Gå til innhold

Hva gjør jeg her? Smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos lege for noen dager siden. Crp 26 virus. 
Har nå bihulebetennelse kjennes det ut som, og hele overkjeven og tenner verker noe voldsomt. 
hva gjør jeg? 
kan ikke behandles med antibiotika siden det er virus.. 

men den tannsmerten er uutholdelig 

Anonymkode: 5d89a...95e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar smertestillende og bruker nesespray. Så holder du ut til det går over. 

Anonymkode: 5df83...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tar smertestillende og bruker nesespray. Så holder du ut til det går over. 

Føler ikke Paracet hjelper.. nesespray kan jeg kjøpe mand. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler ikke Paracet hjelper.. nesespray kan jeg kjøpe mand. 

Da kan du prøve Ibux. Evt kombinere Paracet og Ibux. Fungerer ikke det så kan du ringe fastlegen på mandag for å spørre om råd til smertelindring. 
Men skaff deg nesespray nå, det åpner passasjen mellom bihulene og nesen raskere og kan dempe smertene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig med bihulebetennelse er å få slimet ut. Du burde prøve saltvannsskyll fra apoteket, denne renser skikkelig opp og får ut alt slimet som sitter fast i bihulene og skaper verk. Nesespray avsveller de hovne områdene og skal gjøre det lettere for slimet å komme ut. Ellers er Ibux det beste for smertelindring ved tannverk. Kan også lette smertene å sove med hodet høyt hevet. Det kan være verdt å prøve rinexin, kontakt legen i morgen og spør om resept på det. Ved bihulebetennelse over 1 uke kan man få resept på antibiotika, selvom man har lav crp, dersom man har mye grønt slim, nedsatt allmenntilstand og lignende..

Anonymkode: 64ae7...425

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 20.07):

Da kan du prøve Ibux. Evt kombinere Paracet og Ibux. Fungerer ikke det så kan du ringe fastlegen på mandag for å spørre om råd til smertelindring. 
Men skaff deg nesespray nå, det åpner passasjen mellom bihulene og nesen raskere og kan dempe smertene. 

Jeg blåser ut tynt slim.. får ikke ut alt.. en del drar jeg bakover, og da er set store geleklumper.. de er vannfarget

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 19.47):

Var hos lege for noen dager siden. Crp 26 virus. 
Har nå bihulebetennelse kjennes det ut som, og hele overkjeven og tenner verker noe voldsomt. 
hva gjør jeg? 
kan ikke behandles med antibiotika siden det er virus.. 

men den tannsmerten er uutholdelig 

Ta noen Paracet, og tenk på at dette går over etter noen dager. Jeg lever med kroniske, sterke smerter i kjeve og ellers i kroppen 24/7, år etter år, og skulle heller tatt en bihulebetennelse som jeg visste gikk over. God bedring!

Anonymkode: aa37f...931

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta noen Paracet, og tenk på at dette går over etter noen dager. Jeg lever med kroniske, sterke smerter i kjeve og ellers i kroppen 24/7, år etter år, og skulle heller tatt en bihulebetennelse som jeg visste gikk over. God bedring!

Hvilke kronisk smerte har du?

AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 76dc7...0ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke kronisk smerte har du?

Fibromyalgi og leddgikt. Det var ikke meningen å forminske dine smerter, jeg vet hvor vondt bihulebetennelse kan være. Det er min egen situasjon som gjør at jeg lett blir trigget av at andre uttrykker fortvilelse over sykdom og smerter som er kortvarig og forbigående. Mine kjevesmerter ligner en blanding mellom bihulebetennelse og migrene, og det kjennes på samme måte i nakke, skuldre, armer, øverste del av rygg. Dette er fm-smerter. I andre deler av kroppen er det leddgikten som herjer. Så lucky me. 

Om smertene dine blir for ille, så prøv å få noe sterkere smertestillende hos legen😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fibromyalgi og leddgikt. Det var ikke meningen å forminske dine smerter, jeg vet hvor vondt bihulebetennelse kan være. Det er min egen situasjon som gjør at jeg lett blir trigget av at andre uttrykker fortvilelse over sykdom og smerter som er kortvarig og forbigående. Mine kjevesmerter ligner en blanding mellom bihulebetennelse og migrene, og det kjennes på samme måte i nakke, skuldre, armer, øverste del av rygg. Dette er fm-smerter. I andre deler av kroppen er det leddgikten som herjer. Så lucky me. 

Om smertene dine blir for ille, så prøv å få noe sterkere smertestillende hos legen😊

Har du prøvd steroider, eller annen immundempende medisin? 
skjønner godt det er kjipt og vanskelig med kroniske smerter. 
denne bihulebetennelsen er bare plagsom, og spesielt ubehagelig når tennene verker.. men det går over. Når man er syk får man litt pause fra andre ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få slimhinneavsvellende tabletter, Rinexin, av legen. Det vil hjelpe mot tetthet og trykk. Du kan også få sterkere smertestillende av fastlegen. Ellers er nesespray (om ikke Rinexin tar alt) lurt og skylle med saltvann noen ganger om dagen. Og ligg med hodet høyt om natten.

God bedring!

Anonymkode: 06290...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...