Sievi Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Jeg har begynt å trene og spise sunt (trodde jeg), men vekten går ikke ned men heller litt opp. Det er tydelig at jeg gjør noe feil og trenger litt hjelp. Men hvor kan jeg finne best mulig hjelp?😊
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Jeg begynte i midten av mars. Bestemte meg bare, etter å ha vært "frisk overvektig" i flere tiår fikk jeg konstatert høyt kolesterol og høyt blodtrykk hos legen og satt på medisiner for begge deler. Det var nedtur, og jeg tenkte at det var nå eller aldri. Gikk ned 4-5 kilo ganske raskt. Satte mine bein i et treningsstudio for første gang på tilsvarende flere tiår, og har hatt noen økter på tredemølle. Har brukt Lifesum og lagt inn alt jeg spiser. Holder meg ikke alltid under kaloribudsjettet, men da vet jeg ihvertfall hvordan jeg ligger an. Har fått et par aha-opplevelser der! Badevekta vår er en sånn som måler fettprosent, muskelprosent osv også. Den er garantert ikke helt nøyaktig, men selv om vekta nå har stått stille den siste uka, så har jeg gått ned i fettprosent med 5% og nesten tilsvarende opp i muskler. Og DET er selvfølgelig også noe å ta med seg (totalt da, ikke siste uka, men det har gått ned siste uka også)! Sitter og spiser snop i skrivende stund, og det har jeg tenkt å fortsette med i helgene. Dette er om å gjøre å finne en måte å leve på som man kan holde på med "evig", også etter at jeg har gått ned 30 kg forhåpentligvis.... Mitt første tips er å finne ut kaloribehovet ditt, og så slavisk føre inn alt du spiser en periode. Er du sulten, pass på å få nok proteiner (en Skyr har reddet meg mang en gang). Det er lov til å gå på en smell, og det er lov til å feilberegne kalorier, men fordelen med å føre inn alt man spiser er at man da ser hvor "fellene" ligger. Muskler veier mer enn fett, og av og til går man ned i cm uten å gå ned i kilo, også viktig å tenke på. Du sier ikke noe om hvor lenge du har holdt på? Anonymkode: a35e5...459
Baktus2024 Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Jeg vil aldri forandre livsstil..jeg har ikke til hensikt å la påvirkere eller andre fortelle meg hvordan jeg skal leve livet mitt...jeg gjør akkurat det som passer meg akkurat når det passer meg..om hele det norske folket med de nye nordmenna har noe å si på det, ja så får de kvakke om det så mye de vil.. Hvis jeg velger å endre på deler av min livsstil så kan det være fordi jeg selv har funnet det mest opportunt, jeg ville aldri gjort det fordi andre menesker hadde hatt sine ønsker om endring for min del... Jeg føyer meg ikke etter krav om lydighet fra noen som helst, hverken om det er fra religiøse eller kriminelle, om det er fra kvinner eller noen som helst... jeg er den jeg er.. punktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå