoppene eier ikke antenner og fortsetter og fortsetter. Hvorfor ikke? Hvorfor passer det ikke? Hvorfor har du ikke lyst? Når har du lyst? Jeg vil, jeg vil. Jeg ga han beskjed om å være tydelig. Aldri si " Kanskje en annen dag". De vil garantert spørre hver eneste dag. Det er jo en annen dag. . Aldri si at du ikke føler deg bra. Da spør de neste dag, og dagen deretter. Men det er heller ikke særlig hyggelig å si " jeg vil ikke fordi du er så intens og maser så mye". Man har ikke lyst til å såre andres følelser. Hvis jeg sender en forespørsel og ikke får svar så kontakter jeg ikke den personen mer. Ved en løs avtale kan begge velge å ikke ta kontakt siden ikke noe er fastsatt. Feks avtaler som skal vi gå en tur eller ta en tur ut om et par uker. Livet skjer. Noen ganger tar hverken jeg eller den andre kontakt før det har gått flere måneder, så lager vi en hyggelig avtale og møtes. Har noen lange vennskap og der kan det være noen år hvor vi treffes ukentlig eller oftere. Det har også vært opphold på et år+. Det er aldri dårlig stemning fordi det går tid. Anonymkode: a6291...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er antagelig for pågående. Du kommer med en forespørsel, hvilket hun ikke besvarer. Så sender du en ny om noe annet og samme skjer. Så sender du ny om noe tredje som hun heller ikke svarer på. Dropp det. Hun vil ikke. Kanskje vil hun om en tid når hun selv får muligheten til å ta initiativ. Kanskje er hun sur over noe. Det er det desverre sjelden noen sier noe om. Da får man ikke mulighet til å forklare, og må anta at vedkommende heller ikke ønsker å høre en forklaring. Det ville uansett blitt kleint. Jeg syntes du virker litt for pågående og vil planlegge litt mye. Jeg vil heller ikke planlegge 17 mai nå. Selv om steder blir booket tidlig så har jeg ikke lyst til å planlegge. Det blir alltids en råd med ett eller annet når tiden kommer. Men.. jeg syntes det er ufint av henne å ikke svare deg. Svare burde man kunne uansett. Det er å forvente at voksne mennesker kan hoste opp et par ord. Det er slikt man lærer barn og unge. Feks så er det noen som maser fælt på sønnen min (barneskole) om å lage avtaler. Han vil ikke og prøver å si fra på en fin måte. Passer ikke i dag. Føler meg ikke vel. Kanskje en annen dag.skal noe annet. Eller enkelt og greit" nei". Masekoppene eier ikke antenner og fortsetter og fortsetter. Hvorfor ikke? Hvorfor passer det ikke? Hvorfor har du ikke lyst? Når har du lyst? Jeg vil, jeg vil. Jeg ga han beskjed om å være tydelig. Aldri si " Kanskje en annen dag". De vil garantert spørre hver eneste dag. Det er jo en annen dag. . Aldri si at du ikke føler deg bra. Da spør de neste dag, og dagen deretter. Men det er heller ikke særlig hyggelig å si " jeg vil ikke fordi du er så intens og maser så mye". Man har ikke lyst til å såre andres følelser. Hvis jeg sender en forespørsel og ikke får svar så kontakter jeg ikke den personen mer. Ved en løs avtale kan begge velge å ikke ta kontakt siden ikke noe er fastsatt. Feks avtaler som skal vi gå en tur eller ta en tur ut om et par uker. Livet skjer. Noen ganger tar hverken jeg eller den andre kontakt før det har gått flere måneder, så lager vi en hyggelig avtale og møtes. Har noen lange vennskap og der kan det være noen år hvor vi treffes ukentlig eller oftere. Det har også vært opphold på et år+. Det er aldri dårlig stemning fordi det går tid. Anonymkode: a6291...5a3 Prøver å være en god venninne også, fordi det kan være mange grunner og mye rart.. Men er bare det at alt skal jo ikke være. På hennes prinsipper heller føler hun få jo mye <gratis> ved leg også,sånnsett-jegbspør,insjer og planlegger,og spnnsett <koster> det henne heldig skjeldent noe å oppføre seg litt sånn? Når hun får stående invitasjoner fra meg,og jeg sørger for å være en som insjer,så blir jeg sliten selv .. Jeg bare tenker at hun sikkert er oppegående nok til å forstå at hun kunne ha rullert litt,kunne ha svart litt- og jeg er lei av p stå med lua i hånda i vår relasjon. Aner ikke om hu ntenke på det,men hvis jeg ikke tar det opp,så vil det jo også være noe som jeg kan ende opp med p tro og mene og ikke vite .. Synes det er en skvis..men samtidig så kan jeg jo bare være såpass ærlig å si at jeg ønsker p si ifra om det,og synes det er blitt et mønster.. Er rett og slett usikker på hvordan det ras imot,men synes man burde tåle å høre det,ofte det er jo faktisk hva som er skjedd i det siste Det med å ikke svare er jo fakta.. Anonymkode: cb2d0...45d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Prøver å være en god venninne også, fordi det kan være mange grunner og mye rart.. Men er bare det at alt skal jo ikke være. På hennes prinsipper heller føler hun få jo mye <gratis> ved leg også,sånnsett-jegbspør,insjer og planlegger,og spnnsett <koster> det henne heldig skjeldent noe å oppføre seg litt sånn? Når hun får stående invitasjoner fra meg,og jeg sørger for å være en som insjer,så blir jeg sliten selv .. Jeg bare tenker at hun sikkert er oppegående nok til å forstå at hun kunne ha rullert litt,kunne ha svart litt- og jeg er lei av p stå med lua i hånda i vår relasjon. Aner ikke om hu ntenke på det,men hvis jeg ikke tar det opp,så vil det jo også være noe som jeg kan ende opp med p tro og mene og ikke vite .. Synes det er en skvis..men samtidig så kan jeg jo bare være såpass ærlig å si at jeg ønsker p si ifra om det,og synes det er blitt et mønster.. Er rett og slett usikker på hvordan det ras imot,men synes man burde tåle å høre det,ofte det er jo faktisk hva som er skjedd i det siste Det med å ikke svare er jo fakta.. Anonymkode: cb2d0...45d Neineinei. Hun skal ikke tvinges til å rullere. Hun vil ikke. Selv om du planlegger, sponser osv. Hun vil ikke snakke om det. Hadde hun villet det så hadde hun skrevet til deg og forklart. Hun vil ikke ha dialog. Du tror du er en gave til henne som gjør all innsatsen, og at hun burde være takknemlig, men hun vil jo ikke. Du tvinger deg på henne. Det er ikke å være grei. Hun vil være i fred. Å være grei vil være å la henne få netopp det. Du har sikkert mye å tilby I et vennskap og det finnes de som ville satt pris på deg, men her kaster du perler for svin og du innser ikke når nok er nok. Anonymkode: a6291...5a3 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 Har du prøvd å reflektere over hvorfor vennskapene dine alltid ender opp slik? Du beskriver så ofte at du ikke blir inkludert, ikke får tilbake like mye som du gir og veldig mye basert på snap. Kanskje snap ikke er den beste kommunikasjonsformen for deg, kanskje er du litt for intens og kanskje må du tåle å se at venner er med andre venner uten deg også. Får man ikke svar så gir man den andre pusterom, det er ofte et tegn på at man har mast for mye. Anonymkode: 3f960...133 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøver å være en god venninne også, fordi det kan være mange grunner og mye rart.. Men er bare det at alt skal jo ikke være. På hennes prinsipper heller føler hun få jo mye <gratis> ved leg også,sånnsett-jegbspør,insjer og planlegger,og spnnsett <koster> det henne heldig skjeldent noe å oppføre seg litt sånn? Når hun får stående invitasjoner fra meg,og jeg sørger for å være en som insjer,så blir jeg sliten selv .. Jeg bare tenker at hun sikkert er oppegående nok til å forstå at hun kunne ha rullert litt,kunne ha svart litt- og jeg er lei av p stå med lua i hånda i vår relasjon. Aner ikke om hu ntenke på det,men hvis jeg ikke tar det opp,så vil det jo også være noe som jeg kan ende opp med p tro og mene og ikke vite .. Synes det er en skvis..men samtidig så kan jeg jo bare være såpass ærlig å si at jeg ønsker p si ifra om det,og synes det er blitt et mønster.. Er rett og slett usikker på hvordan det ras imot,men synes man burde tåle å høre det,ofte det er jo faktisk hva som er skjedd i det siste Det med å ikke svare er jo fakta.. Anonymkode: cb2d0...45d Du tvinger deg jo på henne - ser du ikke det? I tillegg til snap’er, meldinger med invitasjoner så har du også ringt henne flere ganger uten at hun svarer. Hvor mye skal til for at du tar et hint? Det blir for mye, for intenst. Attpåtil fabulerer du om å konfrontere henne. At ting ikke bare kan være på hennes premisser osv. Du kan ikke tvinge henne. Bare slutt å ta kontakt. La det være opp til henne nå. Du har gjort ditt. Ingen av oss kan insistere på at folk som ikke selv viser interesse skal gjøre ting med oss, eller pleie vennskap. Som du selv er inne på - vennskap er toveis. Du har tatt initiativ og forsøkt å ta kontakt. Nå er det opp til henne. Gi henne litt space. Kanskje er hun litt sliten av at du er så veldig på? Føler hun trenger pusterom til å gjøre ting med andre folk? Fort gjort å føle seg litt kvalt av mennesker som tydeligvis er noe ensomme, og forventer at en skal oppfylle nesten alt det sosiale behovet personen har. Hvorfor styrer du med 17. mai og sommerferie, når dere strengt tatt ikke har hatt kontakt siden påske…? Anonymkode: 8cafd...af3 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Du høres masete ut og slike holder de fleste seg unna. Anonymkode: ed4bb...53b 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Du maser. Du virker sykt intens. I tillegg har du så mange skrivefeil at jeg blir gal. Anonymkode: 8da4e...ef2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun ser ikke på deg som en venninne desverre. Anonymkode: c315b...d61 Herregud.. klart hun ser på henne som en venninne.. men hun har også andre venner hun ønsker å tilbringe tid sammen med. ts, har du ikke andre venner? Har du kun henne? Hvis du bare har henne og du spør hele tiden kan det virke kvelende på henne. Prøv å heng litt med andre venner, og la henne være en periode. jeg har mange venninner, og rullerer litt på.. hadde en av mine venner kun hatt meg og vil møtes hele tiden hadde jeg nok følt meg kvalt.. sorry. skjønner det er kjipt. Men ikke mas på henne, Finn på noe med andr e Anonymkode: 65824...af5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Herregud.. klart hun ser på henne som en venninne.. men hun har også andre venner hun ønsker å tilbringe tid sammen med. ts, har du ikke andre venner? Har du kun henne? Hvis du bare har henne og du spør hele tiden kan det virke kvelende på henne. Prøv å heng litt med andre venner, og la henne være en periode. jeg har mange venninner, og rullerer litt på.. hadde en av mine venner kun hatt meg og vil møtes hele tiden hadde jeg nok følt meg kvalt.. sorry. skjønner det er kjipt. Men ikke mas på henne, Finn på noe med andr e Anonymkode: 65824...af5 Ts har hatt mange like problemstillinger de siste årene her inne (lett å kjenne igjen skrivefeilene og problemstillingene), så jeg tipper de fleste vennene faller bort etter mye masing og konfrontering. Hun har fått utallige tips om å roe ned og være mindre intens, men det ser ikke ut til å være et alternativ. Anonymkode: 3f960...133 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Ta et hint TS, hun ønsker ikke henge med deg så mye som du ønsker. Anonymkode: 1a0c6...e98 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå