AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Jeg har fått en ampel-potte (en blomsterpotte som skal henge fra taket) i innflyttningsgave. Har tidligere bare bodd i leid bolig så har aldri skrudd i noen skruer og slikt, så vet faktisk ikke hvordan jeg skal henge opp denne blomsterpotten. Føler at dette er sånt man burde vite, men men alle må jo lære en gang. Kan dere hjelpe meg? Hvilken skrue skal jeg kjøpe, og hvilken størrelse? Må jeg regne ut vekten av potten med våt jord, for å finne ut hvilken skrue jeg skal bruke? Anonymkode: 9f213...277
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Du kjøper en øyeskrue (tenker at en som er ca. 4 cm lang er passe) og skrur den opp i en bjelke der du skal henge den opp. En ampel blir ikke veldig tung, så så lenge bjelken er solid (ikke ei gammal halvråtten fjøl) holder den en ampel. Anonymkode: 5dcb8...088
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Jeg synes det er bedre med skruekrok,da kan du lett ta ned ampelen ved vanning og sånt 🙂 Anonymkode: a13a5...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Hvilken skrue kommer an på hva du skal skru den i, treskruer til tre, betongskrue til betong etc. Spør gjerne om hjelp på butikken Treskrue er enklest å skru i så om du har en bjelke eller noe ville jeg hengt den der, eller fra vinduskarmen. For betong må du bore hull først med slagdrill/borhammer og putte inn en nylonplugg som du så skrur skruen i. Det skal ikke store skruen til for å holde en ampel. Ville brukt en skrukrok sånn at du enkelt kan ta den ned. Anonymkode: 3b647...432
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Kjøp en sånn av en viss størrelse, så kan du hekte ampelopphenget i den. Lett å ta og hekte den ned når du skal vanne og plukke bort døde blomsterhodet osv. Skru inn i bjelke eller i taket der du vil den skal henge, bare bruk hånden. Kan være greit å gi den et par slag med en hammer der du skal skru den inn først, så den "lager hull" der den skal sitte. Anonymkode: 5c772...9f3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har fått en ampel-potte (en blomsterpotte som skal henge fra taket) i innflyttningsgave. Har tidligere bare bodd i leid bolig så har aldri skrudd i noen skruer og slikt, så vet faktisk ikke hvordan jeg skal henge opp denne blomsterpotten. Føler at dette er sånt man burde vite, men men alle må jo lære en gang. Kan dere hjelpe meg? Hvilken skrue skal jeg kjøpe, og hvilken størrelse? Må jeg regne ut vekten av potten med våt jord, for å finne ut hvilken skrue jeg skal bruke? Anonymkode: 9f213...277 Hva har du flyttet inn i? Enebolig eller leilighet? Vet du hva som er i taket? Er det gips eller takess plater? Anonymkode: 00528...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå