Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som har en mann som må opplese avisa til deg hver dag?

akkurt nå sitter han og leser opp russeknutereglene og driver og spør og graver om hvordan ditt og datt gjøres. Jeg har long covid og greier ikke å få med meg ting når det leses opp så hvis jeg skal forstå må jeg lese selv eller få lest opp 2-4 ganger. 

Men, jeg har jo lest avisa selv. 

jeg holder på å klikke. Jeg har sagt "jeg har lest", men han fortsetter. Det blir så mye støy og jeg får helt noia. 

en gang eksploderte jeg etter 2 timer med les&spørr.

Av alle ting denne mannen gjør er dette det som sliter meg ut.

Anonymkode: 8e6be...aa1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si det til han enda klarere. «Slutt.» «Hysj.» «Jeg orker ikke.»

Anonymkode: 4947c...f5f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her kommer en radikal ide: hva med å si det til han enda klarere?

Endret av 000VF000
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si det du skriver her.

Mvh ei som også har long covid.

Anonymkode: de79e...2cc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hender, ja. Jeg sier da «ja», «ok», «hmmm» og har ikke hørt en tredjedel av hva han leser opp. 

Anonymkode: 0fcbc...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Si fra tydeligere, ja. Eller bare gå et annet sted.

Har du prøvd å gjøre det samme mot ham? Kanskje han da hadde skjønt at han bør endre seg?

Anonymkode: d030c...96d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Putt ørepropper eller øreplugger i ørene. 

Anonymkode: 34c4f...1c9

• Nyttig 1
Skrevet

Gå ut av rommet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at du blir sliten av opplesingen. Det bør han respektere. Begynner han igjen, sier du; "Jeg SA jeg blir sliten av opplesingen. Kan du lese inni deg?". Fortsetter han, flytter du deg til et annet rom. Kommer han etter og fortsetter å lese, spør han om han gjør det for å være slem med deg.

Anonymkode: 408e3...fcd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper akkurat ingenting å ta det opp her...

Anonymkode: a46ce...072

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Flere enn meg som har en mann som må opplese avisa til deg hver dag?

akkurt nå sitter han og leser opp russeknutereglene og driver og spør og graver om hvordan ditt og datt gjøres. Jeg har long covid og greier ikke å få med meg ting når det leses opp så hvis jeg skal forstå må jeg lese selv eller få lest opp 2-4 ganger. 

Men, jeg har jo lest avisa selv. 

jeg holder på å klikke. Jeg har sagt "jeg har lest", men han fortsetter. Det blir så mye støy og jeg får helt noia. 

en gang eksploderte jeg etter 2 timer med les&spørr.

Av alle ting denne mannen gjør er dette det som sliter meg ut.

Anonymkode: 8e6be...aa1

Har en mor som driver på sånn. Ikke fra avisa, men Facebook, se&hør, ting hun hører om kjendiser osv. Spør om jeg har hørt at *sett inn kjendisnavn* har gjort det og det, og jeg sier hver gang at jeg ikke er interessert i kjendiser, så nei. Likevel må hun liksom bare si det. Spør om jeg har sett den og den tvserien/realty osv, og jeg sier nei, for jeg vil ikke følge med på det, interesserer meg for andre ting, likevel forteller hun i detaljer hva som skjedde. Jeg gjentar at jeg er ikke interessert, og prøver å få samtalen over på noe annet, men det hjelper ikke. Viser meg alt hun syns er morsomt på Facebook, videoer og alt, og det er mye. Til og med alle sladder fra bygda hun bor i forteller hun meg! Jeg er ikke interessert i å høre hva folk jeg ikke kjenner sier og gjør. 

Poenget mitt er at jeg skjønner hvordan du føler det, men jeg har dessverre ikke funnet ut hvordan jeg skal hjelpe deg. Hos min mor virker det nesten som en tvang... 

I begynnelsen prøvde jeg å vise interesse fordi min mor tydeligvis syns dette var spennende å snakke om, men nå er det nok. Det er det eneste hun snakker om, og hun ri ger hver dag... hjelp..

Anonymkode: ab68b...30f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et forsøk på å oppnå kontakt. 

Et idiotisk forsøk, et barnslig forsøk, et irriterende forsøk, men åkke meg som: det er et forsøk på å oppnå kontakt. 

Det gjelder både moren og mannen. 

Anonymkode: 68c36...d66

AnonymBruker
Skrevet

Han vil jo bare snakke med deg...du høres ikke så koselig ut å være sammen med. Kanskje mannen din burde finne seg noen som er litt mer sosial? Og ikke minst høflig....

Anonymkode: 951b6...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...