AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg må bare ventilere et eller annet sted. Har et barn på 3 år som hoster så forferdelig hver gang han blir forkjølet. Det er hosting natten lang, og både han og vi blir jo totalt utslitt. Han kan av og til hoste til han kaster opp. Vi har fått resept på Ventoline fra legen, og gir hostesaft når det er ekstra ille. Vet ikke hva mer vi kan gjøre… Jeg bekymrer meg så ekstremt mye og ligger bare og lytter hele natta i tilfelle han skulle kaste opp. Dessuten er det forferdelig vondt å høre på uten å kunne gjøre noe særlig for han 😔 Har også forsøkt løktrikset, men det funker ikke. Er det noen som har noen gode råd eller noen oppmuntrende ord, så tar jeg gjerne imot. Er så sliten av lite søvn over tid nå at jeg føler meg som en zombie… Og hjertet mitt revner jo helt for den stakkars ungen som ikke får ro i kroppen. Anonymkode: 2cc40...7ef
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Bruker du ventoline slik legen har skrevet? Hvis dette ikke virker i løpet av noen dager og dette skjer ofte ville jeg bedt om astma utredning. Begge mine ble slik ved forkjølelse som små og fikk diagnosen barmeastma av barnelege. Eldste er ferdig med oppfølging rundt dette med minsten må fortsatt følges opp. Minsten har fått falsk krupp og blir skikkelig dårlig hver gang hun blir litt forkjølet. Det som har funket hos oss er - Lite klær - Kaldt rom - Vann tilgjengelig - Ikke melkeprodukter siste timen før de legges. Løk trikset funket ikke hos oss heller. Vi hevet hodeenden når de brukte sprinkelseng, det gjør vi ikke lenger når de sover i voksenseng Anonymkode: 653b1...529 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Ventoline er hurtigvirkende og virker med en gang. Flutide er kortison og virker over tid. Kan høres ut som om barnet har infeksjonsutløst astma og dette bør utredes nærmere hos en spesialist. Falsk krupp blir bedre med kald ludt. Virker ikke dette trengs kanskje betapred (fås hos legevakt) eller evt adrenalin, også hos legevakt. Anonymkode: 6cf42...814 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Tusen takk for gode råd, jeg har egentlig tenkt tanken at det kan være infeksjonsutløst astma. Skal ta en prat med legen om dette igjen. Jeg selv hadde falsk krupp som barn, og det kan jo tenkes at dette er noe han har arvet, stakkars. Har forsøkt med lite klær og kjølig rom i kveld, foreløpig går det bedre enn i går kveld hvertfall. Anonymkode: 2cc40...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Hold ungene hjemme til de er friske. Folk sender de tilbake i bhg med en gang feberen er nede,men de er ikke friske. De må bli kvitt de første rundene med hoste helt ofte, før de kan sendes tilbake. Det tar gjerne en uke+ og det er dessverre for få syk barn dager til at folk kan gjøre det. Så kaller de det infeksjonsutløst astma, men egentlig er det bare barnemishandling og noe staten har valgt så folk kan jobbe mest mulig. Min ble kvitt evig hoste først når vi holdt han hjemme til hosten gikk helt over. Hostet non stop i 6 mnd og jeg følte alltid han dro i bhg før han var helt frisk. Holdt han til slutt hjemme i to uker, ble helt frisk og har nå knapt hostet de siste 6 månedene. Er ikke astma, det er vanlig sykdom de aldri får tid til å bli frisk av fordi mamma og pappa må løpe på jobb raskest mulig og tjene millionær-politikerne som driter I barna. Nå har de kutta mer i kontantstøtte. Snart kan vi bare levere barna i bhg 2 dager etter fødsel pg dra på jobb. " samfunnet er lagt opp sånn ". Anonymkode: 0c02d...fd6 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 Gi barnet Efedrin, det hjelper. Anonymkode: 5cd54...f0a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Oppkuttet løk på rommet. Stinker, men gir oss etterlengtet søvn. Anonymkode: eeada...f14
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oppkuttet løk på rommet. Stinker, men gir oss etterlengtet søvn. Anonymkode: eeada...f14 Les innlegget, det er prøvd. Anonymkode: d97a6...5d7 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Hvis det er tørrhoste, har dere prøvd Noskapin? God bedring og mange sympatiklemmer❤️ Anonymkode: 5ce60...1c8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hold ungene hjemme til de er friske. Folk sender de tilbake i bhg med en gang feberen er nede,men de er ikke friske. De må bli kvitt de første rundene med hoste helt ofte, før de kan sendes tilbake. Det tar gjerne en uke+ og det er dessverre for få syk barn dager til at folk kan gjøre det. Så kaller de det infeksjonsutløst astma, men egentlig er det bare barnemishandling og noe staten har valgt så folk kan jobbe mest mulig. Min ble kvitt evig hoste først når vi holdt han hjemme til hosten gikk helt over. Hostet non stop i 6 mnd og jeg følte alltid han dro i bhg før han var helt frisk. Holdt han til slutt hjemme i to uker, ble helt frisk og har nå knapt hostet de siste 6 månedene. Er ikke astma, det er vanlig sykdom de aldri får tid til å bli frisk av fordi mamma og pappa må løpe på jobb raskest mulig og tjene millionær-politikerne som driter I barna. Nå har de kutta mer i kontantstøtte. Snart kan vi bare levere barna i bhg 2 dager etter fødsel pg dra på jobb. " samfunnet er lagt opp sånn ". Anonymkode: 0c02d...fd6 Dette var er langt innlegg med mye tull. Barnemishandling og diagnostisere et barn over en liten tekst? Nei, bare nei. Anonymkode: 88d8d...d00 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Her hjelper det litt å heve hodeenden av senga. Anonymkode: b35c1...d60
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Vi hevet hodeenden av senga, ga han en ekstra pute og han fikk dosen sin med Ventoline rett før legging. Han fikk også en skje med Bisolnatural hostesaft. MYE mindre hosting enn i går! Han sov godt til rundt kl. 02:15, da var vi oppe og ga en skje til med hostesaft. Da sov han videre til rundt 08:00. Det ble en helt annen natt enn i går for oss alle sammen ❤️ Takk for alle råd og gode tanker. TS Anonymkode: 2cc40...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi hevet hodeenden av senga, ga han en ekstra pute og han fikk dosen sin med Ventoline rett før legging. Han fikk også en skje med Bisolnatural hostesaft. MYE mindre hosting enn i går! Han sov godt til rundt kl. 02:15, da var vi oppe og ga en skje til med hostesaft. Da sov han videre til rundt 08:00. Det ble en helt annen natt enn i går for oss alle sammen ❤️ Takk for alle råd og gode tanker. TS Anonymkode: 2cc40...7ef Kanskje du bør snakke med fastlegen om medisinering. For ventolin er vel mer ment til å brukes for å stagge akutte hosteanfall? Kanskje noe mer langtidsvirkende ville fungert enda bedre for nattestid? Anonymkode: 231dd...7cb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kanskje du bør snakke med fastlegen om medisinering. For ventolin er vel mer ment til å brukes for å stagge akutte hosteanfall? Kanskje noe mer langtidsvirkende ville fungert enda bedre for nattestid? Anonymkode: 231dd...7cb Det er det vi bruker Ventoline til også, vi har snakket med fastlegen om bruk av denne mange ganger. Men skal absolutt ta en prat om dette med fastlegen slik at vi kan gi gutten vår den beste behandlingen når han hoster som verst. Anonymkode: 2cc40...7ef
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 Stakkars gutt, god bedring 💙 Ro og hvile er god medisin i tillegg til tidligere svar her. Anonymkode: a6e47...c1f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg må bare ventilere et eller annet sted. Har et barn på 3 år som hoster så forferdelig hver gang han blir forkjølet. Det er hosting natten lang, og både han og vi blir jo totalt utslitt. Han kan av og til hoste til han kaster opp. Vi har fått resept på Ventoline fra legen, og gir hostesaft når det er ekstra ille. Vet ikke hva mer vi kan gjøre… Jeg bekymrer meg så ekstremt mye og ligger bare og lytter hele natta i tilfelle han skulle kaste opp. Dessuten er det forferdelig vondt å høre på uten å kunne gjøre noe særlig for han 😔 Har også forsøkt løktrikset, men det funker ikke. Er det noen som har noen gode råd eller noen oppmuntrende ord, så tar jeg gjerne imot. Er så sliten av lite søvn over tid nå at jeg føler meg som en zombie… Og hjertet mitt revner jo helt for den stakkars ungen som ikke får ro i kroppen. Anonymkode: 2cc40...7ef Hvor lenge hoster barnet når det får hoste ved forkjølelse? AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ventoline er hurtigvirkende og virker med en gang. Flutide er kortison og virker over tid. Kan høres ut som om barnet har infeksjonsutløst astma og dette bør utredes nærmere hos en spesialist. Falsk krupp blir bedre med kald ludt. Virker ikke dette trengs kanskje betapred (fås hos legevakt) eller evt adrenalin, også hos legevakt. Anonymkode: 6cf42...814 Signerer denne. Bprtsett fra at betapred skal man være ekstremt forsiktig med, da det kan stagnere vekst og føre til aggresjon, på grunn av en for stor dose kortison i så små kropper. Anonymkode: 8034c...a04
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hold ungene hjemme til de er friske. Folk sender de tilbake i bhg med en gang feberen er nede,men de er ikke friske. De må bli kvitt de første rundene med hoste helt ofte, før de kan sendes tilbake. Det tar gjerne en uke+ og det er dessverre for få syk barn dager til at folk kan gjøre det. Så kaller de det infeksjonsutløst astma, men egentlig er det bare barnemishandling og noe staten har valgt så folk kan jobbe mest mulig. Min ble kvitt evig hoste først når vi holdt han hjemme til hosten gikk helt over. Hostet non stop i 6 mnd og jeg følte alltid han dro i bhg før han var helt frisk. Holdt han til slutt hjemme i to uker, ble helt frisk og har nå knapt hostet de siste 6 månedene. Er ikke astma, det er vanlig sykdom de aldri får tid til å bli frisk av fordi mamma og pappa må løpe på jobb raskest mulig og tjene millionær-politikerne som driter I barna. Nå har de kutta mer i kontantstøtte. Snart kan vi bare levere barna i bhg 2 dager etter fødsel pg dra på jobb. " samfunnet er lagt opp sånn ". Anonymkode: 0c02d...fd6 For et bullshit-innlegg! Når den infeksjonsutløste astmaen kommer på vårt barn så hoster han opptil SEKS uker! Da har han vært hjemme først ei uke med sykdom, deretter ei uke ekstra fordi han hoster til han brekker seg bare han rører seg. Gutten har da vært helt frisk ei uke når han er tilbake i barnehagen. Luftveiene blir betente og snevres inn, men det er OVERHODET ikke smittsomt! Bare fordi du selv sendte ungen din i barnehagen mye tidligere enn du skulle, så betyr det ikke at det er andres liv. Vårt barn har hatt denne tilstanden fra hen var tre uker gammel baby, det vil si et helt år uten barnehage. Så det du kommer med nå kan du stappe oppi ræva di og løpe herfra med. Anonymkode: 8034c...a04
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 Datteren min fikk cosylan av legen siden hun hostet i ukesvis i strekk og kronisk syk i nesten 2 år. Tok mandlene når hun var 3 år og frisk siden. 9 år nå. Jeg har samme hosten og sliter med det fortsatt når jeg blir forkjølet. Jeg har store mandler, ikke operert. Anonymkode: b2c0a...dff
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 20.08): Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg må bare ventilere et eller annet sted. Har et barn på 3 år som hoster så forferdelig hver gang han blir forkjølet. Det er hosting natten lang, og både han og vi blir jo totalt utslitt. Han kan av og til hoste til han kaster opp. Vi har fått resept på Ventoline fra legen, og gir hostesaft når det er ekstra ille. Vet ikke hva mer vi kan gjøre… Jeg bekymrer meg så ekstremt mye og ligger bare og lytter hele natta i tilfelle han skulle kaste opp. Dessuten er det forferdelig vondt å høre på uten å kunne gjøre noe særlig for han 😔 Har også forsøkt løktrikset, men det funker ikke. Er det noen som har noen gode råd eller noen oppmuntrende ord, så tar jeg gjerne imot. Er så sliten av lite søvn over tid nå at jeg føler meg som en zombie… Og hjertet mitt revner jo helt for den stakkars ungen som ikke får ro i kroppen. Anonymkode: 2cc40...7ef Utslitt av barnet ditt som hoster… jaja. Anonymkode: 86719...1dd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utslitt av barnet ditt som hoster… jaja. Anonymkode: 86719...1dd Og der kom du ja, trollet. Som du ser, så blir både vi voksne og barnet utslitte alle sammen. Han har det vondt og sover dårlig, vi sover dårlig og bekymrer oss, og ingen har det noe spesielt greit. Det må faktisk være lov å si. Møkkamenneske. Anonymkode: 2cc40...7ef 1 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå