Gå til innhold

Er det vanlig at 10 åringer er urolige/ukonsentrert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 10 åring som fram til fullført 4.kl har klart å følge med , gjennomføre oppgaver,  ta i mot beskjeder etc. Dette skoleåre merker vi at oppgaver blir brutt midt i(da h*n bare må noe), at om h*n ser et program som var ønsket, plutselig kan gå å gjøre noe annet for så å komme tilbake. Spill (spiller roblox), og lekser går bra, leverer i tide og lærer er fornøyd.

Er det normalt at 5.klassinger blir mere ukonsentrert og dietten, eller bør vi kontakte ppt for mistanke om ADHD? Barnet er under kartlegging for mistanke om dysleksi.  

Anonymkode: 3038f...1c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skader ikke å ta kontakt med PPT og å få en vurdering. 

Anonymkode: a28f4...06e

AnonymBruker
Skrevet

Normalitetsspekteret hos barn er svært stort, og de utvikler seg i ulikt tempo. Om læreren er fornøyd ville jeg vært forsiktig med å sykeliggjøre barnet unødvendig. 

Anonymkode: 3787c...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke unormalt å ha perioder der man er ukonsentrert etc. 

Har barnet adhd, er han jo født med det, og det bør ha vært tilstede fra han var liten.

Anonymkode: a9c9b...da1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn gjorde det samme, han liker ikke gjøre lekser så det blir mye annet innimellom, men gjennomfører det. Men nå har han skjønt at han får mer tid til det han liker å gjøre dersom han tar leksene uten disse små pausene.

Anonymkode: 3200e...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kan ha med den eventuelle dysleksien å gjøre. Spør saksbehandleren deres i PPT 🙂

Anonymkode: b3f4f...b40

Skrevet

Er vel ganske normalt vel….

• Liker 1
Skrevet

Dagens skjerm-/mobilbarn har trøbbel med konsentrasjon og utholdenhet. Så normalt for denne generasjonen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenker at det kan ha med den eventuelle dysleksien å gjøre. Spør saksbehandleren deres i PPT 🙂

Anonymkode: b3f4f...b40

PPT er ikke koblet på enda. Det er spes.ped på skolen som gjennomfører tester og som har ansvaret for kartlegging.  PPT blir koblet på senere om kartlegging viser behov for det. 

Anonymkode: 3038f...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Hadde først testet å kutte kraftig ned på skjermtid. Skjermbruk gir øyeblikkelig aktivisering, og hemmer vår tålmodighetsevner. 

Anonymkode: afc96...4fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...