Gå til innhold

Mor som konsekvent sender melding til min mann, og ikke meg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Dette er sikkert ikke et problem i det hele tatt, men jeg blir litt usikker. 
Min jente har en venninne som hun ofte er sammen med. Hennes mor er alenemor, og har hatt mye trøbbel med barnefar. Jeg tror ikke jenta har kontakt med far i det hele tatt. 
De er som sagt mye sammen, og overnatter også ofte sammen. Vi har ofte hatt med oss venninne på aktiviteter, og betaler alltid for aktivitetene venninnen er med på (vi vet at hennes mor har det trangt økonomisk). Det er er sidespor, men bare litt for å forklare hvordan forholdet er. 

Jeg har merket meg at moren alltid sender meldinger til min mann når jentene skal møtes, ha overnatting osv, og henvender seg sjelden til meg. Sist helg feks, gikk jenta mi å ventet på tlf fra venninnen fordi hun skulle overnatte hos oss, men vi hørte ikke noe. Min mann var bortreist på jobb. Jeg fikk plutselig melding fra min om at han hadde fått melding fra moren som lurte på om venninnen kunne komme til oss nå..det var over 1 time siden. Han hadde skrevet at det passet helt sikkert fint, men at han var vekkreist selv, og at moren derfor måtte sende melding til meg (han la også ved tlfnr i meldingen). Jeg hørte ingenting.. 

Det er alltid masse emojier i meldingene hennes, og hun er alltid veldig hyggelig når hun treffer han..hun sier hei til meg også, men ikke like hyggelig som til han 🙈🙈 Jeg kjenner jeg blir litt Klein over meg selv som i det hele tatt tenker på det, men jeg syns det er litt rart? 
Hva tenker dere?

Anonymkode: 142f5...46e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde hun altså ikke nr ditt? Men har fått det nå?

Anonymkode: 17242...b0a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det da mine barn var små også. Men alle liker mannen min (nå eks) bedre enn meg, så kan være derfor. 

Anonymkode: 07b04...710

• Liker 14
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Tenker du at man trenger å sende melding til begge foreldre for å spørre om barna skal treffes? Er ikke din mann like mye forelder som du er? Antyder du at denne moren er ute etter mannen din fordi hun bruker emoji og er hyggelig? Hva er det egentlig du reagerer på? 

For noen av mine barns venner sender jeg alltid melding til far og for noen sender jeg alltid melding til mor. Hvordan det ble slik avhenger litt av hvem jeg opplever at svarer meg raskest, hvem jeg har best kontakt med, hvem som har best oversikt over barnets liv og det som skjer framover eller det kan være bare tilfeldig at det ble slik. Jeg ville synes det var utrolig merkelig hvis noen mødre reagerte på at jeg alltid henvender meg til mannen deres.

• Liker 11
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt sånn selv. Det er fordi barnefar er mye mer jovial enn meg, tror jeg. 

Anonymkode: f4a9d...fa3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun synes han er hyggeligere😅

Anonymkode: bf7f3...d8c

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, vi alenemødre gjør ofte det☺️ Morsomt å se hvor sjalu dere blir

Anonymkode: 5d6b0...8cd

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (25 minutter siden):

Jeg ser ikke helt problemet. Tenker du at man trenger å sende melding til begge foreldre for å spørre om barna skal treffes? Er ikke din mann like mye forelder som du er? Antyder du at denne moren er ute etter mannen din fordi hun bruker emoji og er hyggelig? Hva er det egentlig du reagerer på? 

For noen av mine barns venner sender jeg alltid melding til far og for noen sender jeg alltid melding til mor. Hvordan det ble slik avhenger litt av hvem jeg opplever at svarer meg raskest, hvem jeg har best kontakt med, hvem som har best oversikt over barnets liv og det som skjer framover eller det kan være bare tilfeldig at det ble slik. Jeg ville synes det var utrolig merkelig hvis noen mødre reagerte på at jeg alltid henvender meg til mannen deres.

Problemet er feks at man føler seg ekskludert og usynliggjort når man blir oversett. Det samme gjelder jo i alle mulig andre situasjoner.

Anonymkode: 8d863...7ea

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet er feks at man føler seg ekskludert og usynliggjort når man blir oversett. Det samme gjelder jo i alle mulig andre situasjoner.

Ekskludert? Skal man bevisst veksle mellom hvilke foreldre man sender melding til slik at de ikke føler seg oversett? Det må være mulig å ha normal kommunikasjon med andre foreldre om barna uten å måtte ta hensyn til at noen kanskje tolker ting i verste mening. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Er det ikke hipp som happ hvem man ringer av et foreldrepar? 

Du lager problemer av ingenting synes jeg. Om noe synes jeg denne moren er bevisst på at mødre får rollen som leder i en familie og jobber mot det

Anonymkode: 185b5...f9c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er problemet egentlig? Er det ikke hipp som happ hvem man ringer av et foreldrepar? 

Du lager problemer av ingenting synes jeg. Om noe synes jeg denne moren er bevisst på at mødre får rollen som leder i en familie og jobber mot det

Det er jo åpenbart ikke hipp som happ for den som konsekvent kun forholder seg til den ene av foreldrene.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (22 minutter siden):

Ekskludert? Skal man bevisst veksle mellom hvilke foreldre man sender melding til slik at de ikke føler seg oversett? Det må være mulig å ha normal kommunikasjon med andre foreldre om barna uten å måtte ta hensyn til at noen kanskje tolker ting i verste mening. 

Ja, det synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo åpenbart ikke hipp som happ for den som konsekvent kun forholder seg til den ene av foreldrene.

Ja, jeg skjønte det. Men hva er problemet med at akkurat han ble valgt? Vil jo tippe at de aller fleste kontakter mor av de andre foreldrene.. 

Hvorfor skal mor alltid være førstevalg for slikt?

Det er hipp som happ om man kommuniserer med mor eller far. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det så nøye da? 

Anonymkode: 03110...520

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (27 minutter siden):

Men synes du ikke det er rart at når far sier " jeg er borte, du må ringe mor", så hører mor ingenting. 

Da blir jo mor ekskludert fra kommunikasjonen. 

Anonymkode: 0faa9...a94

• Liker 17
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du stusser litt. Det er annerledes med et foreldrepar man en sjelden gang trenger å sende melding til. Da er det vel hips om happ hvem det blir. Men når barna er mye sammen og det er jevnt og trutt kontakt mellom de to familiene, er det litt rart å konsekvent sende til han. I alle fall rart at hun ikke sender til deg når hun får beskjed om at han er borte. Jeg hadde vekslet litt på det om jeg var henne, kanskje for å markere litt at jeg IKKE var en trussel. 

Jeg ser ikke bort fra at det er akkurat det motsatte hun gjør, markerer at hun har bedre kontakt med han enn deg. En del damer gjør det der, må vise andre damer ett eller annet, og snakker overdrevent mye og "flørtende" med menn foran konene deres f.eks. Jeg tror ikke nødvendigvis de er veldig bevisst det, eller har en plan. Men at det kommer av mindreverdighetskomplekser eller noe. Jeg har to kvinner i omgangskretsen vår som gjør det med min mann. Den ene er singel og den andre gift. Jeg tror det ligger noe konkurranse-greier i det. De spør mannen i stedet for meg, selv om det er meg de egentlig kjente først/kjenner best. Og gjerne snakker med han om det de har avtalt forran meg. Henvender seg konsekvent til han når vi begge sitter der, sånn at jeg blir sittende litt sånn halveis utenfor samtalen. Alltid temaer der de har mer felles, eller noe internt. Av og til føles det nesten som de "lager" en internt samtale, for de har jo ingenting med min mann å gjøre. Ingen big deal, men det ligger en liten markering der. 

Men hadde hun ikke nummeret ditt før han sendte det til henne? Har ikke du sendt til henne før heller...? Da stiller det seg litt annerledes synes jeg. 

Anonymkode: a4021...2c9

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg skjønte det. Men hva er problemet med at akkurat han ble valgt? Vil jo tippe at de aller fleste kontakter mor av de andre foreldrene.. 

Hvorfor skal mor alltid være førstevalg for slikt?

Det er hipp som happ om man kommuniserer med mor eller far. 

Kanskje man er nødt til å ha opplevd å bli ekskludert, for å forstå hvordan det kan føles 🙂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Dette er sikkert ikke et problem i det hele tatt, men jeg blir litt usikker. 
Min jente har en venninne som hun ofte er sammen med. Hennes mor er alenemor, og har hatt mye trøbbel med barnefar. Jeg tror ikke jenta har kontakt med far i det hele tatt. 
De er som sagt mye sammen, og overnatter også ofte sammen. Vi har ofte hatt med oss venninne på aktiviteter, og betaler alltid for aktivitetene venninnen er med på (vi vet at hennes mor har det trangt økonomisk). Det er er sidespor, men bare litt for å forklare hvordan forholdet er. 

Jeg har merket meg at moren alltid sender meldinger til min mann når jentene skal møtes, ha overnatting osv, og henvender seg sjelden til meg. Sist helg feks, gikk jenta mi å ventet på tlf fra venninnen fordi hun skulle overnatte hos oss, men vi hørte ikke noe. Min mann var bortreist på jobb. Jeg fikk plutselig melding fra min om at han hadde fått melding fra moren som lurte på om venninnen kunne komme til oss nå..det var over 1 time siden. Han hadde skrevet at det passet helt sikkert fint, men at han var vekkreist selv, og at moren derfor måtte sende melding til meg (han la også ved tlfnr i meldingen). Jeg hørte ingenting.. 

Det er alltid masse emojier i meldingene hennes, og hun er alltid veldig hyggelig når hun treffer han..hun sier hei til meg også, men ikke like hyggelig som til han 🙈🙈 Jeg kjenner jeg blir litt Klein over meg selv som i det hele tatt tenker på det, men jeg syns det er litt rart? 
Hva tenker dere?

Anonymkode: 142f5...46e

Det er da helt naturlig å opprette kontakt med en voksen i en familie, og så holde all kommunikasjon med denne vedkommende. Blir bare forvirring om en skal sende melding vilkårlig, eller til begge? Uansett består de fleste par av en mer rasjonell, oppegående part og en mer dramatisk part. Man forholder seg til den oppegående, og gjør sitt beste for å ignorere den andre. Det handler ikke om vedkommende - ens egen livskvalitet øker enormt av å slippe forholde seg til irrasjonelle voksne. 
Dersom dette er et mønster? Ta grep for å endre adferd, så skal du se det endrer seg.

Anonymkode: d05bf...5c3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da helt naturlig å opprette kontakt med en voksen i en familie, og så holde all kommunikasjon med denne vedkommende. Blir bare forvirring om en skal sende melding vilkårlig, eller til begge? Uansett består de fleste par av en mer rasjonell, oppegående part og en mer dramatisk part. Man forholder seg til den oppegående, og gjør sitt beste for å ignorere den andre. Det handler ikke om vedkommende - ens egen livskvalitet øker enormt av å slippe forholde seg til irrasjonelle voksne. 
Dersom dette er et mønster? Ta grep for å endre adferd, så skal du se det endrer seg.

Anonymkode: d05bf...5c3

Herregud. Snakk om avsporing. De fleste par består da av to personer som er ganske like når det kommer til oppegåendhet.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...