AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Vi er tre naboer som bor ganske nært. I vår familie er det to barn, hos de andre er det hhv to og tre barn. Hos den ene familien får ungene aldri være inne, og hos den andre får de ikke være i hagen pga mors planter og blomster. Dvs at alle sju ungene konsekvent ender hos oss. Her leker de, her henger de, her hopper de på trampolina, her krangler de, her spiser de, her maser de om ett eller annet hele tiden. Mannen min jobber mye, og jeg ender opp med alle. De er mellom 6 og 11 år alle sammen. Jeg begynner å bli lei av å være sfo, og har bedt dem om å leke og henge andre steder, men de får ikke lov. De spiser meg ut av huset, så jeg har bedt dem om å gå hjem til noen av de andre for å spise, men de får ikke lov! I deg ba jeg naboungene gå hjem da de kranglet på trampolina, nå er det kun mine egne som får hoppe. Jeg ba naboungene gå hjem for å spise, så mine egne kunne spise her, og de ble snurt! Flere som har utnyttende og sleipe naboeforeldre? Jeg er lei! Anonymkode: c41be...a3d 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Syns de ikke det er flaut? De andre foreldrene, altså. Anonymkode: 1c8c6...bc0 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er tre naboer som bor ganske nært. I vår familie er det to barn, hos de andre er det hhv to og tre barn. Hos den ene familien får ungene aldri være inne, og hos den andre får de ikke være i hagen pga mors planter og blomster. Dvs at alle sju ungene konsekvent ender hos oss. Her leker de, her henger de, her hopper de på trampolina, her krangler de, her spiser de, her maser de om ett eller annet hele tiden. Mannen min jobber mye, og jeg ender opp med alle. De er mellom 6 og 11 år alle sammen. Jeg begynner å bli lei av å være sfo, og har bedt dem om å leke og henge andre steder, men de får ikke lov. De spiser meg ut av huset, så jeg har bedt dem om å gå hjem til noen av de andre for å spise, men de får ikke lov! I deg ba jeg naboungene gå hjem da de kranglet på trampolina, nå er det kun mine egne som får hoppe. Jeg ba naboungene gå hjem for å spise, så mine egne kunne spise her, og de ble snurt! Flere som har utnyttende og sleipe naboeforeldre? Jeg er lei! Anonymkode: c41be...a3d Ville sendt en vennlig litt passiv- aggressiv sms til naboen om at det blir litt mye unger hos dere og om dere kan bytte litt på. Så frekt av foreldrene der å ikke tenke på at det blir mye for deg♥️ Anonymkode: 486c2...f75 12 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville sendt en vennlig litt passiv- aggressiv sms til naboen om at det blir litt mye unger hos dere og om dere kan bytte litt på. Så frekt av foreldrene der å ikke tenke på at det blir mye for deg♥️ Anonymkode: 486c2...f75 De kommer av og til over hekken og roper noe ala: «De er alltid hos dere. Det skjer så mye gøy der vøttu. Hos oss er det bare kjedelig. Jaja, bra noen tar ansvar.» Jeg har svart de i alle varianter, men ungene ender alltid opp her likevel. Naboen nå f.eks måtte hive trampolina si på dynga. Jeg spurte om de skulle kjøpe ny, men neida, det trengte de ikke, for vi hadde jo. 😳 Han har forresten fått byttet dekk på begge bilene i dag fordi jeg har hatt alle tre ungene hans hele dagen. Kona tok seg en lang joggetur. Ts Anonymkode: c41be...a3d 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De kommer av og til over hekken og roper noe ala: «De er alltid hos dere. Det skjer så mye gøy der vøttu. Hos oss er det bare kjedelig. Jaja, bra noen tar ansvar.» Jeg har svart de i alle varianter, men ungene ender alltid opp her likevel. Naboen nå f.eks måtte hive trampolina si på dynga. Jeg spurte om de skulle kjøpe ny, men neida, det trengte de ikke, for vi hadde jo. 😳 Han har forresten fått byttet dekk på begge bilene i dag fordi jeg har hatt alle tre ungene hans hele dagen. Kona tok seg en lang joggetur. Ts Anonymkode: c41be...a3d Trampoline er veldig samlende , så kanskje kvitte seg med den? Anonymkode: 486c2...f75 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trampoline er veldig samlende , så kanskje kvitte seg med den? Anonymkode: 486c2...f75 Jo, men mine egne barn har enorm glede av den. De kan være der hele dagen og kose seg. Skal jeg kvitte meg med den pga naboungene? Jeg syns det blir feil. Ts Anonymkode: c41be...a3d 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Si fra. Vær direkte. Stå opp for deg selv. Anonymkode: 1c8c6...bc0 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, men mine egne barn har enorm glede av den. De kan være der hele dagen og kose seg. Skal jeg kvitte meg med den pga naboungene? Jeg syns det blir feil. Ts Anonymkode: c41be...a3d Si at barna bare får være ute da. Da er det kanskje ikke så spennende for nabobarna Anonymkode: 486c2...f75
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, men mine egne barn har enorm glede av den. De kan være der hele dagen og kose seg. Skal jeg kvitte meg med den pga naboungene? Jeg syns det blir feil. Ts Anonymkode: c41be...a3d La de hoppe der, det koster deg jo ingenting, Men stopp øvrig service. Mat og andre ting får de gå hjem for. Så ville jeg også sendt en sms til de andre foreldrene. Om at det blir mye unger hos dere, du har ikke alltid kapasitet til at alle er hos deg, så det er fint om dere alle kan bytte litt. Anonymkode: 88a2e...7a6 8 1
Kaisada Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De kommer av og til over hekken og roper noe ala: «De er alltid hos dere. Det skjer så mye gøy der vøttu. Hos oss er det bare kjedelig. Jaja, bra noen tar ansvar.» Jeg har svart de i alle varianter, men ungene ender alltid opp her likevel. Naboen nå f.eks måtte hive trampolina si på dynga. Jeg spurte om de skulle kjøpe ny, men neida, det trengte de ikke, for vi hadde jo. 😳 Han har forresten fått byttet dekk på begge bilene i dag fordi jeg har hatt alle tre ungene hans hele dagen. Kona tok seg en lang joggetur. Ts Anonymkode: c41be...a3d Ah rimelig provoserende. Kan du helt konkret si til dine barn og naboer, at du er opptatt med et et eller annet mellom det og det tidspunktet så du får litt tid for deg selv oppi alt dette? Det kan gjøre at de får opp øynene litt for at du faktisk må avtale når du må gjøre noe, mens de lar humla og ungene suse så til de grader og lar ungene være hos deg hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 Si ifra til foreldrene, uten å pakke det inn. Si rett ut at du blir sliten, er lei av ansvaret hele tiden og at du merker det på økonomien at du brødfør alle ungene hele tiden. Hvis dette ikke nytter, så nekt dem å leke inne, og innfør begrensninger for naboungene for bruk av trampolinen. Si at det passer dårlig å leke inne idag, og si at trampolinen er ungene dine sin, og da må de få bruke den mest. Dessuten blir den fort ødelagt om mange bruker den, og det blir dyrt å kjøpe inn. Du må gjøre hjemmet og hagen din mindre attraktiv for nabobarna, rett og slett. Anonymkode: 9c76b...21e 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Tror du bare må være "kjip" en periode så de skjønner greia. Det passer ikke å være inne. Du har ikke nok mat. De må være ute. osv osv. Anonymkode: 88a2e...7a6 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Ja. Jeg begynte å være streng i dag. Ingen mat til andre enn de som bor her, alle andre kan gå de åtte skrittene det er, hjem, og spise der. Mine barn har førstepri på trampolina. Andre barn kan hoppe, men hvis noen av mine egne kommer og vil hoppe, får de hoppe istedet. Mine egne skal ikke stå og se på at naboungene er der, mens de ikke får lov. Sorry. Det er min solkrem og mine håndklær, ikke nabojenta si. Og søler du solkrem over hele stuegulvet, vask sjøl. Det gjelder entreen hun har dratt søle inn i og. Jeg gidder ikke mer. Ts Anonymkode: c41be...a3d 7 2 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 Det er bra. Hvis ingenting hjelper her så hadde jeg flyttet! 🙉 Anonymkode: 5b278...abe
BobbySocks Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Jeg ville sluttet med all sørvis. Sent de hjem for mat, do, ved krangling, ved behov for pause osv. 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja. Jeg begynte å være streng i dag. Ingen mat til andre enn de som bor her, alle andre kan gå de åtte skrittene det er, hjem, og spise der. Mine barn har førstepri på trampolina. Andre barn kan hoppe, men hvis noen av mine egne kommer og vil hoppe, får de hoppe istedet. Mine egne skal ikke stå og se på at naboungene er der, mens de ikke får lov. Sorry. Det er min solkrem og mine håndklær, ikke nabojenta si. Og søler du solkrem over hele stuegulvet, vask sjøl. Det gjelder entreen hun har dratt søle inn i og. Jeg gidder ikke mer. Ts Anonymkode: c41be...a3d Bra for deg! Enkelte foreldre er utrolig frekke på akkurat dette. Anonymkode: 5368f...331 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 Er ikke dette et luksusproblem? Hadde jo vært mye verre om de ikke hadde noen unger som ville være der? Hold ut, dette er bare en periode og hus/hjemmet ditt er ungene sin bosted og. Du kan kutte litt ned på servicen, men hadde ikke tatt det opp. Anonymkode: 29724...39e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 Synes jo reglene du setter er helt fair. Det er ikke galt, verken av deg eller de andre å sette grenser. Middag og brødskiver er greit at de løper hjem for å spise når de bor så nære. Men is og sånn hadde jeg gitt ingen eller alle. Anonymkode: 26ee1...83e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er ikke dette et luksusproblem? Hadde jo vært mye verre om de ikke hadde noen unger som ville være der? Hold ut, dette er bare en periode og hus/hjemmet ditt er ungene sin bosted og. Du kan kutte litt ned på servicen, men hadde ikke tatt det opp. Anonymkode: 29724...39e Tenker jeg også Anonymkode: 45069...ce6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #20 Skrevet 22. april 2023 Jeg fikk ikke hoppe på naboens trampoline. Foreldrene sa det var fordi da måtte noen voksne følge med. Det var forståelig for meg som barn. Anonymkode: 9341a...490 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå