Gå til innhold

Datter skal gifte seg, hva skal jeg ha på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp og gode råd. Datteren vår skal gifte seg i sommer, og jeg må ha en pen kjole både til vielsen men også til kvelden før. 
Jeg er 165 høy (lav) og har litt mage som er kommet snikende etter overgangsalderen (er 70 kg).  Kan ikke ha kunststoffer da jeg får hetetokter og blir helt klam, svetter under armene. 
Synes mange blomstrete kjoler ser ut som nattkjole på meg… Kler høstfarger, og blått.

Antrekk smoking.

Tar gjerne i mot kjoleforslag!

Anonymkode: d9fc7...a77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du bunad? Det løser alle problemer mtp dåp, bryllup og andre festdager.

Anonymkode: 886ce...ed1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du bunad? Det løser alle problemer mtp dåp, bryllup og andre festdager.

Anonymkode: 886ce...ed1

Jeg har, men den «har krympet» og kan ikke syes ut mer… 

Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1 og 3 var veldig fin. Men i et materiale som gjør at jeg blir klissvåt når jeg får hetetokter, og «lekre» våte ringer under armene…

Det meste jeg bruker må være av bomull, lin, viskose eller lignende. 
Og så lurer jeg på om jeg ikke, som brudens mor, ha lang kjole? Og helst lys, da vi skal være i sør-Europa. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nr. 1 og 3 var veldig fin. Men i et materiale som gjør at jeg blir klissvåt når jeg får hetetokter, og «lekre» våte ringer under armene…

Og så lurer jeg på om jeg ikke, som brudens mor, ha lang kjole? Og helst lys, da vi skal være i sør-Europa. 

Du kommer ikke unna syntetiske stoffer med den kleskoden, lin blir liksom litt for hverdagslig.

Men jeg hadde valgt noe slik, med et lyst sjal over som kan dekke den verste svetten:

https://www.floyd.no/floyd-selskapskjole-josefina2-lang-navy

Anonymkode: bf2ef...566

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den blå er i 75 % bomull, den grønne er 53 % silke og 47 % viskose.

Synes ikke du trenger fotsid kjole bare fordi du er brudens mor.

Modellene på begge disse kjolene er nærmere 180 høye så kjolene vil jo bli lengre på deg.

Lysere alternativ:

100 % viskose:

https://www.zalando.no/la-strada-unica-lsublossom-azymetric-dress-cocktailkjole-white-pepper-l3h21c00b-e11.html

100 % Silke:

https://www.zalando.no/bec-bridge-floria-maxi-dress-ballkjole-sand-beu21c05o-b11.html

100 % bomull:

https://www.zalando.no/needle-and-thread-rose-bluebell-smocked-ankle-gown-ballkjole-moonshine-nt521c0l8-t11.html

Anonymkode: 2c783...d87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den første, gule i viskose var veldig søt. Absolutt aktuell. Og ja, jeg så at den grønne (nr 3) var silke/viskose, men jeg tror jeg vil ha en som er litt lengre. 
Takk for tips, vil gjerne ha flere forslag😊

AnonymBruker
Skrevet

Bruk truseinnlegg under armene.

Anonymkode: 3c64b...9db

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nitriste farger for et bryllup. 

Anonymkode: e63e9...92c

AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 18.14):

Trenger hjelp og gode råd. Datteren vår skal gifte seg i sommer, og jeg må ha en pen kjole både til vielsen men også til kvelden før. 
Jeg er 165 høy (lav) og har litt mage som er kommet snikende etter overgangsalderen (er 70 kg).  Kan ikke ha kunststoffer da jeg får hetetokter og blir helt klam, svetter under armene. 
Synes mange blomstrete kjoler ser ut som nattkjole på meg… Kler høstfarger, og blått.

Antrekk smoking.

Tar gjerne i mot kjoleforslag!

Anonymkode: ce2d0...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...