AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #121 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan søke opptak på grunnlag av 23/5-regelen selv om man har generell studiekompetanse fra før av. Så lenge man har bestått fagene som kreves og fyller kravet for alder og praksis. Anonymkode: 5b9b0...d3b Men her har jo TS neppe bestått matte, og da har hen ikke bestått alle 23/5-fagene. Anonymkode: 61f1b...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #122 Skrevet 24. april 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Ikke når hun har generell studiekompetanse (noe hun får ved fullført årsstudium). Anonymkode: 9483b...d8b Poenget er vel at TS ikke ønsker opptak på grunnlag av karakterene fra studiet, som er middels. Dersom hun fyller kravene kan hun vurdere å søke opptak på grunnlag sv 23/5-regelen i stedet. En kan vel velge å søke opptak etter det som gir deg best poenggrunnlag, så vidt jeg vet. Anonymkode: c27b8...863
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #123 Skrevet 24. april 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Men her har jo TS neppe bestått matte, og da har hen ikke bestått alle 23/5-fagene. Anonymkode: 61f1b...4b5 Nå går det muligens an å gjette seg til at det er matte det gjelder, selv om TS nekter å si hvilket fag det er. Jeg valgte å skrive innlegget mitt likevel i tilfelle det ikke er matte det gjelder, i tillegg til at andre i lignende situasjoner kanskje kan få utbytte av svaret. Anonymkode: c27b8...863
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #124 Skrevet 29. mai 2023 TS har du fått mer svar nå? Hvis du er her fortsatt Anonymkode: 0c207...83e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #125 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 20.08): Men, du har 5 og 6’ere i alle fag, foruten det ene faget du strøk i? På et vis så blir det veldig urettferdig, da har du hatt mulighet til å konsentrere deg bedre og få høyere snitt mår du har sluppet unna et fag. Anonymkode: 2f892...310 Kan ikke du bare drite i sånn unødvendig kommentar når TS har det så vondt? Kan du ikke svare på spm.kan du bytte tråd. Hold moralpekefingeren din for deg selv. Alle har ikke samme utgangspunkt, det er nettopp derfor dispensasjon og særskilt vurdering finnes til og begynne med. Hadde det vært urettferdig ovenfor andre hadde ikke myndighetene tillat disse grupperingene. Anonymkode: 0678e...1da 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #126 Skrevet 7. juni 2023 Jeg vet TS har forlatt tråden, og at den begynner å bli "gammel", men jeg må bare si at det er en god del her inne som bør ta et kurs i folkeskikk og ikke minst forsøke å skaffe seg evnen til å vise sympati. Joda, det er garantert ting å "klage på", men trenger man virkelig gjøre det ved hver eneste mulighet man får? Gjør dere slikt i det virkelig liv? Jeg har mine tvil. Jeg tenker at det man sier på nett, burde man også kunne si ansikt til ansikt/"IRL". Hvis du ikke tør det, så styr unna slike tråder som trigger deg nok til at du må spy galle. Og om du skulle lese likevel TS, ønsker deg all lykke videre, det høres ut som du har hatt en del problemer, noe jeg regner med vi er mange som kan kjenne oss igjen i, og jeg håper virkelig det ordner seg for deg. Å få seg en utdanning er viktig for å stå sterkere i arbeidslivet, og du skal ha creds for å stå på slik du gjør. Anonymkode: 38ff2...071 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå