Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Min lille Sofus på ca 7 mnd skal til dyrlegen i dag. Da jeg kastrerte han for 1 mnd siden nevnte jeg for dylegen at han holdt på å nyse så fælt. Dyrlegen sa at jeg fikk ta kontakt igjen hvis det ikke gikk over og det har det ikke gjort. I tillegg så syns eg han virker litt irritert om dagen og er ikke i like godt humør som han pleier å være så nå er jeg redd for at han går og har vondt og ikke er i form. Håper de finner ut av hva det er som feiler han for slik som det er nå tror jeg ikke han har det bra.
Aquarius Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 krysser fingrene for at det går bra med pus.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Da er jeg tilbake fra dyrlegen med Sofus og jeg er vel ikke så mye klokere. De valgte å dope han ned for å få tatt skikkelige prøver av nesa hans. En skal sendes til bakteriedyrking til og en til virusdyrking. Bakterieprøven får jeg svar på til mandag, virusprøven må fryses ned også skulle en av dyrlegen til Oslo neste uke så hun ville ta den med inn. Kan ikke sendes pr post fordi den ikke må tine. I forhold til bakterieprøven så ser dem jo i så fall hvilken type antibiotika han skal ha og i forhold til virusprøven så kan de se om an har herpes, soppinfeksjon osv osv. Håper bare ikke det er noe alvorlig eller at de lett finner ut av hva det er for dette koster flesk. Betalte over 700 kroner for sjekken i dag og da kommer både bakterieprøven og virusprøven i tillegg. Dyrlegen anbefalte meg å tegne forsikring på katten så jeg fikk med meg en brosjyre. Kanskje ikke så dumt å gjøre det... I tillegg kikket han på han ned i halsen og ganen og alt så egentlig ut til å være i orden der, ingen ting rødt eller hovent. Så nå ligger han i senga si, varm og god forran peisen, og han er langt i fra våken. Må vel følge litt med han når han er klar til å stå opp slik at han ikke detter ut og slår seg. Hjertet til kattamamma blør, jeg får så vondt av den lille kroppen. Han har det sikkert ikke vondt nå men jeg får nå vondt av han alikevel.
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Det er ikke lett når kjæledyr blir syke. Jeg håper alt blir bra med kattepusen din.
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 Fikk svar på bakterieprøven i går og det er påvist en bakterie som jeg nå har fått antibiotika for. Det er i første omgang en toukerskur, mikstur han skal ha morgen og kveld. Blir spennende å se hvor vanskelig det blir å få det i han. Når det gjelder virusprøven er det bestemt at vi skal vente og se hvordan han er når denne kuren er over. Blir han bra så ser jeg ingen grunn til å sende virusprøven til Oslo.
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 Takk Freckles. Blandet forresten medisinen hans med en lite klatt leverpostei og da gikk det ned på høykant. Kommer til å bli en bortskjemt pus innen denne kuren er over.
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #11 Skrevet 13. januar 2006 Er ikke lett å få medisin i dyr ellers, nei. Går det bedre med han?
Gjest Miloine Skrevet 14. januar 2006 #12 Skrevet 14. januar 2006 Dersom katten din blir "lei leverpostei" kan du bruke sprøyte.(uten nål så klart) Du lukker opp munnen til katten, og sprøyter litt og litt inn i munnen på den så den er nødt til å svelge. Uansett lykke til med pus
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #13 Skrevet 14. januar 2006 Er ikke lett å få medisin i dyr ellers, nei. Går det bedre med han? ← Det er litt tidlig å si enda. Jeg hører han nyse fortsatt men kanskje ikke like mye..... Dersom katten din blir "lei leverpostei" kan du bruke sprøyte.(uten nål så klart) Du lukker opp munnen til katten, og sprøyter litt og litt inn i munnen på den så den er nødt til å svelge. Uansett lykke til med pus ← Takk Miloine. Jeg prøvde å gi han medisin rett fra sprøyta første kvelden men det gikk heller dårlig. Hvis han blir lei leverpostei så får jeg heller prøve igjen. Men han er ett matvrak av en liten pus, spiser alt an får så jeg håper han ikke går lei.
Catus Skrevet 14. januar 2006 #14 Skrevet 14. januar 2006 Det er jo mange andre ting som sikkert går ned på høykant dersom han blir lei av leverpostei. Jeg har en katt som får antibiotika for tida, da hun har fått betennelse i oparasjonssåret etter sterilisering. Jeg bruker de junior-posene med våtfôr fra Whiskas akkurat nå. Snurre er helt vill etter det! Knuser tabletten til pulver og blander i maten. Går så fint atte Og lykke til med Sofus! Håper du merker han blir bedre snart!
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 til Bippe. Så fine puser du har forresten. Håper din også blir frisk og fin igjen snart.
Catus Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Tusen takk for det! Småen har vært ganske ovenpå den siste uka, da Snurre som er sjefen sjøl, har vært syk. Men nå begynner Snurre å ta tilbake makta, så det beviser at hun er i mye bedre form Endret 14. januar 2006 av Bippe
Dødspingvinen Skrevet 14. januar 2006 #18 Skrevet 14. januar 2006 Stakkars Sofus. Du må ham en god bedringsklem fra meg
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #19 Skrevet 14. januar 2006 Selvsagt, klem er herved overbrakt til Sofus.
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #20 Skrevet 17. januar 2006 Vil bare si at det går mye bedre med Sofus. Han hadde ganske rennende øyne og det ha nå blitt helt bra. Det er sjelden jeg hører han nyse også i løpet av en dag så det er tydelig at medisinen hans virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå