Gå til innhold

Det vanskelige med å date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er så vanskelig å date, å bli kjent… den ambivalente følelsen som nesten alltid kommer på en eller annen måte. Jeg savner de få gangene det har sagt «pang», og det ble full klaff fra første stund. Da ofte en form for mental og seksuell kjemi, som har ført til forelskelse og faktisk en blindhet for resten. En beruselse av en annen verden. Men denne er en sjeldenhet, og heldigvis for det, for dette er jo ofte forhold som ryker når dampen har lagt seg.
Så er det da å date og bli kjent, ha tro på at dette kan være noe, på tross av at hen er «rar» slik eller sånn, eller at ikke ting er helt som ønsket eller som forventet. Nå sikter jeg ikke til de store klare faktorene som gjør veien videre klar, men mer de små tingene og detaljene som kanskje ikke betyr noe, men som i verste fall kan være irriterende eller feil nok. Ikke misforstå meg nå, men det er så vanskelig å bli kjent med nye aktuelle partnere. Ambivalensen er slitsom å kjenne på, fordi det betyr jo ikke nødvendigvis at det er feil. Hvordan åpne opp og se muligheter? PFlere som har det slik? Noen med gode erfaringer og råd?

Anonymkode: f2230...a21

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanskelig. Jeg tenker at man kan stå i det,  eller på en måte fake interesse i noen dater, for å se om det vokser frem noe mer ekte. 

Anonymkode: 90d01...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanskelig. Jeg har datet en nå i over en måned. Så utrolig mye følelser. Det er en berg og dalbane, og veldig slitsom å stå i.

Jeg har vært i tvil flere ganger. Man oppdager litt forskjellig og overtolker hvordan den andre er og hva de sier. Men så har jeg fått følelser for han også. Jeg liker hvordan han er og føler at det er behagelig å være rundt han. Jeg har lyst til å oppdage mer med han. Jeg tenner også på han seksuelt.

Den første fasen har alltid vært vanskelig for meg, men jeg er en sensitiv person også. Det er forferdelig slitsomt synes jeg, men når jeg finner noen jeg virkelig liker så er det verdt det. Må bare stå i det og godta at det er vanskelig til tider.

Anonymkode: 92c27...811

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg kjenne meg så godt igjen i det du skriver og jeg takler ikke dating. Jeg har vært på en del dates som har like lite interessante som å se maling tørke, og dette er menn jeg har gitt en skikkelig sjans selvom gnisten ikke var der gjennom chat eller fra første stund på treff. 

Det eneste som har fungert for meg er når gnisten er der fra første stund, men det skjer så sjeldent at jeg nå har gitt opp dating og å prøve å bli kjent med noen. Det føles som bortkastet tid og krefter og for hver date som er kjedelig så merker jeg at jeg blir mer pessimistisk til menn generelt, f eks blir jeg sjekket opp på gaten eller av venners venner på fest så kapper jeg hånden av de med en gang og ikke gir de en sjanse til å vise hvem de er engang og det er jo ikke bra. 

Så derfor en lang pause i dating for å ikke bli så preget av alle negative erfaringene trenger jeg.. Med negative erfaringer er det ikke bare kjedelige dates men også trakasserende menn når man avviser de, menn som oppfører seg som voldtektsmenn og tar det for gitt at det blir sex, og et stk voldtekt. 

Anonymkode: 2eab3...c7c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er vanskelig. Jeg har datet en nå i over en måned. Så utrolig mye følelser. Det er en berg og dalbane, og veldig slitsom å stå i.

Jeg har vært i tvil flere ganger. Man oppdager litt forskjellig og overtolker hvordan den andre er og hva de sier. Men så har jeg fått følelser for han også. Jeg liker hvordan han er og føler at det er behagelig å være rundt han. Jeg har lyst til å oppdage mer med han. Jeg tenner også på han seksuelt.

Den første fasen har alltid vært vanskelig for meg, men jeg er en sensitiv person også. Det er forferdelig slitsomt synes jeg, men når jeg finner noen jeg virkelig liker så er det verdt det. Må bare stå i det og godta at det er vanskelig til tider.

Anonymkode: 92c27...811

Takk for at du deler. Jeg kjenner meg så godt igjen, og det er fint å lese at andre også opplever denne følelsesmessige berg-og-dal-banen. Jeg har også datet en måned, fått følelser og synes usikkerheten er krevende. 

Anonymkode: 6d519...002

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...