Gå til innhold

Vin som gave -

Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Jeg er bedt på bursdag som skal feires på et utested - det er lukket selskap frem til 11-12 hvor det åpnes for alle, som en vanlig kveld.

Så jeg lurer på om det er greit at jeg tar med en flaske vin som gave?

- vinen skal jo ikke åpnes og drikkes mens vi er der, den kan vel oppbevares i garderoben frem til vi skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør ikke være noe problem det! Hva med å pakke den inn sånn at bare toppen synes, evnt hele flasken i cellofan? da er den jo såpass pakket inn at de uansett ikke burde reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Ok. Da satser jeg på det. :) Dette er nemlig to som jeg ikke kjenner så godt, og normalt sett ikke ville kjøpt gave til. Men jeg synes jo at jeg bør ha med en liten ting, i og med at det jo er bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke være noe problem det! Hva med å pakke den inn sånn at bare toppen synes, evnt hele flasken i cellofan? da er den jo såpass pakket inn at de uansett ikke burde reagere.

Lurt forslag fra sneip her! Da kan man jo ikke tro at gjestene stikker av med drikkevarene fra baren, og en unngår misforståelser.

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller da ingen rolle hvor dere er! Vin i gave er fint uansett hvor man er. Blås i det da, pakk den pent inn og si vær så god. Hun forstår jo selv at hun kan drikke den når hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel en rolle hvor en tar med en vinflaske. Såvidt jeg vet er det ikke lov å medbringe alkohol inn i lokaler som har skjenkebevilling. Så sånn sett er det ikke lurt, mulig du kan sette igjen i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert helt uproblematisk. Jeg har t.o.m. hatt med meg en åpnet vinkartong på et utested (Ikke spør hvorfor, det bare ble slik :sjenert: ). Nå sa jeg selvfølgelig fra om at jeg hadde den med da jeg kom og jeg drakk naturligvis ikke noe av innholdet mens jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel en rolle hvor en tar med en vinflaske. Såvidt jeg vet er det ikke lov å medbringe alkohol inn i lokaler som har skjenkebevilling. Så sånn sett er det ikke lurt, mulig du kan sette igjen i garderoben.

Give me a break. Klart man kan det! Er det fødselsdagsfest og overrekking av gaver, så er det det.

Man kan jo bare legge vinflasken i emballasje og gavepakning så skulle det problemet være ute av verden.

:ler::ler: My god, så mye problem det skal være i Norge. I andre land tar man med sine egne flasker med vin selv til resturanter der man bestiller og spiser mat.

Resturant-eierne vet at vin er mye billigere på super'n, derfor kan man mange steder simpelthen bringe med seg egen.

I Norge kan man liksom ikke en gang få overrekke en gave bare fordi det er alkohol?

Isåfall: God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primrose

Gud for en surmaget siste gjest da!

Greit at du synes norske restauranter er kjipe fordi du ikke får ta med medbragt, men det er ditt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for en surmaget siste gjest da!

Greit at du synes norske restauranter er kjipe fordi du ikke får ta med medbragt, men det er ditt problem!

Jeg er uenig. Synes det er mer et samfunnsproblem, og ikke et personlig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...