AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Flere år med alvorlig psykisk vold. Personen fikk meg til å gjøre noe som er langt ifra personligheten min. Personen psyket meg så mye at det klikket totalt for hode mitt og jeg gjorde noe som jeg bærer på enda. Jeg klarer ikke tilgi meg for det jeg gjorde. Det er så vondt og jeg gråter i søvn hvis jeg tenker på det. Han fikk fram en side jeg ikke trodde jeg hadde, men jeg vil ikke at det skal være en side av meg, for det er ikke meg 😣… Hvis jeg deler med psykologen er jeg redd for at jeg ikke vil takle det og få selvmordstanker. Men jeg må dele det for å kunne få hjelpt til å tilgi meg selv. Frykten for å dele med psykologen er at han kan forsterke følelsen av at jeg gjorde noe galt og at jeg er slem og sinnsyk. Vold personen brukte denne handlingen jeg gjorde mot meg igjen og igjen ettertid til å psyke meg enda mer ned. Han fikk meg til å føle at det jeg gjorde er en del av min person at jeg er sinnsyk og gal. Jeg frykter at psykologen skal tenke at det jeg gjorde er meg. For det er ikke meg. Men den følelsen jeg unngår er følelsen som sier at det er meg, at handlingen jeg gjorde er meg😔 Denne følelsen klarer jeg ikke møte for da vil jeg ikke leve mer. Skal jeg ofre livet mitt og dele med psykologen? Eller risikerer jeg at han forsterker den gale jeg gjorde ? Jeg vil bare tilgi meg for det jeg gjorde og at det ikke er sånn person jeg er😔 jeg er en rolig, omsorgsfull og tålmodig person. Men han fikk frem noe ondskap i meg som jeg aldri hadde trodd bodde i meg 😔 Hva er best å gjøre ? Vil psykologen forstå at dette er normal reaksjon på misshandling? Eller vil psykologen forsterke mer at jeg gjorde noe galt?😞 Det er veldig tungt å bære på denne hemmeligheten, jeg ønsker å dele med psykologen og fjerne skyldfølelse og skammen av det jeg gjorde og tilgi meg selv😞 Vet ikke om jeg våger å fortelle psykologen 😢 Anonymkode: aa439...fc5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Hvorfor kan du ikke se på det som selvforsvar ? En person som har psyket deg ned i mange år fortjener å smake litt av sin egen behandling. Håper du har fått personen ut av livet ditt, hvis ikke MÅ du kjøre det . Hva er det med psykologen din som gjør at du ikke tør å fortelle det som skjedde ? Han han tidligere vist at han ikke forstår deg ? Anonymkode: 2c5f9...f18 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan du ikke se på det som selvforsvar ? En person som har psyket deg ned i mange år fortjener å smake litt av sin egen behandling. Håper du har fått personen ut av livet ditt, hvis ikke MÅ du kjøre det . Hva er det med psykologen din som gjør at du ikke tør å fortelle det som skjedde ? Han han tidligere vist at han ikke forstår deg ? Anonymkode: 2c5f9...f18 Han har ikke forstått meg fordi jeg var i forholdet når jeg fikk psykologen. Da var jeg forvirret og så ikke ting klart. Men sist time fikk jeg spyttet ut «eksen har skadet meg» og ansiktet til psykologen ga meg en følelse at han nå begynner å forstå. Han spurte om eksen er ute av livet mitt både sosiale medier og alt. Jeg sa ja, han er helt ute og blokkert. Det er beste time jeg kan se om psykologen forstår at eksen har skadet meg. For han må forstå det først før jeg deler det jeg gjorde. I starten trodde han jeg hadde skader fra barndommen og at jeg derfor slet i forholdet og at jeg var gjennom ett vanlig samlivsbrudd. Så jeg snakket mye med VO linjen som forsto meg. For jeg hadde ikke krefter å overbevise psykologen den tiden. Men nå har det gått 1 år og jeg klarer å få fram mer om hva jeg opplevde. Så jeg håper timene blir kvalitet fra nå, at det handler om det eksen har gjort mot meg. jeg er sykemeldt og vet ikke når jeg vil klare å jobbe igjen. Jeg frykter mennesker og unngår folk så mye jeg kan og isolerer meg. Personer med høy stemme og kvasse må jeg løpe fra med en gang. Slike personer gir meg sterke symptomer og jeg slår meg helt av. jeg er hardt skadet og vil bli bra igjen. Jeg vil kunne gå på jobb og leve normalt og jeg vil ikke isolere meg for alltid. Jeg vil bli brs igjen😔 Anonymkode: aa439...fc5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Mitt råd til deg er at du er ærlig med psykologen din ang forholdholdet du var i . Om du syns det er vanskelig å fortelle med ord, kan du skrive det ned og så la psykologen lese det. Han kan hjelpe deg mye bedre når han vet hva du opplevd og blitt utsatt for. Jeg har selv vært samboer med en ondsinnet narsissist og det har skadet meg . Jeg er ikke samme personen i dag som jeg var før ham . Du er ikke alene om å ha blitt utsatt for psykisk vold , det finnes hjelp og du kan bli bra igjen . Psykologen kan gi deg mentale verktøy du kan bruke til å hjelpe deg selv med traumene dine . Anonymkode: 2c5f9...f18 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Skriv ned til psykologen det du sier her og det du har opplevd. Det vil hjelpe psykologen til å kunne forstå deg og gi deg enda bedre hjelp. Jeg har selv blitt tvunget av en person til å gjøre ting som overhodet ikke var noe som jeg ønsket eller villet, noe som ikke var meg. Jeg skammet meg skikkelig og tenkte at det heller var bedre å dø enn at andre fikk vite det. Men det kom frem hos psykologen til slutt og det hjalp meg mye at hun kunne forklare meg hvorfor jeg endte opp med å gjøre som personen sa, og få høre at det var ikke noe å skamme seg over og det var ikke min skyld. Vær ærlig med psykologen, det vil hjelpe deg. Anonymkode: e0ec6...218 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå